خبرگزاری کار ایران

پرداخت حقوق ۹۰۰ کارگر قطارشهری اهواز ۴ ماه به تعویق افتاده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۸۹

«با وجود آنکه یکماه به پایان سال جاری باقی است و کارگران انتظار دارند عیدی و پاداش پایان سال خود را دریافت کنند اما کارفرما مطالبات حقوقی ۴ ماه گذشته ۹۰۰ کارگر را پرداخت نکرده است.»

منابع کارگری ایلنا در پروژه قطار شهری اهواز از پرداخت نشدن ۴ ماه از معوقات حقوقی حدود ۹۰۰ کارگر شرکت پیمانکاری کیسون(مجری این پروژه) خبر می‌دهند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند؛ با وجود آنکه یکماه به پایان سال جاری باقی است و کارگران انتظار دارند عیدی و پاداش پایان سال خود را دریافت کنند اما کارفرما مطالبات حقوقی ۴ ماه گذشته ۹۰۰ کارگر را پرداخت نکرده است.

به گفته منابع کارگری ما، پیش از این حقوق کارگران ۵ ماه به تعویق افتاده بود که در روز پنجشنبه(۹ بهمن ماه) یک ماه از حقوق مربوط به شهریور ماه کارگران پرداخت شده است.

کارگران شرکت پیمانکاری کیسون می‌گویند، پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است و علاوه بر آن کارفرما باید عیدی و پاداش پایان سال کارگران را پیش از آغاز سال نو بپردازد.

به ادعای کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز شرکت پیمانکاری کیسون در اجرای پروژه قطار شهری اهواز حدود ۹۰۰ کارگر قراردادی با سابقه دارد که هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند، کارگران که دارای سوابق کاری ۳ تا ۱۲ساله هستند در بخش‌های حفاری، تاسیسات، خدمات و حراست فعالیت می‌کنند، از وضعیت شغلی خود رضایت ندارند.

همچنین کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را سوء مدیریت پیمانکار عنوان کردند. کارگران می‌گویند مدیریت شرکت کیسون هر ماه به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر خودداری می‌کند این در حالیست بر اساس گفته‌های مدیر عامل قطارشهری اهواز همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت کیسون توسط شرکت قطار شهری اهواز زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌شود.

کارگران شرکت کیسون در خاتمه اظهار امیدواری کردند که بتوانند با همراهی مسئولان قطار شهری اهواز مابقی مطالبات قانونی خود را از کارفرما وصول کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز