خبرگزاری کار ایران

پنجعلی: سیاست مانع کشف استعدادهای فوتبالی است/ باشگاه‌ها بدون درآمد حرفه‌ای نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۴۹۸

پیشسکوت فوتبال در مورد حذف سرخابی ها از آسیا صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ محمد پنجعلی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس و پیشکسوت فوتبال در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفتگو کرد.

محمد پنجعلی در آغاز با تاکید بر این که فوتبال ایران هیچگاه به سطح حرفه‌ای نرسیده است، عنوان کرد: از زمان فوتبالیست بودن تا امروز آنچه که در فوتبال ایران دیده‌ام سندسازی و دروغگویی بوده است. هیچ یک از باشگاه‌های کشور ورزشگاه مختص به خود ندارند، آکادمی فوتبال برای نوجوانان نداریم اما همیشه به دروغ برای هر باشگاه ورزشگاه معرفی و درباره آکادمی برنامه سازی کرده‌ایم.

* باشگاه‌ها بدون درآمد حرفه‌ای نمی‌شوند

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که به حرفه‌ای شدن کمک می‌کند درآمد مستمر برای باشگاه هاست. منبع مهم درآمدزایی هم دریافت حق پخش تلویزیونی است که تاکنون محقق نشده است. همچنین درآمد حاصل از نقل و انتقال بازیکنان به جیب افراد خاصی می‌رود و درآمدی عاید باشگاه‌ها نمی‌شود.

کاپیتان پیشین تیم ملی درباره باشگاه‌های غیردولتی وابسته به شرکت‌ها گفت: بسیاری از این شرکت‌ها از درآمدی که باید صرف کارگر شود برای باشگاه‌های وابسته به خود استفاده می‌کنند در حالی که این باشگاه‌ها باید به صورت مستقل درآمد داشته باشند.

* سیاست مانع کشف استعدادهای فوتبالی است

از نظر پنجعلی، نگاه امنیتی مشکل بزرگی است که گریبان گیر فوتبال ما شده است و موجب شده ما نسبت جمعیت هواداران در وزشگاه هراس داشته باشیم. از سوی دیگر باید فوتبال را از سیاست جدا کنیم تا استعدادهای بی نظیری که در کشور وجود دارند خود را نشان دهند.

وی با تاکید بر این که تفکر و زیرساخت فوتبال حرفه‌ای در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: اگر ایران روال حرفه‌ای شدن را از یک کشور خارجی تقلید و الگوبرداری می‌کند باید از دروغ و دور زدن قوانین بپرهیزد.

این پیشکسوت فوتبال تاکید کرد: فرآیند حرفه‌ای شدن بسیار پرفراز و نشیب است و به زمان زیادی نیاز دارد. دولت با اعطای وام و حمایت از بخش خصوصی می‌تواند زمینه و زیرساخت این مسیر را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز