خبرگزاری کار ایران

روایت یکی از اولین قهرمانان سوپرجام فوتبال ایران

اسدی: صبا باطری آن سال رئال مادرید فوتبال ایران بود/ تکل مبعلی روی پای دایی صد در صد عمدی بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۴۱۶

یکی از بازیکنان تیم صبا در اولین سوپرجام فوتبال ایران روایت جالبی از تقابل با صبا دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صبا باطری در سال 84 و در اولین دوره سوپرجام فوتبال ایران موفق شد با برتری 5 بر صفر مقابل فولاد خوزستان اولین قهرمان تاریخ سوپرجام فوتبال ایران شود.

به این بهانه سراغ مرتضی اسدی، بازیکن جوان آن روزهای صبا رفتیم تا روایت او را از این بازی بشنویم:

 

* صباباطری، رئال مادرید فوتبال ایران بود

صباباطری‌ آن فصل لقب رئال مادرید و کهکشانی را به خود گرفته بود که لقب درستی بود. بزرگانی مثل علی دایی، محمد نوازی، یحیی گل محمدی، یدالله اکبری، سهراب بختیاری زاده و... در تیم ما بودند و بزرگانی که در ابتدای فوتبالم با آنها هم بازی شدند و بازی کنارشان افتخار بزرگی برای من بود. تیم خوبی بودیم و با شایستگی قهرمان جام حذفی و سوپرجام شدیم

 

* فولاد خودش تیم ملی بود

فولاد خوزستان آن فصل 7-8 بازیکن اصلی تیم ملی را در ترکیب خودش داشت و حریف سرسختی بود ولی خب ما توانستیم 5 بر صفر این تیم را شکست دهیم. یادم است که میرزاپور مصدوم شد و تعویض هم نداشتند و مجبور شدند علوی را درون گل قرار دهند. او هم دستش درد نکند که به هیچ توپی نه نگفت و بعدش 3 گل دیگر خورد تا برد پرگل و بی دردسری کسب کنیم.

 

* حرکت مبعلی روی دایی خیلی زشت بود

اواخر بازی بود که ایمان مبعلی یک حرکت خیلی زشت انجام داد و روی پای علی دایی تکل بدی زد. این تکل صد در صد عمدی بود و هرکسی جز علی دایی بود شش ماه خانه نشین می‌شد ولی علی دایی به قدری بدنش قوی بود که بلند شد و ایستاد. مبعلی حقش بود اخراج شود و مسعود مرادی به درستی به او کارت قرمز داد.

 

* با صباباطری در فوتبال شناخته شدم

من در فوتبال خیلی دیر مطرح شدم. آن فصل 22 سالم بود که کنار بزرگان صبا بازی کردم و جالب است که از سوی امیر قلعه نویی به تیم ملی هم دعوت شدم در شرایطی که در هیچ رده بازیکن ملی نبودم و کم پیش می‌آید یک بازیکن از تیم ملی بزرگسالان بازی ملی خودش را شروع کرند.

 

* استقلال تیم خوبی است ولی نساجی انگیزه دارد

بازی امروز بازی سختی برای دو تیم است. استقلال تیم خوبی است و مهره‌های زیادی دارد و روی کاغذ شاید شانسش بیشتر باشد ولی دقت کنید در بازی های این چنینی تیم‌هایی که روی کاغذ شاید ضعیف تر به نظر بیایند انگیزه بیشتری دارند، خصوصاً اگر مقابل استقلال و پرسپولیس باشد. حمید مطهری تیم خوبی ساخته و به خوبی با حساسیت این بازی آشناست و تیمش را خوب آماده بازی می‌کند. امیدوارم هر تیمی شایسته است امروز برنده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز