خبرگزاری کار ایران

تیم ملی ایران از نصف تیم‌های آسیایی عقب است

طیبی: هدف ما قهرمانی در اروپا بود که به آن نرسیدیم/ مقایسه من با مهدی طارمی کار درستی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۴۱

فوتبالیست ایرانی بنفیکا از درخشش در ترکیب این تیم در مسابقات اروپایی می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حسین طیبی، فوتسالیست ایرانی بنفیکا این روزها به واسطه درخشش در ترکیب این تیم و نتایج خوب در لیگ قهرمانان اروپا که به کسب مقام سومی این مسابقات برای این تیم پرتغالی منجر شد، نامش در صدر اخبار ورزشی رسانه‌ها قرار گرفته است. به همین بهانه با او گفتگو کردیم:

طیبی در گفتگو با ایلنا در خصوص عملکرد تیمش در لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: عملکرد تیم ما در این مسابقات خوب بود و در همه مراحل خوب کار کردیم و به نظرم می‌توانستیم قهرمان شویم چرا که هدفمان هم این بود و برای قهرمانی وارد مسابقات شدیم ولی خب جذابیت بازی‌ها همین است که قابل پیش بینی نیست. ما در بازی با بارسلونا در نیمه نهایی با سه گل جلو افتادیم ولی در نهایت بازی را واگذار کردیم و رفتیم برای سوم - چهارمی. در کل حق تیم ما به نظرم قهرمانی بود و همه برای قهرمانی روی ما حساب می‌کردند ولی خب این اتفاق رخ نداد. 

طیبی: هدف ما قهرمانی در اروپا بود که به آن نرسیدیم/ مقایسه من با مهدی طارمی کار درستی نیست

وی در مورد درخشش خودش و استقبالی که مردم ایران از او در این خصوص داشتند گفت: این لطف مردم است که همیشه من را شرمنده خودشان می‌کنند. این جمله کلیشه‌ای است ولی همیشه گفته‌ام که همیشه سعی دارم نماینده کشورم در اینجا باشم چه درون زمین و چه بیرون زمین چنین سعیی داشتم و دارم و از مردم هم ممنون هستم که من را همیشه شرمنده می‌کنند. 

وی در مورد درخششی که در مسابقات اروپایی دارد و مقایسه ای که بین او و طارمی در این خصوص شکل گرفته توضیح داد: من مقایسه را دوست ندارم و اصلا درست نیست بخواهم خودم را با کسی مقایسه بکنم. مهدی طارمی عزیز دوست خوبم است و افتخار فوتبال ایران هم محسوب می‌شود و خودم به عنوان یک ایرانی به او افتخار می‌کنم و نظرم این است که می‌تواند در تیم‌های بزرگتر بازی کند و امیدوارم این اتفاق برای او رخ دهد چون لیاقتش را دارد. بعد اینکه فوتبال و فوتسال قابل مقایسه نیست و فوتبال ورزش اول دنیاست و مخاطبان بیشماری دارد و با فوتسال و هیچ ورزش دیگری قابل مقایسه نیست. من هم در چند سالی که خارج از ایران بازی کردم همیشه تلاش کردم یک لبخند کوچک روی لب مردم عزیز بنشانم و نماینده خوبی برای آنها باشم.

طیبی: هدف ما قهرمانی در اروپا بود که به آن نرسیدیم/ مقایسه من با مهدی طارمی کار درستی نیست

طیبی در مورد اینکه آیا با فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در پرتغال در ارتباط است یا نه، گفت: در ارتباط هستیم ولی دیدار حضوری نداریم چرا که در شهرهای مختلف هستیم و فاصله زیاد است و رفت و آمدی نیست مگر اینکه آنها بازی داشته باشند و به لیسبون بیایند یا من به شهرهای آنها بروم. اخیرا هم بیرانوند با تیمش به اینجا آمده بود و دیداری داشتیم و کلی خاطره بازی کردیم. 

وی در مورد برنامه اش برای آینده و اینکه تصمیم دارد در بنفیکا بماند یا نه، گفت: در حال حاضر دوماه دیگر از مسابقات لیگ پرتغال باقی مانده و همه تمرکزم روی مسابقات باقی مانده است و اینکه بتوانیم قهرمان شویم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم و تمرکزم روی مسابقات باقی مانده است و بعد از پایان فصل در این مورد تصمیم میگیرم. 

طیبی در پایان در مورد وضعیت تیم ملی فوتسال هم عنوان کرد: درمورد تیم ملی خدا را شکر ما مقدمات آسیایی را یک ماه قبل در قرقیزستان داشتیم و صعود کردیم به مسابقات آسیایی و تیم تغییرات زیادی داشته و بازیکنان نیاز به تدارکات و اردوی مناسب دارند تا هماهنگ شوند و بازیکنان جدید تجربه بین المللی‌شان را بالا ببرند و این را هم اصلا نباید فرض کنیم که در آسیا به راحتی قهرمان می‌شویم و اینطور نیست و همه تیم‌ها در حال تلاش و پیشرفت هستند. شما نگاه کنید رقبای ایران با کدام تیم‌ها بازی تدارکاتی دارند و در کدام کشورها اردو می‌گذارند و همین الان راحت از نصف تیم های آسیا عقب هستیم. از لحاظ نیروی انسانی ایران خوب است ولی نیاز به شرایطی داریم که فراهم شود. فدراسیون باید از آقای شمسایی و کادرش حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز