خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی: تغییر کادرفنی پرسپولیس با فشار بیرونی درست نبود/ در فوتبال دلالی انتظار رشد بازیکنان پایه را نداشته باشید/ شانس صعود ما در جام جهانی 50 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۵۳

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تاسفانه در فوتبال پایه ما هر کس پول بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن به عنوان بازیکن دارد، از فوتبال پولی ودلالی انتظار رشد استعداد نداشته باشید.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با ایلنا در خصوص تغییرات کادر فنی پرسپولیس اظهار داشت: باید بررسی کنیم دلیل تغییرات کادر فنی پرسپولیس چه بوده است؟ آیا فشار باشگاه بوده؟ آیا ب واسطه انتقاد هواداران این تغییرات صورت گرفته یا خود گل‌محمدی این درخواست را مطرح کرده است؟ اگر با فشار باشگاه یا هواداران این مسئله صورت گرفته به نظر من غیر منطقی است. چرا مربی باید در خصوص نتایج پاسخگو باشد و خودش در این حیطه باید تصمیم گیر باشد. تغییرات اگر طبق صلاحدید شخص گل‌محمدی و به خاطر اصلاح شرایط تیم بوده مورد پذیرش است در غیر اینصورت بنابر دلایل دیگر صحیح نیست.

وی در خصوص احتمال جدایی حمید مطهری از پرسپولیس افزود: در مورد حمید مطهری باید بگویم که او فردی کاربلد و به عنوان نفر دوم کادرفنی هر جا که بوده موفق عمل کرده، اما او هم حق دارد برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. فقط به او می‌گویم که ازآنجاکه نساجی فصل گذشته قهرمان جام حذفی شده و انتظارات هواداران این تیم کمی بالاست برای مطهری زود است که بخواهد سرمربیگری را از این تیم شروع کند. 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به آخرین شرایط نقل و انتقالاتی پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند قبلا هم در پرسپولیس بوده و از شرایط شناخت دارد. با این انتقال مشخص بود او به دروازه‌بان اول پرسپولیس تبدیل می‌شود وبا این وضعیت جدایی لک طبیعی بود. در مورد خداحافظی سید جلال حسینی یا امضای قرارداد با ملوان، باید بگویم بهتر از هرکسی خود سید جلال حسینی و یحیی گل محمدی می توانند تصمیم‌گیری کنند. 

ابراهیمی با اشاره به نیاز پرسپولیس برای جذب بازیکن عنوان کرد: در زمان برانکو قابلیت محسن ربیع خواه را شناسایی کرده بود و به او فرصت بازی زیادی می‌داد. چرا؟ چون   این بازیکن علاوه به تخریب بازی حریف، کمک به عملکرد دفاعی، پوشش جای خالی مدافعان کناری در نفوذها به بازیسازی تیم هم کمک می‌کرد. در فصل اخیر پرسپولیس جای خالی چنین بازیکنی را حس کردم. به نظرم در خریدها باید مهره‌ای با قابلیت ربیع خواه به زمین آورده شود.

وی خطاب به مدافعان پرسپولیس گفت: در فصل گذشته  به جز سید جلال حسینی تمامی مدافعان پرسپولیس بسیار ضعیف عمل کردند. یکی از ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی پرسپولیس در تاریخ تیم ثبت شد.

ابراهیمی پیرامون شرایط تیم ملی فوتبال عنوان کرد: اسکوچیچ در حالی که رزومه خاصی در فوتبال ما نداشت با شانس و اقبال صاحب یک تیم خوب شد. نمی‌دانم برگزاری اردوی تدارکاتی در کشور قطر با این شرایط آب و هوایی چه فایده‌ای برای ما دارد! اما در کل تیم دوم الجزایرحریف تمرینی خوبی محسوب می‌شود.  ما در کنار حریف تمرینی، به حریف تدارکاتی قوی هم نیازمند هستیم. چرا که مشکلات تیم مشخص شود و کادرفنی برای آنها برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: البته می‌دانم به این دلیل که ما از قبل برنامه ریزی نکردیم قطعاً امکان بازی با تیم‌های صاحب فوتبال را نداریم! برای شبیه‌سازی رقبایمان در جام جهانی باید با تیم‌هایی مثل ایرلند، ایسلند، سوییس و سوئد بازی می‌کردیم. در حال شرایط به گونه ای است که آنها برنامه ریزی پیش می‌روند اما به خاطر عدم برنامه‌ریزی شانس بازی مقابل این تیم‌ها را نداریم!

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص شانس صعود تیم ملی از گروه خود در جام جهانی 2022 عنوان کرد: شانس تیم ملی برای صعود از گروهش ۵۰% است. به شرط آنکه از توانایی فردی و تاکتیکی لژیونر ها به خوبی بهره گرفته شود. خواهشا این را به مردم بگویید که صعود به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی دلیل بر مقتدر بودن ما نیست. دلیلی بر اینکه ما تیم اول آسیا هستیم، نیست. تحت شرایطی که در مسابقات مقدماتی بود ما توانستیم این نتایج را کسب کنیم. 

ابراهیمی درباره نتایج امید در مسابقات زیر 23 سال آسیا، تصریح کرد: در مورد تیم ملی امید باید بگویم که چه مهدوی‌کیا به چه شخص دیگری به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شود در شرایط تفاوت ایجاد نمی شود، چرا که ساختار مشکل دارد. وقتی شما در امر استعدادیابی و انتخاب بازیکن مشکل دارید و برای تیم‌های پایه هزینه‌ای به آن صورت انجام نمی‌دهید، چه انتظاری برای کسب نتایج دارید؟ متاسفانه در فوتبال پایه ما هر کس پول بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن به عنوان بازیکن دارد، از فوتبال پولی ودلالی انتظار رشد استعداد نداشته باشید.

وی در پایان گفت: متاسفانه دلال ها به جای استعدادیاب‌ها در فوتبال ما حرف اول را می‌زنند. آنها به مربیان بازیکن معرفی می‌کنند و اکثر مربیان بدون آن که بازی بازیکن معرفی شده را چند مرتبه تماشا کنند یا استعدادیاب مورد اعتمادشان را بر سر بازی بفرستند، با توصیه بازیکن انتخاب می‌کنند. نتیجه این رفتار اشتباه، سطح لیگ فعلی ما است که بدون کیفیت و جذابیت بود. چرخه استعدادیابی فوتبال ایران به مشکل برخورده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز