خبرگزاری کار ایران

این چه ادبیاتی است، مگر داوران ما صاحب ندارند؟

مسئول اجرایی دپارتمان داوران: نرم افزارمان خاص و وارداتی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۹۴۸

غلامرضا سلیمانی با حمایت از داوران لیگ برتری خواستار کاهش جو و تنش‌ها درباره داوران در مسابقات از سوی باشگاه‌‎ها و بازیکنان شد.

غلامرضا سلیمانی در گفتگو با ایلنا درخصوص اعتراض باشگاه استقلال به قضاوت حمید حاج ملک در مسابقه برابر فولاد خوزستان اظهار داشت: اعتراض به داوری از فصول گذشته بوده و همچنان ادامه دارد. تا زمانی که قانون‌مدار نباشیم این حواشی و مسائل ادامه دارد تا تمرکز تیم داوری را بهم بریزند. اینطور که نمی‌شود یک داور بدون حامی و بی پناه تحت فشار هوادار، مدیر، بازیکن و سرمربی قضاوت کند.

او ادامه داد: ما یک بار خودمان را جای داوران بگذاریم که آیا توانایی تمرکز بین این همه هجمه را داریم یا خیر. تمام کارشناسان و فوتبالی‌ها می‌گویند تا حواشی برطرف نشود نمی توان ایده آل داوری فوتبال را ببینیم. شما همین آقای حاج ملک را ببینید که بازی هنوز تمام نشده بود و مقام رسمی باشگاه چگونه کارشناسی کرده که می گوید 4 پنالتی را نگرفته است! یا مثلا بازیکن می‌گوید که فاجعه داوری صورت گرفته است! 

سلیمانی افزود: این چه ادبیاتی است، مگر داوران ما صاحب ندارند؟ باید جلوی این حرف‌ها گرفته شود. بعد ما بازبینی و کارشناسی می‌کنیم که 4 صحنه را به یک صحنه 50-50 رساندیم. باز هم دوباره یکسری کارشناسان می‌گفتند خطا هست و یکسری می‌گفتند خطا نیست. به همین دلیل است که دنیا به سمت کمک داور ویدیویی رفته است. فقط چنین صحنه‌هایی را با کمک داور ویدیویی می‌شود برطرف کرد. اگر چنین شلوغ کاری‌هایی ادامه داشته باشد همه چیز بدتر می‌‌شود و بهتر نمی‌شود.

مسئول اجرایی دپارتمان داوران درباره اینکه اعلام کرد با نرم افزاری صحنه‌های بازی استقلال و فولاد را بررسی کرده، گفت: ما از قبل هم این نرم افزار را داشتیم. این نرم افزار را نصب کردیم تا تشخیص صحیحی داشته باشیم. باور نمی‌کنید من خودم که داشتم بازی را نگاه می‌کردم، گفتم صحنه آخری خطا روی بازیکن استقلال صورت گرفته و باید پنالتی اعلام می‌شد. ولی باور کنید با همین نرم افزار که بررسی کردم دیدم برخوردی صورت نمی‌گیرد و پیش از اینکه بازیکن فولاد به سمت میرزایی برود او دایو می‌زند و دو دستش به بالا رفته است. امکان دارد که پایش به بازیکن فولاد خورده باشد اما خطایی صورت نگرفته است. من به نظرم کلیه کارشناسان احترام می‌گذارم.

او ادامه داد: اصلا من می‌گویم این صحنه پنالتی بوده و باید خطا اعلام می‌شد و پنالتی را نگرفت ولی شایسته این حملات است که بگویند باید تماس‌های او و خانواده‌اش را شنود کرد؛ مگر مجرم و خیانت‌کار هستند که اینطور آن‌ها را محکوم می‌کنید. داور مگر مریض است که عمدا خطایی را اعلام نکند تا به دردسر بیفتد؟ دوست دارند بهترین عملکرد را داشته باشند تا به قضاوت‌های بیشتری برسند اما باید انصاف داشته باشیم. اگر ما جای این داور بودیم چه کار می‌کردیم؟ 4 صحنه در نیمه دوم اتفاق افتاد که سه صحنه مطلقا خطا نبود و صحنه روی پیمان بابایی واقعا خطا نبود و کرنر را به درستی تشخیص داد.

سلیمانی درمورد صحنه‌های مشکوک بازی اضافه کرد: صحنه دوم روی آقای قایدی بود که باید حتی به او اخطار می‌داد اما چنین کاری نکرد. یکبار دیگر ویدیوی این بازی را نگاه کنید که چطور تمارض می‌کند و خودش را روی زمین می‌اندازد. اتفاقا کمیته انضباطی در تمام دنیا روی بازیکنانی که قصد دارند ناجوانمردانه خطا و پنالتی بگیرند را جریمه می‌کنند. نباید بازیکن خودش را در شلوغی روی زمین بیاندازد تا داور را تحت فشار قرار بدهد.

امکانش وجود دارد درباره نرم افزاری که اشاره کردید بیشتر توضیح بدهید؟ سلیمانی در پاسخ به این سوال گفت: یک شخصی را در دپارتمان داوری داریم که متخصص هستند و در فیفا و ای اف سی مدرس هم هستند. ایشان یک برنامه ای را در کامپیوتر نصب کرده که صحنه های بازی را فریم به فریم یا به قول خودش پله به پله تمام این صحنه‌ها نگاه می‌کند که آیا خطا بوده یا نه. بیشتر بچه‌هایی که کامپیوتر دارند این برنامه را دارند و چیز خاصی نیست که ما وارد کرده باشیم. قشنگ و کامل حرکت بازیکن و توپ را می‌توان به صورت آهسته دید و مشخص می‌کند برخوردی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز