خبرگزاری کار ایران

دو ماه پس از صدور حکم تبرئه:

سنگ‌اندازی اداره کار اردکان در راه «بازگشت به کار» نماینده کارگران چادرملو

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۰۲

«دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران چادرملو که در پی شکایت کارفرما پس از اعتصاب یک ماهه کارگران این شرکت معدنی در سال گذشته از کار اخراج شده بود، در دو ماه گذشته با وجود صدور حکم تبرئه از تمام اتهامات موفق به بازگشت به کار نشده است.»

با وجود گذشت دو ماه از صدور حکم تبرئه نماینده کارگران پیمانی معدن چادرملو، اداره کار اردکان هنوز حاضر به قبول دادخواست بازگشت به کار نماینده کارگران نشده است.

بهرام حسنی‌نژاد دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران چادرملو که در پی شکایت کارفرما پس از اعتصاب یک ماهه کارگران این شرکت معدنی در سال گذشته از کار اخراج شده بود، در دو ماه گذشته با وجود صدور حکم تبرئه از تمام اتهامات موفق به بازگشت به کار نشده است.

حسنی‌نژاد در این باره به ایلنا گفت: متاسفانه پس از طرح شکایت من در اداره کار اردکان، این اداره ارائهٔ دادخواست بازگشت به کار از سوی من را بی‌مورد دانسته و پیگیری این امر را موکول به رای دیوان عدالت اداری کرده است در حالیکه حکم اخراج من توسط اداره کار و با شکایت کارفرما صادر شده بود و پس از تبرئه شدنم دیگر این اقدامات توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: مسئولین اداره کار اردکان حتی حاضر به پذیرش دلایل دادخواست من مبنی بر بازگشت به کار نشده‌اند و اعلام کرده‌اند این مسئله باید در راستای طرح شکایت خودم در دیوان عدالت اداری پیگیری شود.

به گفتهٔ حسنی‌نژاد، اداره کار اردکان رای هیئت حل اختلاف در خصوص اتمام قرارداد او را ملاک قرار داده و هرگونه تغییر در شرایط کاری این کارگر را منوط به رای دیوان عدالت اداری کرده است.

حسنی‌نژاد در خصوص اظهار نظر‌های کار‌شناسی در خصوص پیگیری وضعیت بازگشت به کارش گفت: در خال حاضر ۴ ماه از مدت قرارداد من باقی مانده که طبق نظر کار‌شناسان اداره کار در تهران و با توجه به مواد ۱۷ و ۱۸ قانون کار باید برای گذراندن چهار ماه باقیمانده به کار بازگردم ضمن اینکه بر اساس‌‌ قانون کار باید حق و حقوقم توسط کارفرما پرداخت شود اما در ‌‌نهایت قرار شد نظر نهایی در مورد بازگشت به کارم به تایید اداره کار اردکان برسد که متاسفانه تا به حال این اداره نسبت به درخواست من ترتیب اثری نداده و ارائهٔ دادخواست را منوط به رای دیوان عدالت اداری کرده است.

به گفتهٔ حسنی‌نژاد، او باید تا مرداد ماه سال آینده که تاریخ رسیدگی به شکایتش در دیوان عدالت اداری است صبر کند و پس از آن نسبت به ارائهٔ دادخواست در خصوص حکم بازگشت به کارش اقدام کند.

بهرام حسنی‌نژاد، دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو که اخراج او در سال گذشته باعثاعتصاب یک ماههٔ کارگران در این واحد معدنی شدن بود، پیش از این درچهاردهم دی ماه به ایلناخبر داده بود که اداره کار اردکان حاضر به ثبت دادخواست بازگشت به کارش نشده است. این در حالی بود که به گفتهٔ وی حکم تبرئهٔ او از تمام اتهامات وارده از طرف کارفرما از سوی دادگاه صادر شده است و وی می‌تواند طبق احکام صادر شده مجددا نسبت به بازگشت به کار اقدامات قانونی را انجام دهد. در پی این اقدام، دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران چادرملو نامه‌ای به این اداره نوشت و عنوان کرد که چون این اداره در راه گرفتن حکم بازگشت به کار او سنگ اندازی می‌کند وی این قضیه را از طریق واحد جبران خدمت وزارت کار در تهران پیگیری می‌ کند.

گفتنی است، براساس مادهٔ ۱۷ و ۱۸ قانون کار «در صورتیکه توقیف کارگر در مراجع حل اختلاف منتهی به صدور حکم محکومیت نشود مدت توقیف، جزء سابقهٔ خدمت کارگر محسوب می‌شود و کارفرما مکلف است ضمن صدور مجوز بازگشت به کار، ضرر و زیان وارده را جبران و مزد و مزایای کارگر را نیز پرداخت کند»

به گفتهٔ حسنی‌نژاد رای هیئت حل اختلاف مبنی بر اتمام قرارداد او در شرایطی صادر شده که چند ماهی از مدت تعلیق او از کار گذشته بود و چون این رای از نظر وی در شرایط متناسب با شرایط کار او صادر نشده بود با شکایت او به دیوان عدالت اداری رفت تا در خصوص رای نهایی تصمیم گیری شود. این شکایت هم اکنون در دیوان عدالت در حال پیگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز