خبرگزاری کار ایران

من سال‌ها جانم و عمرم را در وزنه برداری گذاشتم

رضازاده: امیدوارم وزنه برداری از المپیک حذف نشود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۸۲۱

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری گفت: در فروردین ماه انتخابات این فدراسیون است و امیدوارم هیات اجرایی قدرتمندی بیاید تا با مدیریت خوب بتوانند وزنه برداری را در المپیک حفظ کنند.

به گزارش ایلنا، حسین رضازاده در جمع خبرنگاران درباره تندیسی که از چهره او رونمایی شد، گفت: فکر می‌کنم این تندیس برای المپیک 2004 آتن است. کار خیلی خوب و ماندگاری است که کمیته ملی المپیک با همکاری وزارت ورزش از تندیس مدال آوران المپیکی رونمایی می‌کنند. این یک دلگرمی برای پیشکسوتان و یک روحیه برای قهرمانان به شمار می رود. این تندیس در موزه ورزش نگهداری خواهد شد. 

وی درباره وضعیت سهمیه های وزنه برداری ایران جهت حضور در المپیک توکیو عنوان کرد: می توانیم دو سهمیه المپیک بگیریم که فعلا آن ها را کسب نکردیم. قرار بود وزنه برداران به کلمبیا بروند، اما تا جایی که می دانم این اعزام لغو شده است. مسابقات آسیایی ازبکستان در پیش است و انشاله بعد از زحماتی که وزنه برداران کشیدند، بتوانند در مرحله اول دو سهمیه بگیرند و بعد از آن هم در المپیک افتخارآفرینی کنند.

قهرمان سابق المپیک درباره احتمال حذف وزنه برداری از دوره های بعدی المپیک اضافه کرد: باید در فدراسیون جهانی مدیریت خوبی باشد. در فروردین ماه انتخابات این فدراسیون است و امیدوارم هیات اجرایی قدرتمندی بیاید تا با مدیریت خوب بتوانند وزنه برداری را در المپیک حفظ کنند. وزنه برداری همواره جزو رشته های جذاب و پرتماشاگر در المپیک بوده. 

رضازاده درباره صحبت های عباس جدیدی مبنی بر بسته بودن در اتاق وزیر به روی قهرمانان گفت: من در فدراسیون جانبازان و معلولین و در رشته پاراوزنه برداری هستم. فکر می کنم بیشتر قهرمانان چنین گلایه هایی داشته باشند. من تا به حال به اتاق آقای وزیر نرفتم که بدانم در بسته است یا باز. در کشورهای ما کم لطفی می شود چون قهرمانان بزرگی مثل جدیدی داریم. 

وی ادامه داد: من سال‌ها جانم و عمرم را در وزنه برداری گذاشتم و الان هم باید در خدمت وزنه برداری باشم. من الان کجا هستم؟ باید از مسئولان بپرسید که چرا من در فدراسیون جانبازان و معلولین هستم!

رییس سابق وزنه برداری در پایان گفت: ما الان رییس فدراسیون وزنه برداری را جایی نمی بینیم. در دهه 80 و 90 وزنه برداری بهترین رشته بود و مدال های زیادی می آورد. در المپیک لندن 5 مدال گرفتیم؛ سه طلا و دو نقره، آن هم از شش سهمیه. چند بار هم سوم جهان شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز