خبرگزاری کار ایران

ظریف: عطایی با درخواستش آرژانتین را بهم ریخت/ پاسور باید از نقشه‌های مختلفی استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۶۷۱

پیشکسوت تیم ملی والیبال ایران معتقد است درخواست بازبینی ویدیویی عطایی و تاخیر داوران در اعلام رای روند تیم آرژانتین را بهم ریخت.

فرهاد ظریف در گفتگو با ایلنا، پیرامون تاثیر فنی حضور ایران در مسابقات جام واگنر اظهار داشت: صد در صد بعد از لیگ والیبال ملت‌ها حضور در تورنمنت واگنر روی تیم تاثیرگذار است و می تواند به تیم کمک کند. شناخت کادرفنی را از تیم بالا می برد و  آمادگی بازیکنان پیش از مسابقات جهانی افزایش پیدا کرد. ضمن اینکه جواد کریمی و علی اصغر مجرد به تیم اضافه شدند و فرصت هماهنگی خوبی با دیگر بازیکنان پیدا کردند.

وی با ارزیابی پیروزی ایران مقابل آرژانتین در مسابقات والیبال جهانی، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است مسابقات را معمولاً خوب شروع نمی‌کنیم اما در ادامه با یک تلنگر یا اتفاق رفته رفته بهتر می شویم و هر پوئن نسبت به پوئن قبلی بهتر می شویم. در بازی آرژانتین هم همین اتفاق افتاد و بازی را بعد از یک ست شکست به کنترل خودمان درآوردیم و در نهایت برنده شدیم. مهم این بود که مقابل تیم بزرگ آرژانتین و در مسابقه اول برنده شویم که پیروز شدیم و در ادامه می‌توانیم با روحیه جلو برویم.

پیشکسوت والیبال ایران تصریح کرد: ظریف با اشاره به 2 تصمیم تاثیرگذار کادرفنی تیم ملی مقابل آرژانتین، عنوان کرد: اولین تصمیم تاثیرگذار کادرفنی، تعویض مرتضی شریفی بودکه توانست امتیازات زیادی کسب کند. وقتی شناخت کادر فنی روی بازیکنانش بالا باشد می داند در کدام لحظه به کدام بازیکنش نیاز دارد و هر کدام آنها چه توانایی دارند. بعد از این تصمیم مهم، تاثیرگذارترین صحنه درخواست ویدیو چک توسط کادرفنی بود. این ویدیو چک در گیم پنجم موجب وقفه طولانی مدت بازی شد و حتی کادرفنی آرژانتین هم به این موضوع اعتراض کردند. از آنجا به بعد چند سرویس رقیب از دست رفت و اصطلاحاً تمرکزشان از دست رفت. این موضوع حربه خوبی بود که توسط کادرفنی ایران به کار گرفته شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا موردی جهت نقدی از عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین وجود دارد، گفت: توقعم از بعضی بازیکنان بیشتر است. چون سطح توانایی آنها را دیده‌ایم و می‌دانیم می توانند بهتر از این باشند. برای مثال بازیکنی مثل امین اسماعیل نژاد 16 امتیاز کسب کرد که به نظرم می توانست بالاتر هم باشد. البته پاسور تیم ملی از یک جایی به بعد خیلی او را در نقشه های خود به کار نگرفت. هنر پاسور این است که همه بازیکنانش را در زمین حفظ کند البته از چهره اسماعیل نژاد مشخص بود با توجه به عملکرد خوبی که در لیگ والیبال ملت‌ها داشته فشار زیادی از سوی تیم ملی و هواداران روی او است. از یکجایی به بعد واقعیت نقشه‌های  پاسور تیم تکراری بود. اگر در بازی‌های بعد بخواهید روی یک نقطه قوت خود اصرار کنیم توسط حریف شناسایی می‌شود و آن وقت دچار مشکل می‌شویم. در این بازی دریافت ما نقطه قوت ما بود؛ البته آرژانتین هم خیلی سرویس های خوبی نمی زد.

ظریف درباره رویارویی ایران با مصر و هلند در بازی‌های بعدی گفت: فکر می‌کنم سطح والیبال ما از مصر بالاتر است. اما در این سطح نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و نباید به بردی که در بازی اول داشتیم فکر کنیم. انشاالله با مدیریتی که میلاد عبادی پور در زمین دارد این تیم را هم می بریم. در مورد هلند هم نباید به باختی که در لیگ والیبال ملت های مقابل این تیم داشتیم فکر کنیم. به جز نمیر عبدالعزیز آنقدر بازیکنان سطح بالا ندارند. آرژانتنین لیبرو خوبی داشتد و چندین بازیکن خوب که بهتر بازی می کردند. البته قبول دارم که هلند نسبت به آرژانتین سرویس‌های بهتری می زند؛ اما تیم ما در سطحی است که این تیم را شکست دهد.

وی در پایان گفت: به بچه‌ها بابت این پیروزی تبریک می گویم. هر چند ما برنده شدیم مهم برد و باخت نبود مهم عملکرد بازیکنان بود که از جان و دل‌شان برای تیم مایه گذاشتند. و با تمام وجود در زمین حاضر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز