خبرگزاری کار ایران

گرازیه واله: والنتینو روسی افسانه‌ای بازنشسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۰۲۱

گرازیه واله هشتگی بود که در روز یکشنبه توسط طرفداران موتورسواری در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شد، زیرا دوران حرفه ای والنتینو روسی به عنوان اسطوره موتوجی‌پی به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، این موتورسوار ایتالیایی در آخرین مسابقه خود در والنسیا اسپانیا دهم شد، اما برای هوادارانی که سفر کرده بودند دیدن او برای آخرین بار در پیست‌ها چنین نتیجه‌ای اهمیت چندانی نداشت.

روسی در طول بیش از دو دهه فعالیت حرفه‌ای خود، 9 عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد - در 89 مسابقه پیروز شد و 199 بار روی سکو ایستاد.

گرازیه واله: والنتینو روسی افسانه‌ای بازنشسته شد

او پس از آن گفت که فکر می‌کند بازنشستگی سخت خواهد بود و از اینکه در سال‌های اولیه‌اش عناوین بیشتری کسب نکرد، پشیمان شد. بازیگران معروفی مانند تام کروز و کیانو ریوز و همچنین ورزشکارانی مانند راجر فدرر، رافائل نادال، لوئیس همیلتون، جانلوئیجی بوفون و آندره آ پیرلو از جمله کسانی بودند که به افتخار او پیام های ویدئویی ارسال کردند.

روسی به عنوان افسانه موتوجی‌پی معرفی شد

 9 مرتبه قهرمان جهان با یک شگفتی آخر در والنسیا از یک ورزشکار به یک افسانه تبدیل می‌شود. والنتینو روسی که قبلاً یک ورزشکار بی نظیر بود، وارد تالار مشاهیر موتوجی‌پی شده و اکنون یک افسانه رسمی است! 

گرازیه واله: والنتینو روسی افسانه‌ای بازنشسته شد

 دور عاطفی افتخار پس از مسابقه و استقبال قهرمان تنها شروع روز یکشنبه بود و آن‌ها پس از یک آخر هفته که قبلاً به افتخار شماره 46 به رنگ زرد درآمده بودند، در پیست حضور داشتند. کارملو ازپلتا، مدیر عامل دورنا، جایزه افسانه موتوجی‌پی را روی صحنه به روسی تقدیم کرد و بازنشستگی 26 فصل از تاریخ ساخته شده و قلب های تسخیر شده در سراسر جهان را جشن گرفت. 9 مرتبه قهرمانی جهان، 115 برد و 235 حضور روی سکو در همه کلاس‌ها اعداد باورنکردنی هستند، اما افسانه حتی بیشتر از آن هاست.

 این ایتالیایی به لیست بلندبالایی از بزرگان تبدیل شده به اسطوره های MotoGP پیوست که شامل جاکومو آگوستینی، میک دوهان، جف دوک، وین گاردنر، مایک هیلوود، دایجیرو کاتو، ادی لاوسون، آنتون مانگ، آنجل نیتو، وین رینی، فیل رید،  جیم ردمن، کنی رابرتز، جارنو سارینن، کوین شوانتز، بری شین، مارکو سیمونچلی، فردی اسپنسر، کیسی استونر، جان سورتیس، کارلو اوبیالی، الکس کریویل، فرانکو اونچینی، مارکو لوچینلی، رندی مامولا، کورک بالینگتونر، استی پِیِلینگتون، خورخه آسپار مارتینز و نیکی هیدن مرحوم است.

گرازیه واله: والنتینو روسی افسانه‌ای بازنشسته شد

والنتینو روسی در مراسم خداحافظی‌اش گفت: "من همیشه به این روز مانند یک کابوس فکر می‌کردم، زیرا این پایان یک دوران طولانی حرفه ای است و فکر می کردم در والنسیا سخت خواهد بود اما در نهایت از آن بسیار لذت بردم، بنابراین باید از همه تشکر کنم. همه کسانی که با من کار کرده‌اند، کل پادوک، سایر موتورسواران ... یک روز فراموش نشدنی بود و من از آن لذت بردم.  این یک حرفه طولانی و همیشه لذت بخش بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز