خبرگزاری کار ایران

سطح فنی لیگ امسال چندین پله بالاتر از فصل‌های قبل است؛

نکیسا: عده‌ای دعوای اسکوچیچ و کی‌روش را به خاطر منافع شخصی‌شان راه انداختند/ تغییرات نیمکت تیم ملی را با توجه به شرایط مثبت می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۲۰۸

پیشکسوت فوتبال و گلر اسبق تیم ملی در خصوص وضعیت فدراسیون، تیم ملی و لیگ برتر صحبت کرد.

نیما نکیسا در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص فهرست تیم ملی برای اردوی اتریش که از سوی کی‌روش اعلام شده اظهار داشت: نفراتی که دعوت شدند عمدتاً از بهترین‌های فوتبال ایران هستند و همان‌هایی بودند که انتظارش را داشتیم. حالا ممکن است برخی از عزیزان نظرشان این باشد که چند نفر نباید در این جمع حضور داشته باشند یا جای چند بازیکن خالی است ولی در کل کی‌روش با شناختی که از بازیکنان دارد و تفکرات تاکتیکی خودش تصمیم به دعوت از این نفرات گرفته و نظرش محترم است.

وی در مورد چهار گلر دعوت شده هم گفت: این چهار گلر بهترین‌ گلرهای فوتبال ایران هستند که سه نفرشان سابقه لژیونر شدن و بازی در اروپا را در کارنامه دارند و تجربه ملی خوبی دارند. در کنار اینها یک - دو نفر دیگر هم شایسته دعوت شدن بودند و می‌توانستند آزمایش شوند. برای مثال محمدرضا اخباری گلر تراکتور هم گلر پرتلاش و توانمندی است ولی همانطور که گفتم نظر سرمربی تیم ملی محترم است.

پیشکسوت فوتبال در مورد تغییرات اخیر نیمکت تیم ملی هم عنوان کرد: به هر حال آقای اسکوچیچ زحمت کشید و تیم ملی ایران را از یک شرایط سخت عبور داد و از ایشان ممنونیم ولی خب شاید صلاح بر این بود که برای جام جهانی و عبور از این مرحله نیاز به معلمی داشتیم که بتواند شاگردانش را آماده آزمون سخت تری کند. آقای کی‌روش تجربه و شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و سه دوره در جام جهانی حضور داشتند و سال‌ها در فوتبال انگلیس بودند و این کشور را به خوبی می‌شناسند و فکر می‌کنم پتانسیل این را داریم که از این مرحله عبور کنیم. ما فکرش را نمی‌کردیم بتوانیم مقابل استرالیا نتیجه بگیریم یا آمریکا را سال ۹۸ شکست دهیم ولی توانستیم و الان هم امیدوارم بتوانیم از مرحله گروهی عبور کنیم. ضمن اینکه خیلی از این دعواهایی که سر اسکوچیچ و کی‌روش می‌شود و نظراتی که داده می‌شود برای منافع شخصی است و اینکه چرا به من نوعی سهمی نرسید یا پستی داده نشد و منافع ملی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. من در مجموع این تغییر را مثبت ارزیابی می‌کنم.

 نکیسا در مورد حضور دوباره مهدی تاج در رأس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این حضور را به فال نیک می‌گیرم. فدراسیون فوتبال مدتی درگیر یک سری مسایل و ناهنجاری‌ها شده بود و سو مدیریتی وجود داشت که تجربه آقای تاج با چهل سال حضور در فوتبال و کرسی ایشان در AFC و ارتباطات خوبی که دارند در کنار تجربه بالای آقای نبی و آقای قنبرزاده به فوتبال ما کمک خواهد کرد و امیدوارم نتیجه مثبت آن را هم به زودی شاهد باشیم.

وی در مورد اینکه خودش به عنوان یک فوتبالی تحصیل کرده که پرستیژ مدیریتی هم دارد تصمیم دارد روزی وارد عرصه ریاست فدراسیون فوتبال شود یا نه، گفت: به عنوان رییس فدراسیون بعید می‌دانم. ریاست فدراسیون فوتبال با همه فدراسیون های ورزش‌های دیگر متفاوت است و در حد یک وزارتخانه است. باید قدرت و نفوذ بالایی داشته باشید و بتوانید در مجلس و با دستگاه‌های دیگر تعامل داشته باشید و بتوانید درآمدزایی کنید و کار واقعاً سختی است و تجربه بالایی می‌طلبد و من در حال حاضر در خودم نمی‌بینم که به چنین سمتی برسم‌.

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط لیگ برتر در شش هفته گذشته هم توضیح داد: فعلاً زود است بخواهیم در مورد مدعیان صحبت کنیم ولی در کل مربیان و بازیکنان خوبی وارد فوتبال ما شدند و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه صورت گرفته که باعث شده سطح لیگ ما امسال چند پله از فصل‌های قبل بالاتر برود و رقابت هم جذاب تر شده است و باشگاه ها برنامه ریزی خوبی در این زمینه انجام دادند و لیگ سطح بالا و جذابی را شاهد هستیم.

نکیسا در پایان با اشاره به حضور تماشاگران در مسابقات لیگ و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها توضیح داد: اتفاق خیلی خوبی بود و باعث جذاب‌تر شدن فوتبال ما و افزایش سطح نشاط اجتماعی شده است و من تشکر می‌کنم از همه مسئولانی که پای مجوز ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را امضا کردند و این اتفاق چیزی بود که خیلی‌ها سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند و خوشحالم که شاهد این موضوع هستم و امیدوارم ادامه دار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز