خبرگزاری کار ایران

کارگران «قند کامیاب» امسال را با اضطراب از دست دادن شغل به پایان می‌رسانند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۰۰

«این واحد تولیدی با اشتغال ۱۴۰ کارگر دائمی و قرارداد موقت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان قند و شکر در خمینی شهر اصفهان است که هم اکنون با ۲۰ درصد ظرفیت تولید در آستانه تعطیلی مجدد قرار دارد.»

کارگران کارخانه «قند کامیاب» از کاهش امنیت شغلی‌شان به سبب کاهش تولید به حداقل ظرفیت ممکن اعلام نارضایتی می‌کنند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه قند کامیاب گزارش دادند، این واحد تولیدی با اشتغال ۱۴۰ کارگر دائمی و قرارداد موقت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان قند و شکر در خمینی شهر اصفهان است که هم اکنون با ۲۰ درصد ظرفیت تولید در آستانه تعطیلی مجدد قرار دارد.

کارگران با بیان اینکه «در سه روز گذشته مواد اولیه برای تولید وجود ندارد» به سابقه تعطیلی این کارخانه در سال گذشته اشاره کرده و گفته‌اند: سال گذشته این کارخانه به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید تعطیل شد و کارگران بیکار شده بودند به همین دلیل اکنون نیز با توجه به نبود مواد اولیه تولید در روزهای پایانی سال ۹۳، نگران از دست دادن شغل خود با تعطیلی کارخانه هستند.

به گفته کارگران کارخانه قند کامیاب، مشکلات این کارخانه دست کم از دو سال قبل آغاز شده به همین دلیل در حال حاضر کارفرما نمی‌تواند منابع مالی لازم را برای بالا بردن توان تولید تامین کند.

گفتنی است کارخانه قند کامیاب به علت کمبود مواد اولیه تولید و قطعی گاز و برق از اوایل بهمن‌ماه سال ۹۲ به حالت تعطیل درآمده بود و ۱۵۰ کارگر آن بیکار شده بودند اما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی(شرکت مصباح) مجددا شروع به تولید کرد و دوباره کارگران به کار خود بازگشتند.

کارگران قند کامیاب می‌گویند؛ ما نگران تعطیلی مجدد این واحد تولیدی در آستانه سال نو هستیم چرا که سال گذشته درست با وجود مشکلات مشابه امروز، کارخانه تعطیل شد و کارگران بیکار شدند.

به گفته آنان با وجود تعویق دو ماه حقوق ماهای بهمن و اسفند سال ۹۲ و دی ماه سال ۹۳ کارفرما باید نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات پایان سال کارگران را که شامل عیدی نیز می‌شود فراهم کند. اما وضعیت فعلی کارخانه نگرانی کارگران را دو چندان کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز