خبرگزاری کار ایران

طی دو روز گذشته در محوطه کارخانه رخ داد:

تجمع کارگران «کیان تایر» به دلیل نگرانی از دریافت نکردن مطالبات پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۶۰

«علت تجمع دو روزه کارگران اعتراض به مشکلاتی است که در نتیجه کاهش تولید، کارخانه را با مشکلات مالی روبرو کرده است و این شائبه را به وجود آورده که ممکن است مطالبات پایان سال آنان پرداخت نشود.»

شماری از کارگران کارخانه «کیان تایر» صبح دیروز و امروز(۲۵ و ۲۶ بهمن ماه) در واکنش به کاهش تولید به حداقل ظرفیت کارخانه و به تبع آن نگرانی از دریافت نکردن مطالبات پایان سال خود، در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه کیان تایر به ایلنا گفته‌اند: علت تجمع دو روزه آنان اعتراض به مشکلاتی است که در نتیجه کاهش تولید، کارخانه را با مشکلات مالی روبرو کرده است و این شائبه را به وجود آورده که ممکن است مطالبات پایان سال آنان پرداخت نشود.

به گفته کارگران؛ کارخانه کیان تایر ۱۰۰۶ کارگر دارد که تنها حدود ۳۰۰ نفرشان با قرارداد دائمی مشغول به کارند. از آذر ماه سال جاری تولید در این کارخانه به سبب کاهش تقاضا بسیار کم شده است از این رو افزایش مشکلات کارخانه در آستانه سال نو کارگران موقت را نگران امنیت شغلی و پرداخت نشدن مطالبات پایان سال خود کرده است.

کارگران مدعی شدند؛ واردات بی‌رویه انواع لاستیک خودرو با نازل‌ترین قیمت، کارخانه کیان تایر و سایر کارخانه‌های تولید کننده لاستیک را دچار رکود کرده است. در حال حاضر تولید در این کارخانه حدود ۴۰ تا ۵۰ تن کاهش پیدا کرده و این در حالی است که پیش از این کیان تایر روزانه حدود ۶۰ تن تولید داشته‌ است.

کارگران کیان تایر همچنین افزودند: اصلی‌ترین مشکل کارخانه کیان تایر وصول نشدن مطالباتش است. شرکت کیان تایر محصولات مورد نیاز کارخانه‌های دو خودرو ساز را به واسطه ضمانتی که وزیرصنعت به کارخانه داده تحویل می‌دهد اما اکنون سه ماه است که نمی‌تواند مطالبه حدودا ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خود را از خودرو سازی‌های سایپا و ایران خودرو دیزل وصول کند.

کارگران می‌گویند: شرکتهای خودرو ساز در پاسخ به پرداخت نکردن بدهی‌های کارخانه کیان تایر می‌گویند ما خودمان از دولت مطالبه داریم که اگر بتوانیم یک دهم آن را وصول کنیم حتما طلب شما را می‌دهیم.

منابع کارگری ایلنا در کیان تایر همچنین مدعی شدند شرکت کیان تایر در حال حاضر به دلیل وصول نکردن مطالبات معوقه خود و کاهش تولید دچار کمبود نقدینگی است وسرمایه در گردش ندارد. اگر مطالبات معوقه کارخانه از بدهکاران وصول نشود در آستانه سال نو علاوه بر کاهش امنیت شغلی کارگران احتمال تعطیلی کارخانه نیز وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز