خبرگزاری کار ایران

اشکانی: چرخه انتخابی کشتی فرنگی عدالت محور نیست/ محمد بنا و کادر فنی‌اش می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۷۹۲

قهرمان اسبق کشتی فرنگی کشورمان گفت: قبلا هم گفتم من این چرخه انتخابی کشتی فرنگی را چرخه خوبی ندیدم! چرخه عدالت محور نیست و اینکه چه کشتی گیرانی واقعا خوب هستند در این چرخه مشخص نمی‌شود و مشخص نشده است.

علی اشکانی مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره لغو مسابقات و شرایط کشتی اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم که یک مسابقه دوستانه به میزبانی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا قرار بود در بهمن ماه سال جاری برگزار شود و از تیم ملی کشتی آزاد و یک نفر از تیم ملی کشتی فرنگی هم دعوت شده بود اما گاهی به دلالیل متفاوت لغو می شود. زمانی که مربی تیم ملی کشتی بودم این اتفاقات گاها پیش می‌آمد و طبیعی است. دقیقا نمی‌دانم اما هرچه که هست و اینکه برنامه ریزی شده بود برای تمرینات، اعزام و خیلی از مسائل قطعا بچه‌ها اذیت می‌شوند.

 

مربی پیشین کشتی فرنگی با اشاره به چرخه انتخابی و برگزاری مسابقات بیان کرد: قبلا هم گفتم من این چرخه انتخابی کشتی فرنگی را چرخه خوبی ندیدم! چرخه عدالت محور نیست و اینکه چه کشتی گیرانی واقعا خوب هستند در این چرخه مشخص نمی‌شود و مشخص نشده است. کسانی که قهرمان کشور شدند و یا در مسابقات جام تختی کشتی گرفتند تا آخر سال هیچ محکی نمی‌شوند و نفری اضافه نمی‌شود. مسابقات قهرمانی کشوری در آذر ماه برگذار شد. کشتی‌گیرانی که انتخاب می‌شوند جایی مشخص نشده که باید باهمدیگر رقابت کنند، اینها اقداماتی است که اشاره ای نشده است. درحال حاظر به همین روند اجرا و برگزار می‌کنند من هم برایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم کشتی ایران مانند همیشه بدرخشد و موفق باشد. 

 

او در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه درخشش بسیاری از مدال آوران کنونی نتیجه برنامه ریزی های سالهای قبل است، افزود: کشتی به عنوان ورزش ملی کشورمان باید طبق برنامه‌ریزی و حمایت از پشتوانه‌ها پیش برود تا در سال‌های آینده به روزهای درخشان‌تر برسد. استعدادیابی و پرورش این پتانسیل‌ها یک مبحث کاملاً علمی است. ایران جزو سه کشور برتر کشتی دنیاست در نتیجه باید بتواند روند انتقال کشتی گیران از نوجوانان به جوانان، جوانان به امیدها و در ادامه تا بزرگسالان را با شیوه‌ای علمی و دقیق انجام دهد. به همین دلیل است که معتقدم نتایج حال حاضر کشتی به برنامه‌ریزی و اقدامات ۴ سال پیش تاکنون بر می‌گردد.

 

سرمربی تیم ملی کشتی ناشنوایان درباره عملکرد محمد بنا و کادر فنی‌شان تصریح کرد: در عالم مدیریت زمان حرف اول را می‌زند. باید وقت بدهند تا هرکسی علم و دانش خودش را در هر سطوحی از ورزش که هست انجام بدهد. الحق زمان خوبی در اختیار ایشان و کادرشان قرار دادند اما می‌توانستند خیلی بهتر از این زمان استفاده کنند و اتفاقات بهتری را رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز