خبرگزاری کار ایران

کارگران «کاشی سمند» ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۲۷

«معوقات حقوقی کارگران مربوط به آبان، آذر و دی ماه سال جاری است. / علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران مربوط به ۶ ماه از سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.»

حدود ۸۰ نفر از کارگران کارخانه «کاشی سمند» در استان سمنان ظرف ۳ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولید کاشی گزارش داده‌اند معوقات حقوقی کارگران مربوط به آبان، آذر و دی ماه سال جاری است. علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران مربوط به ۶ ماه از سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: طی چند سال اخیر کارفرما به دلیل مشکلات نقدینگی حقوق کارگران را با سه الی چهار ماه تاخیر پرداخت می‌کرده است بطوریکه آخرین دریافتی کارگران مربوط به حقوق مهر ماه بوده است.

به گفته آنان؛ مطالبات معوقه کارگران کاشی سمند در حالی است که پیش از این در دی ماه سال گذشته این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی تعطیل و حدود ۱۵۰ کارگر آن بیکار شده‌ بودند.

طبق اظهارات کارگران، کارفرمای کاشی سمند اخیرا با ادامه همکاری حدود ۱۰ نفر از کارگران قرارداد موقت بعد از اتمام مدت قرارداد موافقت نکرده و این کارگران هم اکنون برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

کارگران کارخانه کاشی سمند همچنین گفتند؛ کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما متاسفانه وعده خود را عملی نمی‌کند.

طبق اظهارات کارگران، دلیل بحرانی بودن وضعیت این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همانند اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین اداره دارایی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز