خبرگزاری کار ایران

به گزارش مرکز آمار ایران؛

نرخ بیکاری زنان جوان 15 استان کشور بالاتر از 47.3 درصد است

کد خبر : ۴۴۲۹۱۳

نرخ بیکاری زنان جوان کشور در تابستان امسال 47.3 درصد و نرخ بیکاری 15 استان کشور بیش از میانگین است

به گزارش ایلنا، میانگین نرخ بیکاری زنان جوان کشور در تابستان امسال 47.3 درصد و نرخ بیکاری 15 استان کشور بیش از میانگین است.

به گزارش مرکز آمار ایران از داده های نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان 1395، استان چهار محال و بختیاری با 73.7 درصد بیشترین و آذربایجانشرقی با 17.7درصد کمترین نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 ساله را دارند.
نرخ بیکاری زنان جوان در استان های اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهار محال بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران و یزد بیش از 47.3 درصد است.
«حمید کلانتری» معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری اعلام کرد: دیگر زمان آن گذشته است که جوانان در انتظار استخدام دولتی باشند و باید با آموزش های کارآفرینی به عنوان یک کارآفرین در بازار حضور یابند و برای خود شغلی فراهم کنند.
نرخ بیکاری زنان در تابستان 1395 در کل کشور 21.9درصد است که دو برابر نرخ بیکاری مردان است.
نرخ مشارکت اقتصادی از تابستان 1394 تا تابستان امسال از 38.9 به 40.4 درصد افزایش یافته است.
«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را به دلیل افزایش امید و حضور بیشتر جویندگان شغل به بازار کار می داند.
«مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رییس جمهوری هفته جاری اعلام کرد در سه سال گذشته سالانه به طور میانگین 704 هزار شغل در کشور ایجاد شده است اما بالا بودن نرخ بیکاری زنان نشان می دهد هنوز تقاضای شغل در بازار کار پاسخگوی عرضه نیروی کار نیست و به همین سبب زنان جوان در کشور نرخ بیکاری بیش از 47درصد را تجربه می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز