خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور اندونزی: فوتبال اندونزی تحریم نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۸۵۹

رئیس جمهور اندونزی می‌گوید فیفا این کشور را به دلیل اتفاقات اخیر تحریم نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی پس از شلیک گاز اشک‌آور در داخل ورزشگاه نیمه قفل کانجوروهان که باعث مرگ 131 نفر از جمله 17 کودک شد، گفت: «این کشور با تحریم‌های هیئت حاکمه جهانی فوتبال مواجه نخواهد شد.»

ویدودو گفت، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در نامه‌ای به او درباره همکاری‌های احتمالی بین اندونزی و فیفا نوشت و این کشور میزبان جام جهانی زیر 20 سال سال آینده خواهد بود که 24 کشور از پنج قاره به آن خواهند پیوست.

ویدودو در ویدئویی که اواخر روز جمعه در کانال یوتیوب دفتر ریاست جمهوری منتشر شد، گفت: «بر اساس نامه، خدا را شکر، فوتبال اندونزی توسط فیفا تحریم نشده است.»

فیفا در پروتکل‌های امنیتی خود توصیه می‌کند که از گاز اشک آور در داخل یا اطراف استادیوم‌ها استفاده نشود و توصیه می‌کند دروازه‌های خروج همیشه در طول بازی باز باشند. در حالی که این قوانین یک استاندارد ایمنی در نظر گرفته می‌شوند، اما برای لیگ‌های داخلی یا ملی اعمال نمی‌شوند و فیفا هیچ اختیاری در مورد نحوه کنترل دولت‌های محلی و پلیس بر جمعیت ندارد.

ویدودو روز چهارشنبه از استادیوم فوتبال کانجوروهان در شهر مالنگ بازدید کرد و گفت که چندین دروازه قفل شده به فاجعه‌ای که پس از بازی لیگ بین تیم‌های آرما اف سی و پرسبایا سورابایا در یک اکتبر رخ داد، کمک کرده است.

از هفته گذشته لیگ داخلی به حالت تعلیق درآمده است. ویدودو به وزیر ورزش، رئیس پلیس ملی و فدراسیون فوتبال دستور داده است تا تحقیقات کاملی در مورد حادثه مرگبار ورزشگاه انجام دهند.

او روز جمعه گفت که دولت اندونزی موافقت کرده تا اقدامات مشترکی را با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دهد تا ایمنی ورزشگاه‌ها را بهبود بخشد و از فاجعه دیگری جلوگیری کنند.

ویدودو با بیان اینکه اینفانتینو در آینده نزدیک به اندونزی سفر خواهد کرد، گفت: «فیفا به همراه دولت یک تیم تحول را برای فوتبال اندونزی تشکیل خواهند داد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز