خبرگزاری کار ایران

معرفی ۱۹۰ کارگر «آجر جیل» به بیمه بیکاری / ۳۰ کارگر همچنان بلاتکلیف‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۱۴

«از مجموع ۲۲۰ کارگر کارخانه آجر جیل که از خرداد ماه سال گذشته(۹۲) حقوق نگرفته‌اند و خرداد ماه امسال نیز شاهد تعطیلی این کارخانه بودند، ۱۹۰ نفر از بهمن ماه جاری برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند اما ۳۰ کارگر باقی مانده به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه‌های‌شان به سازمان تامین اجتماعی، امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را ندارند.»

نماینده کارگران کارخانه «آجر جیل» در اهواز با اشاره به تعطیلی این کارخانه از خرداد ماه سال جاری و سپری کردن ۱۹ ماه بدون حقوق توسط ۲۲۰ کارگر، اعلام کرد که ۱۹۰ نفر از این کارگران سرانجام برای دریافت مقرری بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

«رحیم باوی» در این باره به ایلنا گفت: از مجموع ۲۲۰ کارگر کارخانه آجر جیل که از خرداد ماه سال گذشته(۹۲) حقوق نگرفته‌اند و خرداد ماه امسال نیز شاهد تعطیلی این کارخانه بودند، ۱۹۰ نفر از بهمن ماه جاری برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند اما ۳۰ کارگر باقی مانده به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه‌های‌شان به سازمان تامین اجتماعی، امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را ندارند.

به گفته نماینده کارگران آجر جیل، بدهی‌های کارفرما به تامین اجتماعی باعثشده است کارگرانی که به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند هم بیش از ۶ ماه نتوانند مقرری بگیرند.

او گفت: کارخانه آجر جیل به دلیل اختلافات داخلی سهامداران کارخانه بر سر مالکیت آن از خرداد ماه ۹۳ تعطیل اعلام شده است و این در حالی است که کارخانه در زمینه فروش و تولید محصولات خود مشکلی ندارد.

نماینده کارگران سوابق کار کارگران بیکار شده آجر جیل را از ۱۵ تا ۲۰ سال عنوان کرد و در مورد نوع قرار داد همکارانش گفت: قرارداد کار کارگران در زمان اشتغال از ۶ ماه تا یکسال تمدید می‌شد.

رحیم باوی در پایان با بیان اینکه تنها خواسته او و سایر همکارانش احیاء کارخانه و بازگشت به کار است، در خصوص پی گیری‌های صنفی همکارانش گفت: با وجود آنکه کارگران برای حل مشکل خود به ارگان‌های مختلفی در استان مراجعه کرده‌اند اما پیگیری‌های آن‌ها نتیجه‌ای در بر نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز