خبرگزاری کار ایران

پس از اعتصاب یک هفته‌ای:

معوقات مزدی کارگران «تکاب نیرو» سرانجام پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۱۴

«طلب مربوط به پاداش تولید، سختی کار و سود سهام تمامی کارگران پرداخت شده است. / فعالیت شرکت تکاب نیرو که از آن به عنوان انبار مرکزی شرکت برق منطقه‌ای تهران نام‌برده می‌شود در روزهایی که کارگران اعتصاب کرده‌بودند برای جلوگیری از هرج و مرج متوقف شده بود.»

پس ازاعتصاب یک هفته‌ایکه در تاریخ ۷ تا ۱۴ بهمن ماه توسط کارگران «تکاب‌ نیرو» صورت گرفت تمامی مطالبات مزدی به تعویق افتاده کارگران این واحد خدماتی پرداخت شد.

کارگران تکاب نیرو با اعلام این خبر به ایلنا گفته‌اند که طلب مربوط به پاداش تولید، سختی کار و سود سهام تمامی کارگران پرداخت شده است.

بر این اساس گفته می‌شود که به هر یک از ۶۰ کارگری که هم اکنون در استخدام تکاب نیرو هستند مبالغی در حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا کمتر از ۴ میلیون تومان پرداخت شده است.

فعالیت شرکت تکاب نیرو که از آن به عنوان انبار مرکزی شرکت برق منطقه‌ای تهران نام‌برده می‌شود در روزهایی که کارگران اعتصاب کرده‌بودند برای جلوگیری از هرج و مرج متوقف شده بود.

به گفته منابع ایلنا بطور مشخص در فاصله روزهای هفتم تا چهاردهم بهمن‌ماه کارگران تکاب‌نیرو به نشانه اعتراض به وضعیت نامعلوم مطالبات خود درهای انبار شرکت برق منطقه‌ای تهران را به روی هرگونه ورود و خروج کالا بسته و در نمازخانه تجمع کرده بودند.

ظاهرا این اعتراض صنفی با استناد به ماده ۱۴۲ قانون کار انجام گرفته بود که صراحت دارد: «در صورتی که اختلاف نظر در مورد مواد مختلف این قانون و یا پیمانهای قبلی و یا هر یک از موضوعات مورد درخواست طرفین برای‌ انعقاد پیمان جدید، منجر به تعطیل کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران شود، هیأت تشخیص موظف است بر‌اساس در خواست هر یک از طرفین اختلاف و یا سازمانهای کارگری و کارفرمایی، موضوع اختلاف را سریعاً مورد رسیدگی قرار داده و اعلام نظر نماید».

اقدام اعتراضی کارگران تکاب نیرو پس از آنخاتمه یافتکه یک هیات پنج نفره از نمایندگان آن‌ها با مدیریت شرکت برق منطقه‌ای برق تهران برسر برآورده شدن خواسته‌های صنفی آن‌ها توافق کردند.

پرداخت معوقات مزدی کارگران تکاب نیرو و منظم شدن پرداخت‌هایی که هر ماه از سوی شرکت برق منطقه‌ای تهران بابت هزینه‌های جاری شرکت تکاب نیرو انجام می‌شود از جمله خواسته‌های کارگران این واحد خدماتی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز