خبرگزاری کار ایران

نورشرق: باشگاه تراکتور در قرارداد مظاهری و شکاری دست برده بود/ قراردادها توسط کارشناسان دادگستری بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۸۸

رییس کمیته تعیین وضعیت در مورد پرونده رضا شکاری و رشید مظاهری توضیح داد.

به گزارش ایلنا، جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در گفتگو با رادیو ایران در خصوص باشگاه تراکتور و حکمی که به سود رشید مظاهری و رضا شکاری صادر کرده تشریح کرد: در مورد رشید مظاهری و رضا شکاری این موضوع مطرح بود و آنچا که ادعا شده بود این بود که مبالغ قراردادهای این ها مربوط به مازاد فصول اول فوتبالی بعد از امضای قرارداد در آن جاهای خالی که گذارده شده بود درج شده بودند و این امر بدون توافق با بازیکن اتفاق افتاده بود که می توانست این امر صحیح باشد می توانست درست هم نباشد ولی از آنجایی که ما اساسا مطابق مقررات صلاحیت ورود به این موضوع را نداشتیم و رسیدگی به این مسئله در صلاحیت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود هم در مورد قضیه مظاهری هم در مورد اخیر، کمیته انضباطی رسیدگی کرد و احراز کرد که این قسمت های قرارداد بعدا درج شده است. در مورد مسعود شجاعی و اشکان دژاگه باید گفت که مشمول این موضوع نبودند و چنین مطلبی در مورد آنها مطرح نشده است.

وی در خصوص چگونگی تشخیص دستکاری در قرار داد گفت: یکی از راه های تشخیص ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری در رشته خط و امضا است که تاریخ تقریبی درج قسمت های مختلف یک قرارداد را از سر تخصصی که کارشناس مربوطه دارد می توانند تعیین و اعلام کنند.

نورشرق در مورد اینکه آن شخصی که این قرارداد را دستکاری کرده از نظر قضایی چه حکمی برایش درنظر گرفته شود، گفت: لزوما مطلب این نیست که عدد بیشتری بوده و بعدا عدد کمتری درج شده باشد، حتی در یک مورد عددی که بعدا درج شده بود در قرارداد عددی با ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش بود نسبت به فصل اول ولی اگر این موضوع بدون توافق باشد مسئله ما این است که این مبالغ باید با توافق درج شده باشد. میزانش مهم نیست یعنی به صورت یک طرفه ولو درج مبلغی بالاتر فرقی نمی کند. مطلبی که به نظر من می رسد، این است که آفتی که به شکل گسترده در فوتبال مان دیدیم این است که حتی بازیکنانی که سابقه حرفه ای گری زیادی دارند یا از واسطه ها بهره می برند متاسفانه در هنگام انعقاد قرارداد نسخه ای از قرارداد که مربوط به خودشان است را با توضیحات مختلفی دریافت نمی کنند و این موضوع است که بعدا موجب سبب مشکل می شود. به نظر من بازیکنان باید به این امر واقف باشند که نوشته ای را تحت عنوان قرارداد یا الحاقیه امضا می کنند یا هر سندی را با طرف مقابل امضا می کنند حق شان است و بایستی نسخه ای از آن را در اختیار داشته باشند که بعدا این امر حتی بدون نیاز به توصل به این ابزارهایی که در اختیار است قابل تشخیص باشد تا اگر مغایرتی باشد بتوان آنرا نشان داد.

وی در مورد چگونگی فسخ قرارداد یک طرفه و پیروزی آن شخصی که قرارداد را یک طرفه فسخ کرده گفت: این سوالی خیلی کلی است اما طبق مقررات اگر فسخ قرارداد برای مثال از سوی بازیکنی فسخ موجهی باشد و قرارداد این اجازه را به بازیکن بدهد که نسبت به فسخ قرارداد به دلیل اینکه مطالباتش به موقع پرداخت نشده یا هر شرط مورد توافق دیگری، البته آن شرطی که قانون هم تایید کند، اگر اجازه فسخ داشته باشد ما آنرا موجه می شناسیم و بازیکن را آزاد می کنیم ولی اگر قرارداد یا مقررات نقل و انتقالات اجازه فسخ ندهد حتما کما اینکه آرای زیادی در خصوص بازیکنان صادرشده که فسخ را غیر موجه می شناسیم و نسبت به اعمال جرائم یا محرومیت اقدام می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز