خبرگزاری کار ایران

برای چهارمین بار طی یک ماهه اخیر انجام شد:

تجمع ۲۰۰ نفر از کارگران مس خاتون آباد در مقابل فرمانداری شهربابک

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۳۳

کارگران معترض که در پروژه‌های پالایشگاه، اکسیژن، اسید، انبار کنسانتره و کانی مس مشغول به کارند به شرکت ملی صنایع مس ایران[پیمان دهنده] مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی در مجتمع صنعتی ذوب مس خاتون آباد[پیمانکار] معترض‌اند.

صبح امروز کارگران اقماری شرکت ذوب خاتون آباد بار دیگر در مقابل فرمانداری شهر بابک در کرمان تجمع کردند. صبح دیروز نیز تجمع مشابهی در مقابل فرمانداری شهربابک برگزار شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران شرکتهای تابع ذوب مس خاتون آباد بار دیگر در مقابل فرمانداری تجمع کردند. کارگرانی که در پروژه‌های پالایشگاه، اکسیژن، اسید، انبار کنسانتره و کانی مس مشغول به کارند نسبت به برگزاری آزمون استخدامی در مجتمع صنعتی ذوب مس خاتون آباد معترض‌اند.

این کارگران که امروز به همراه خانواده‌هایشان در مقابل فرمانداری شهربابک تجمع کرده بودند می‌گویند برگزاری آزمون استخدامی شرکت مس ایران امنیت شغلیشان تهدید می‌کند.

یکی از کارگران معترض در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه در دو روز گذشته به طور متناوب این تجمعات برگزار شده گفت: متاسفانه هیچ یک از مسولین فرمانداری و همچنین مسولین شرکت مس به وضعیت ما رسیدگی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما با آزمون استخدامی، به شرط اینکه در حد تعیین سطح باشد مشکلی نداریم اما ترسمان این است که با این آزمون تعداد زیادی از نیروهایی که در این سال‌ها به امید استخدام در شرکت کار کرده‌اند حذف شوند.

این کارگر گفت: تعدادی از نیروهای بومی پروژه خاتون آباد در سال‌های گذشته به عنوان نیروی پیمانکار در شرایط سخت و تحت قرارداد‌های موقت کار کردند به امید اینکه بعد از ۴سال و راه اندازی پروژه استخدام رسمی شوند اما در حال حاضر شرایطی را گذاشته‌اند که طی آن ممکن است بسیاری از کارگران حذف شوند.

به گفتهٔ کارگران، وجود شرط سنی و همچنین طرح مسائلی چون ارائهٔ معافیت پزشکی باعثمی‌شود عملا بسیاری از کارگران از کار بیکار شوند و در آزمون پذیرفته نشوند.

به گفتهٔ منابع خبری در کرمان این چهارمین باری است که نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت‌های ذوب مس خاتون آباد در مقابل فرمانداری شهربابک تجمع کرده‌اند. پیش از این نیز کارگران در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۸ دی در مقابل فرمانداری تجمع کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز