خبرگزاری کار ایران

سه سال انتظار کارگران اخراجی «یخچال سازی البرز» برای دریافت سنوات پایان کار

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۶۵

«بر اساس قانون کار، «سنوات پایان کار» مزایایی است که بابت سال‌های سپری شده از زندگی کارگر در کارگاه، باید به عنوان سرمایه‌ای هنگام خاتمه همکاری در اختیار کارگر قرار گیرد. کارگران کارخانه یخچال‌سازی البرز می‌گویند با کاهش شدید ارزش پول ملی طی سه سال اخیر، ارزش ریالی سنوات آنان به همان میزان کاهش یافته است.»

با گذشت سه سال از تعطیلی کارخانه یخچال سازی البرز در شهرستان نیشابور هنوز ۷۶ کارگر بیکار شده این واحد تولیدی موفق به دریافت سنوات پایان کار خود نشده‌اند.

کارگران کارخانه تعطیل شده یخچال سازی البرز به ایلنا گفته‌اند با وجود پیگیری‌های حقوقی از طریق اداره کار و سایر نهادهای دولتی در طول سه سال گذشته، هنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار خود از کارفرما نشده‌اند.

بر اساس قانون کار، «سنوات پایان کار» مزایایی است که بابت سال‌های سپری شده از زندگی کارگر در کارگاه، باید به عنوان سرمایه‌ای هنگام خاتمه همکاری در اختیار کارگر قرار گیرد. کارگران کارخانه یخچال‌سازی البرز می‌گویند با کاهش شدید ارزش پول ملی طی سه سال اخیر، ارزش ریالی سنوات آنان به همان میزان کاهش یافته است.

به گفته این کارگران، با وجود آنکه نماینده کارفرما آراء هیات‌های تشخیص و حل اختلاف را پذیرفته است اما تا این لحظه اقدامی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران نشده است.

به گفته کارگران؛ کارفرما علاوه بر بدهی ۵۲۵ میلیونی بابت سنوات پایان کار ۷۶ کارگر، به چند بانک نیز بدهی دارد و کارگران نگران‌اند این بانک‌ها بابت طلب میلیاردی خود اموال کارخانه را توقیف کنند.

کارگران می‌گویند این واحد تولیدی در سال ۹۰ به دلیل سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی دولت و ناتوانی در رقابت با محصولات مشابهه وارداتی تعطیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز