خبرگزاری کار ایران

هانیه رستمیان: یوگا و کتاب خواندن در کم کردن استرسم قبل از مسابقات موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۸۷۴

عضو تیم ملی تپانچه بادی بانوان از راهکارهای کاهش استرس قبل از مسابقات و برنامه های خود در آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، هانیه رستمیان عضو تیم ملی تیراندازی (تپانچه بادی) کشور از تجربیات المپیک توکیو 2020 خود گفت: حضور در المپیک برای من یک تجربه متفاوت و قشنگ بود. چرا که به عنوان پرچمدار و نماینده بانوان کشورم در مراسم حضور داشتم پرچمدار و این اتفاق بسیار برایم غرورآفرین بود که باعث شد هم خاطره و هم تجربه خوبی برای من رقم بخورد.

وی افزود: ما برای تیراندازی کارهای مختلفی انجام می دهیم. برای اینکه قبل از آن برای مسابقات آماده شویم باید به آرامش روانی و تمرکز بیشتری برسیم. یکی از کارها کتاب خواندن و همچنین تمرینات تنفس و تصویرسازی هم برای کاهش استرس است. کتاب خواندن هم یکی از تمریناتی است که باعث کم شدن استرس من قبل از مسابقه می شود. علاوه بر این، من در زمان اوقات فراغت هم به مطالعه می پردازم. کتاب های روانشناسی، انگیزشی و زندگینامه افراد موفق از جمله موضوعاتی است که من به آن علاقه دارم.

پرچمدار کاروان ایران در المپیک در پاسخ به این سوال که راهکارهای دیگر کشورها برای کاهش استرس چیست؟ عنوان کرد: کتاب خواندن را هم تیراندازان کشورهای دیگر انجام می دهند ولی ورزش یوگا از رشته هایی است که در تیراندازی بسیار موثر است. شروع آن در کشور هند بوده و در حال حاضر هم خیلی از کشورها به آن می پردازند.

رستمیان با اشاره به حضور مهم خانواده خود در این مسیر اظهار کرد: خانواده نقش اصلی و حامی را برای من دارند و همیشه همراه من هستند. نقش اصلی و مهم در موفقیت من را خانواده ام ایفا می کنند..

نماینده رشته تیراندازی المپیک توکیو در پایان عنوان کرد: من یک هفته بعد از بازگشت از توکیو تمرینات بدنسازی و خشک خود را در خانه شروع کردم. از امروز تمرین تیراندازی هم آغاز کردم. برای بازی های آسیایی سال بعد آماده می شوم که جزء مسابقات مهم است. دوست دارم با توجه به تجربه ای که از این مسابقات به دست آوردم علاوه بر حضور در المپیک، بتوانم مدال هم کسب کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز