خبرگزاری کار ایران

فرناندز: نمی‌توانم درباره غیبت بازیکنان هندبال ایران پاسخ بدهم/ از صعود آن‌ها ناامید نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۶۹۴

مربی سابق تیم ملی هندبال ایران در خصوص غیبت بعضی بازیکنان این تیم واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی هندبال ایران چند سالی است که از پتانسیل مربیان خارجی خود بهره می‌گیرد. این تیم به زودی باید در جام جهانی هندبال به میدان برود. در همین رابطه مانوئل فرناندز به گفتگو پرداخت:

تیمی که با شما به رقابت‌های جهانی رسید، از پنجشنبه مسابقاتش را در این رویداد مهم آغاز می‌کند. این حضور را چطور تحلیل می‌کنید؟

 این دومین دوره حضور تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های جهانی است؛ جایی که ایران فرصت دارد با بهترین تیم‌های دنیا رقابت کند. ایران با حضور در این رقابت‌ها و ارائه یک عملکرد خوب می‌تواند خود را بین تیم‌های بزرگ دنیا جا بیندازد و نشان دهد که جایش در سطحی است که تیم‌های بزرگ دنیا با هم رقابت می‌کنند.

به‌عنوان کسی که شناخت خوبی از هندبال ایران دارد، فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای برای تیم ایران اتفاق خوبی است؟

 کاری که ایران باید در این رقابت‌ها انجام دهد، این است که نشان دهد روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد و تیم به‌دنبال بهترین نتیجه ممکن مطابق با توانایی‌هایش است. البته نباید از هدف صعود هم غافل شویم.

اگر بخواهیم بازی به بازی نگاه کنیم، کدام بازی را سخت‌ترین مسابقه ایران می‌دانید؟

این ورزش است و واقعیت‌های خود را دارد. می‌خواهم از بازی آخر شروع کنیم؛ بازی با اسپانیا. این تیم یکی از حریفان ایران است که سال‌هاست در سطح بالای هندبال دنیا قرار دارد و غلبه بر این تیم در شرایط فعلی کار بسیار سختی برای ایران است و کاملاً شرایط متفاوتی با دو بازی دیگر ایران دارد.

بازی دوم با مونته نگرو است. برخی از بازیکنان تیم معتقدند که پیروزی بر این تیم دست یافتنی است.

 در مورد مونته‌نگرو نیاز است توضیحات بیشتری بدهم. این تیم پیش از این تنها یک بار آن‌هم در رقابت‌های جهانی 2013 که به میزبانی اسپانیا برگزار شد، در رقابت‌های جهانی حاضر شد و این دوره، دومین حضورش است. البته اگر اشتباه نکنم در 5 دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی اروپا هم حضور داشته است. اما دو دوره حضور در جهانی، به معنای ضعف این تیم نیست. مونته‌نگرو، تیمی در حال رشد است. تعداد زیادی بازیکن دارد که در لیگ کشورهای مختلف اروپا از جمله آلمان و رومانی بازی می‌کنند. یعنی در سطح اول هندبال دنیا و همین عامل باعث شده این تیم در سال‌های اخیر روند خوبی را طی کند. این را هم باید در نظر بگیریم که این تیم همیشه بازیکنان باکیفیت و سطح بالایی داشته است. حتی در گذشته و در تیم ملی یوگسلاوی این شرایط را می‌دیدیم. اگر به تاریخچه هندبال دنیا نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که یوگسلاوی در تاریخ این رشته همواره تیم بزرگی بوده است. پس به تبع این تاریخچه و شرایطی که در سال‌های اخیر در تیم ملی مونته‌نگرو به وجود آمده، این تیم هم شرایط بسیار خوبی دارد. من این شانس را داشتم که در سال 1995 با وسلین وویوویچ تمرین کنم؛ سرمربی تیم ملی ایران، یکی از همان شخصیت‌های ویژه یوگسلاوی است و حالا ایران فرصت استفاده از این مربی خوب را دارد. به هر حال مجموع شرایط را که در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که مونته‌نگرو تیم خوبی است و لحظات خوبی در این دوره از رقابت‌های جهانی خواهد داشت.

و می‌رسیم به بازی اول با شیلی.

ایران در بازی نخست باید با شیلی بازی کند. شیلی فعلی، تیم شناخته‌شده‌ای نیست اما فراموش نکنیم که تیم ملی شیلی در تمام دوره‌های اخیر رقابت‌های جهانی از سال 2011 تا به امروز حضور داشته است و همین نشان می‌دهد که تیم باکیفیتی است. البته آنها هیچ وقت به مراحل بالاتر نرفته‌اند اما بازیکنان خوبی دارند و تا جایی که من اطلاع دارم، هدفشان را در این دوره رقابت‌ها، صعود به مرحله بعد قرار داده‌اند.

با توجه به شرایط حریفان، فکر می‌کنید ایران برای صعود شانس دارد؟

 این نکاتی که درباره حریفان ایران گفتم به معنای ناامیدی از صعود نیست. من معتقدم که ایران می‌تواند به صعود از مرحله گروهی فکر کند و در بازی نخست مقابل شیلی باید به‌دنبال این هدف باشد. بازی با شیلی، دقیقاً همان بازی است که ایران می‌تواند در پایان آن جشن بگیرد. اگر ایران از این بازی برنده خارج شود، این شانس را پیدا می‌کند که به مرحله بعد صعود کند. شاید صعود به مرحله بعد برای ایران هدف دشواری باشد اما وقتی شما می‌خواهی رشد کنی، باید هدف سخت را برای خودت در نظر بگیری و در ادامه مرحله به مرحله به آن هدف نزدیک شوی. در ورزش هم همین قانون وجود دارد و همین روش در مورد تیم ملی هندبال ایران هم نتیجه می‌دهد. من اطمینان دارم که همه بازیکنان ایران با هدایت وسلین، در تمام مسابقات می‌جنگند تا به مرحله بعد برسند. من می‌خواهم به بازیکنان تیم ملی ایران و وسلین وویوویچ مربی تیم ملی ایران و دوست خوبم بگویم که بهترین آرزوها را برای آنها در رقابت‌های جهانی دارم و امیدوارم بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.

در مورد غیبت بازیکنان جزئیات را نمی‌دانم

یکی از ویژگی‌های فرناندز در زمان سرمربیگری در تیم ملی ایران، ارتباط خوبش با بازیکنان بود. او به محض ورود با تک تک بازیکنان ارتباط گرفت و حتی وقتی بازیکنی اعلام می‌کرد که قصد همراهی تیم ملی را ندارد، او جوانب مختلف این تصمیم را با بازیکن مطرح می‌کرد و در نهایت به تصمیم مشترک می‌رسیدند. او حالا وقتی با سؤالی درباره غیبت برخی از بازیکنان مطرح ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان مواجه می‌شود، ترجیح می‌دهد پاسخ شفافی ندهد. دلیلش هم این است که با بازیکنان صحبت نکرده و نمی‌داند علت تصمیم‌شان چه بوده است. او می‌گوید: «نمی‌توانم به این سؤال و تأثیر نبود این بازیکنان روی تیم پاسخ دقیقی بدهم چون در جریان جزئیات نیستم و نمی‌دانم چرا برخی بازیکنان در تیم حضور ندارند. چیزی که می‌دانم این است که بازیکنانی که در حال حاضر در تیم ملی ایران حضور دارند، همراه با سرمربی تیم ملی همه تلاش‌شان را انجام می‌دهند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز