خبرگزاری کار ایران

آزمایش فوتبالیست‌ها چندبار تکرار می‌شود؟

هرآنچه باید درمورد آزمایش دوپینگ در فوتبال بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۸۷۸

گل اطلاعات کلیدی در مورد مراحل آزمایش دوپینگ برای فوتبالیست‌ها، از جمله تعداد دفعات آزمایش آن‌ها را گردآوری کرده است.

به گزارش ایلنا، دوپینگ به طور گسترده ای در فوتبال ممنوع است، به طوری که نهادهای حاکم بر این ورزش مرتباً اقداماتی را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند این اتفاق در بازی رخ نمی‌دهد. برای انجام این کار، ورزشکاران تحت آزمایش دارویی قرار می‌گیرند تا مطمئن شوند از مواد تقویت کننده استفاده نمی‌کنند.

هدف این است که شما باید در مورد تعداد دفعات آزمایش فوتبالیست‌ها با مواد مخدر که این فرایند شامل چه چیزهایی است و چه موارد دیگری در این مورد قابل توجه هستند، آشنا شوید.

مواد مخدر فوتبالیست‌ها چند بار آزمایش می شود؟

طبق گزارش FA(فدراسیون فوتبال انگلیس)، فوتبالیست‌ها می‌توانند در هر لحظه کاملاً تصادفی مورد آزمایش قرار گیرند - خواه در زمین تمرین یا در ورزشگاه باشند یا نباشند.

هیچ تأیید رسمی در مورد تعداد دفعات آزمایش دوپینگ یک فوتبالیست وجود ندارد، اما با توجه به تصادفی بودن آزمایشات، ممکن است از چندین بار در هفته تا یک بار در ماه متغیر باشد.

به ورزشکاران در مورد آزمایش دارویی هشدار داده نمی‌شود. آزمایشات دارویی منظم برای مبارزه با دوپینگ در این ورزش انجام می‌شود. در وب سایت رسمی FA آمده است: "شما می توانید در هر زمان و مکانی، از جمله پس از بازی، در یک جلسه تمرینی یا در خانه، تحت آزمایش دارو قرار بگیرید. از شما خواسته می‌شود ادرار ویا نمونه خون ارائه دهید و ممکن است چندین بار در طول فصل آزمایش شوید. علاوه بر این، برنامه تست ضد دوپینگ در فوتبال دارای پاسپورت بیولوژیکی ورزشکار (ABP) است و بازیکنان ممکن است برای آزمایش خون به طور منظم در طول فصل فراخوانده شوند. "

اطلاعیه اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین حقایق کلیدی در مورد آزمایش مواد مخدر را شامل می‌شود، از جمله اطلاعاتی که بازیکنانی که از انجام آزمایش خودداری می‌کنند می‌توانند به مدت 4 سال از فوتبال محروم شوند:

* تمام آزمایشات بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود. این بدان معناست که هیچ هشداری در مورد این آزمایش داده نمی‌شود.

* از شرکت در آزمون امتناع نکنید زیرا ممکن است منجر به 4 سال محرومیت از فوتبال شود.

* شما باید از لحظه‌ای که به شما اطلاع داده شده است که برای آزمایش انتخاب شده‌اید تا اتمام مراحل، در معرض دید کامل افسر کنترل دوپینگ (DCO) باشید.

* اگر برای آزمایش دارویی انتخاب شده اید، باید فوراً به ایستگاه کنترل دوپینگ (DCS) گزارش دهید.

* از شما خواسته می شود لباس کافی برتن نداشته باشی  تا افسر ضددوپینگ بتوانند مستقیماً عبور ادرار از بدن به داخل ظرف جمع آوری را مشاهده کنند.

* اگر نمونه شما بیش از حد رقیق است، از شما خواسته می‌شود یک نمونه اضافی ارائه دهید. بیش از حد هیدراته نکنید زیرا ممکن است منجر به ارائه نمونه‌های رقیق بیشتر شود.

* لطفاً در تمام مراحل کار به مقامات ضد دوپینگ احترام بگذارید.

آن‌ها ادامه دادند: "بازیکنان باید آمادگی لازم را داشته باشند و حقوق و مسئولیت‌های خود را بدانند وقتی به آن‌ها اطلاع داده می شود که توسط یک افسر کنترل دوپینگ آزمایش شوند."

دوپینگ در فوتبال چیست؟

 در ورزش، دوپینگ عبارت است از مصرف مواد ممنوعه -مانند تقویت کننده های عملکرد- که برای بهبود عملکرد مصرف می‌شوند.

دوپینگ در این ورزش توسط فیفا ممنوع شده است. دوپینگ‌ها با امید به افزایش استقامت و قدرت گرفته می‌شوند و به آن‌ها چیزی می‌دهند که برتری غیرقابل مشاهده‌ای نسبت به هم تیمی‌ها و حریفانشان در زمین محسوب می‌شود.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) دوپینگ را "استفاده عمدی یا غیرعمدی از مواد ممنوعه و روش‌های ممنوعه در لیست دوپینگ فعلی" توصیف کرده است. تعریف آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در کد جهانی مبارزه با دوپینگ از سال 2004 به عنوان استاندارد بین المللی پذیرفته شده است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز