خبرگزاری کار ایران

اولیایی: قربانزاده اولین مقصر اضافه برداشت 156 میلیاردی است/ خطر سقوط استقلال و پرسپولیس را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۹۱۵

مدیر عامل پیشین استقلال معتقد است پیش از آنکه آجورلو را مقصر اضافه برداشت 156 میلیاردی آبی‌پوشان بدانیم، باید اشتباه سازمان خصوصی‌سازی بوده که برخلاف قانون مدیرعامل و رییس هیات مدیره استقلال را یک نفر انتخاب کرده است، بپردازیم.

کاظم اولیایی در گفتگو با ایلنا، پیرامون اظهار نظر رییس سازمان خصوصی سازی درباره برداشت 156 میلیاردی بدون اجازه مصطفی آجورلو از حساب استقلال، اظهار داشت: مشکل خود آقای قربانزاده هستند! مگر آقای قربانزاده طبق قانون رییس کمیته مصارف که خوشان تعیین کردند، نیستند؟! مگر بدون امضای رییس کمیته مصارف می توان اضافه برداشت داشت؟ مگر طبق قانون برای پذیرش شرکت در بورس و فرابورس نباید مدیرعامل و رییس هیات مدیره متفاوت باشند و حق امضای متفاوت داشته باشند؟ پس چرا در استقلال تحت مدیریت آقای آجورلو، مدیرعامل و رییس هیات مدیره استقلال یک نفر بود؟ بنابراین اگر اضافه برداشتی صورت گرفته اولین مقصر آقای قربان زاده است که به عنوان سازمان بالادستی اجازه این تخلف ساختاری را داده است. متاسفانه آقای قربانزاده با فرافکنی مسئولیت نمی‌پذیرد. با سلیقه شخصی که نمی توان استقلال و پرسپولیس را مدیریت کرد. با از کارشناسان ورزشی کمک گرفت. 

وی افزود: سازمان خصوصی سازی یکسری قوانین جاری و فرمت جاری دارد که برای خصوصی سازی از آن استفاده می کند. اما خصوصی سازی فوتبال با کارخانه نیشکر و بقیه واحدهای صنعتی متفاوت است. ما یکسری اسناد و قوانین بالادستی هم در این خصوص داریم. با سیستم من درآوردی نمی‌توان خصوصی‌سازی کرد. کشور ما پذیرفته که فدراسیون فوتبال عضو فیفا باشد و حق عضویت پرداخت کند. ما که نمی توانیم مغایر با قانون عمل کنیم. به نظرم فدراسیون فوتبال باید کمیته بورس در باشگاه‌ها تشکیل بدهد و به اتحادیه باشگاه‌ها مطابق با جایگاه خودش توجه شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال  در خصوص پیش بینی‌اش از آخرین وضعیت سرخابی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با این شرایط که فقط وعده داده می‌شود نه تنها نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند بلکه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را هم دارند.

اولیایی درباره اینکه وزیر ورزش برکناری آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال را یک مسئله عادی دانست و حتی عنوان شد شاید در جایگاه مدیریت ورزشی دیگری استفاده شود، اما رییس سازمان خصوصی‌سازی مدعی اضافه برداشت شد، عنوان کرد: با کمال تاسف باید بگویم ما شاهد مدیران وعده‌ای هستیم. که برای نشستن روی یک صندلی این وعده‌ها را می‌دهند. برای ارزشیابی عملکرد و میزان تحقق وعده‌های ایشان مطابق با مصاحبه‌ها و موارد رسمی گفته شد، اطلاعات جمع آوری شود و با یک نشست کارشناسی یک روزه این وعده‌ها قابل بررسی است.

وی افزود: در جلسه ای که خودم شاهد آن بودم. آقای میری مدیرعامل شرکت های وب در حالی که 80 میلیارد برای اسپانسرینگ پیراهن استقلال قرارداد بسته بود 125 میلیارد هزینه مستند به اسنادش ارائه کرد. آقای وزیر، جناب آقای زارعی از مجلس هم حضور داشتند و قرار شد برای سال بعد 200 میلیارد هزینه کنند. منتهی آقای وزیر تنها گوش کرد و در آخر تنها به باشد اکتفا کرد. با این حال 48 ساعت بعد وزیر ورزش آقای آجورلو را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد و او به عنوان مدیرعامل استقلال با بدترین وجه ممکن با این موضوع برخورد کرد. 

مدیرعامل سابق استقلال افزود: ما به آجورلو گفتیم در این شرایط اقتصادی اسپانسری که 200 میلیارد فقط برای تبلیغات لباس نقد هزینه کند کم پیدا می‌شود. آجورلو مدعی حامی مالی 1000 میلیاردی بود. بعد از رنجش خاطر آقای میری و اینکه او با دل شکستگی منجر به خرید باشگاه هوادار شد. ضمن اینکه آقای آجورلو مدعی حامی مالی یا درآمدزایی 500 میلیاردی شد. ما می‌گوییم قبول 500 میلیارد، وعده تاسیس ورزشگاه، سرمایه‌گذاری و دیگر مسائل به کجا رسید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز