خبرگزاری کار ایران

کانتونا: مسابقات جام جهانی قطر را تماشا نمی‌کنم!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۰۹۳

اریک کانتونا جام جهانی قطر را تماشا نخواهد کرد و ارزیابی عجیبی از مسابقات امسال ارائه کرده است!

به گزارش ایلنا، اریک کانتونا، اسطوره منچستریونایتد کشور قطر را به رفتار "وحشتناک" با کارگرانی که استادیوم ها را ساخته اند، متهم کرد و گفت که هیچ شانسی برای حفظ میراث در این کشور وجود ندارد.

کانتونا معتقد است جام‌های جهانی باید به کشورهایی اعطا شود که فرصتی برای تأثیرگذاری پایدار و رشد فوتبال در میان جمعیت خود، چه مرد و چه زن، داشته باشند. در قطر، او می گوید "هیچ چیز" وجود ندارد.

کانتونا که به طور انحصاری با اسپورت میل صحبت می کرد، گفت: صادقانه بگویم، من واقعاً به جام جهانی بعدی که برای من جام جهانی واقعی نیست، اهمیتی نمی‌دهم. در دهه‌های گذشته، رویدادهای زیادی مانند بازی‌های المپیک یا جام‌های جهانی در کشورهایی که در حال ظهور هستند - مانند روسیه یا چین - داشتیم. اما قطر - این کشور مناسب فوتبال نیست. من با ایده میزبانی جام جهانی در کشوری که امکان توسعه و ترویج فوتبال وجود دارد، مانند آفریقای جنوبی یا ایالات متحده در دهه 90، مخالف نیستم.

 

کانتونا فکر می کند ماهیت فوتبال این است که شایسته سالاری وجود دارد اما هیچ نشانه ای از آن را در جامعه قطر نمی بیند. وی ادامه داد: شخصاً جام جهانی را تماشا نخواهم کرد. من می دانم که فوتبال یک تجارت است. اما من فکر می کردم این تنها جایی است که همه می توانند در آن فرصت داشته باشند. هنوز فکر می کنم که بازیکنان جوان می توانند در یک منطقه بسیار فقیر رشد کنند - اکثر بازیکنان فعلی از مناطق فقیر هستند. آنها فوتبالیست می شوند و فرصتی برای نجات خود و نجات خانواده دارند که این عالی است. و اگر خوب هستید، خوب هستید. این یک شایسته سالاری است - اگر از نفر بعدی بهتر باشید، بازی خواهید کرد و این عادلانه است. بنابراین به همین دلیل است که شاید اگر شایسته سالاری و پتانسیل جوهره فوتبال است، تعجب آورتر است که ما می توانیم جام جهانی را در قطر برگزار کنیم و مردم در واقع به آن رای دادند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز