خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن «زمستان یورت» در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۳۳

«اعتراض کارگران علاوه بر تعویق ۴ ماه حقوق، به کاهش حقوق و نوع قرارداد کار و مشکلات صنفی دیگری همانند عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت نشدن اضافه کاری‌ها و… بوده است.»

حدود ۷۰۰ کارگر معدن زغال سنگ «زمستان یورت»(شمال غرب) واقع در فاصله ۱۴ کیلومتری شهرستان آزادشهر از توابع استان گلستان، صبح امروز در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق معوقه مقابل درب ورودی معدن تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در معدن زمستان یورت گزارش دادند اعتراض کارگران علاوه بر تعویق ۴ ماه حقوق، به کاهش حقوق و نوع قرارداد کار و مشکلات صنفی دیگری همانند عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت نشدن اضافه کاری‌ها و… بوده است.

به گفته کارگران، کارفرما وعده کرده بود اضافه کاری‌های کارگران را در ماهایی که حقوق کارگران به تاخیر می‌افتد را بپردازد اما این وعده حداقلی نیز محقق نشده و کارگران هم اکنون در تامین مخارج زندگی خود دچار مشکل شده‌اند.

به گفته کارگران، با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، حق عیدی، سنوات و پاداش پایان سال کارگران که هر ساله در همین ایام پرداخت می‌شد امسال به تاخیر افتاده است.

کارگران معدن «زمستان یورت» می‌گویند؛ ما در این معدن با دریافت حداقل مزد که آنهم اغلب با تاخیر چند ماهه به حسابشان پرداخت می‌شود دشوار‌ترین کار‌ها را برای تهیه و تولید زغال سنگ انجام می‌دهیم.

کارگران این معدن همچنین از تاخیر در تامین لباس‌های کارگران خبر می‌دهند. به گفته آنان، در حالی که باید هر شش ماه یکبار به کارگران لباس کار و چکمه جدید داده شود اما در عمل دو سال است که این وظیفه انجام نمی‌شود.

کارگران در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه قرارداد کاری‌شان مدعی شدند؛ دوسال است که کارفرما با کارگران قرار دادی امضاء نکرده است و پیش از این ما حداقل از وضعیت و موارد درج شده در قرار داد با خبر بودیم.

کارگران معدن زمستان یورت همچنین تصریح کردند: یکی دیگر از مشکلات این کارگاه معدنی نحوه اجرای نادرست طرح طبقه بندی مشاغل است چرا که حقوقشان پس از اجرای این طرح هیچ تغییری نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز