خبرگزاری کار ایران

۱۸۰ کارگر «قطعات بتنی گیلان» ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۲۰

«کارفرمای کارخانه قطعات بتنی گیلان از آذر ماه سال جاری به دلیل آنچه کمبود نقدینگی عنوان شده، حقوق کارگران را پرداخت نکرده است»

پرداخت حقوق ۱۸۰ کارگر کارخانه «قطعات بتنی گیلان» طی ۳ ماه گذشته به تعویق افتاده است.

کارگران این کارخانه به ایلنا گفته‌اند کارفرمای کارخانه قطعات بتنی گیلان از آذر ماه سال جاری به دلیل آنچه کمبود نقدینگی عنوان شده، حقوق کارگران را پرداخت نکرده است. همچنین تولیدات این کارخانه از حدود ۴ ماه پیش به یک سوم کاهش یافته است.

به گفته منابع کارگری ایلنا، ۱۳۰ نفر از همکارانشان با عنوان شغلی «کارگر خدماتی» بیش از ۱۶ سال است که با حداقل دریافتی ماهانه ۷۰۰ هزار تومان، تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «گیلان آفتاب یکتا» به کارهای تخصصی آرماتوربندی، قالب گیری، بتن ریزی و… مشغول‌اند اما در طول این سال‌ها برخی مزایای شغلی این کارگران پرداخت نشده است.

کارگران قطعات بتنی گیلان در باره این مطالبات معوقه می‌گوبند؛ علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرماست. در حال حاضر دو ماه بیمه کارگران در ماهای آذر و دی به تعویق افتاده و مشکلاتی نیز از ساهای پیش در سوابق بیمه‌ای کارگران دیده می‌شود که در هنگام بازنشستگی برای‌شان دردسرساز خواهد شد.

به گفته کارگران، همچنین بخشی دیگر از مطالبات کارگران مربوط به حق سنوات سال ۹۲ آنان است که از یکسال پیش پرداخت نشده است.

کارگران می‌گویند پاسخی که کارفرما برای پرداخت نشدن مطالبات معوقه به آنان داده است «وصول نشدن ۵ میلیارد تومان طلب این کارخانه از استانداری گیلان است».

کارگران قطعات بتنی گیلان همچنین درباره مشکلات بازنشستگی‌شان می‌گویند: با وجود آنکه شرکت قطعات بتنی جزء اولین واحد‌های تولیدی استان گیلان است که «سخت و زیان‌آور» بودن نوع کار کارگرانش توسط سازمان تامین اجتماعی تایید شده است اما کارفرما با درج عنوان شغلی «خدماتی» در سوابق بیمه آنان، از پرداخت ۴ درصد سهم اضافه حق بیمه در مشاغل سخت و زیان‌آور سر باز می‌زند و به تبع امکان بازنشستگی با قانون سخت و زیان‌آور برای کارگران سلب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز