خبرگزاری کار ایران

به دلیل اعتراض صنفی:

۲۶ کارگر فصلی معدن طلای «آق‌دره» بهار به کار باز نمی‌گردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۴۸

«تسویه حساب کامل با ۲۶ کارگر فصلی به این دلیل انجام شده است که مدیران معدن طلای آق دره در جریان اعتراض ۳۵۰ کارگر فصلی در روز ششم دی ماه، آنان را عامل اصلی اغتشاش در معدن معرفی کرده بودند.»

۲۶ کارگر فصلی معدن طلای «آق‌دره» واقع در استان آذربایجان غربی از ۱۵ بهمن ماه به دلیل «عدم نیاز کارفرما به کار آنان» تسویه حساب کامل شدند.

منابع خبری ایلنا در معدن طلای آق‌دره امروز به ایلنا گفته‌اند تسویه حساب کامل با ۲۶ کارگر فصلی به این دلیل انجام شده است که مدیران معدن طلای آق دره در جریان اعتراض ۳۵۰ کارگر فصلی در روز ششم دی ماه، آنان را عامل اصلی اغتشاش در معدن معرفی کرده بودند.

بنا بر این گزارش، تسویه حساب شدگان کارگرانی هستند که از یک تا هفت سال سابقه کار دارند و به دلیل ماهیت کار فصلی هر سال با آغاز فصل سرما و به ویژه در ابتدای زمستان بیکار می‌شوند و مجددا در اوایل فصل بهار دوباره به کارشان بازمی گشتند. اما امسال به دلیل اعتراض صنفی با کارگران فصلی تسویه حساب کامل شده است و این کارگران امکان بازگشت بکار مجدد در فصل بهار را ندارند.

کارگران اخراجی به ایلنا گفته‌اند از چهار روز پیش به واحد اداری معدن فرا خوانده شده‌اند و همه مطالبات آنان که شامل سنوات، عیدی و سایر مزایای شغلی می‌شد به آنان پرداخت شده و حتی عضویت این ۲۶ کارگر در تعاونی مصرف کارگران لغو شده است.

بر اساس ادعای کارگران فصلی معدن آق دره، از مجموع ۲۶ کارگر، ۱۲ نفر در جریان شکایت کارفرمای این واحد معدنی به نهاد قضایی تکاب احضار شده بودند که اکنون با قید وثیقه آزاد شدند.

کارگران همچنین گفتند: دلیل تشکیل پرونده قضایی برای کارگران معترض، واکنش حدود ۳۵۰ نفر از کارگران این معدن به اخراج‌شان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز