خبرگزاری کار ایران

الکلاسیکو در عربستان؛ دوران بدون جام در بارسا/ انگیزه آنچلوتی و بنزما در حوالی رونالدو

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۰۱۲

تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید به بهانه سوپرجام اسپانیا الکلاسیکو برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، ال کلاسیکو در هر شرایط زیبا و حساس است و برای بازیکنان دو تیم فرقی میان لالیگا، کوپا دل ری یا سوپر کاپ اسپانیا نیست.

از ساعت 22:30 امشب در هوای سرد ایران، مخاطبان ورزشی فرصت دارند بازی رئال مادرید و بارسلونا را در سوپرکاپ اسپانیا تماشا کنند.  همین بهانه باعث شد به آخرین نکات پیرامون این مسابقه بپردازیم: 

رونالدو حوالی الکلاسیکو:

این بازی در ورزشگاه فهد شهر ریاض و به میزبانی عربستانی‌ها برگزار می‌شود. پیش از این رونالدو که راهی النصر عربستان شده برای کهکشانی‌ها که سابقه حضور در آن را دارد، آرزوی موفقیت کرد.

الکلاسیکو در عربستان؛ دوران بدون جام در بارسا/ انگیزه آنچلوتی و بنزما در حوالی رونالدو

داور مورد انتقاد رئالی‌ها:

کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا ریکاردو دی‌بورگوس را به‌عنوان داور این بازی انتخاب کرده است. این داور اهل باسک اسپانیا است و رئالی‌ها خیلی خاطرات خوبی از قضاوت‌های او ندارند. در همین رابطه ال مادرید تی‌وی شب برنامه‌ای ویژه در مورد داور بازی فینال سوپرجام اسپانیا پخش کرد و انتخاب او برای این بازی حساس را زیر سؤال برد. دی‌بورگوس داور سوپرجام اسپانیا در سال 2017 بین رئال و بارسا بود. در آن مقطع سوپرجام بین قهرمان لالیگا و کوپا دل ری، به صورت رفت و برگشت و قبل از شروع لالیگا در تابستان برگزار می‌شد. در بازی رفت بارسا میزبان رئال در نوکمپ بود و کهکشانی‌ها 1-3 برنده شدند، ولی در آن بازی دی‌بورگوس یک گل رونالدو را مردود اعلام کرد. برخورد مشکوک سوارز و کیلور ناواس را برای بارسا پنالتی گرفت و رونالدو را نیز از زمین اخراج کرد. رونالدو دی‌بورگوس را هل داده بود و سپس چهار جلسه از همراهی رئال محروم شد.

الکلاسیکو در عربستان؛ دوران بدون جام در بارسا/ انگیزه آنچلوتی و بنزما در حوالی رونالدو

دی‌بورگوس در بازی رفت لالیگای فصل 20-2019 (تساوی بدون گل) نیز داور VAR بود اما در دو صحنه جنجالی که رافائل واران درون محوطه جریمه بارسا سرنگون شد، به داور دستور بازبینی نداد. در همان بازی یک گل رئال نیز به دلیل آفساید مردود اعلام شد و هیچ صحنه واضحی نیز از آن پخش نشد. تلویزیون رئال مادرید ضمن بازپخش صحنه‌های جنحالی آن دو بازی و چند قضاوت دیگر دی‌بورگوس، انتخاب او برای فینال سوپرجام را زیر سؤال برد و کارشناسان برنامه نیز، به شدت از کمیته داوران انتقاد کردند.

سابقه آنچلوتی و ژاوی: 

این چهارمین جدال کارلتو و ژاوی هرناندز است. در سه مصاف قبلی مربی ایتالیایی دو بار برنده شده و ژاوی نیز یک پیروزی کسب کرده است. اولین بار دو مربی در ال‌کلاسیکوی نیمه نهایی سوپرجام سال گذشته برابر هم قرار گرفتند که رئال 3-2 برنده شد. سپس بارسا با هدایت ژاوی در ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگای فصل قبل، رئال را 0-4 در برنابئو شکست داد اما در ال‌کلاسیکوی رفت لالیگای فصل جاری رئال 3-1 در زمین خود بارسای ژاوی را مغلوب کرد.

وضعیت بارسلونا:

بارسا در پایان هفته شانزدهم با 41 امتیاز صدرنشین است و در 5 بازی قبلی خود 3 پیروزی و 2 تساوی ژکسب کرده است. شاگردان ژاوی در نیمه نهایی سوپر کاپ اسپانیا مقابل بتیس قرار گرفتند و در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 4 بر 2 از سد رقیب عبور کردند. در آستانه این بازی الموندو ترکیب احتمال کاتالان‌ها را رونمایی کرد:

دروازه‌بان: تراشتگن

مدافعان: یوردی آلبا، آندریاس کریستینسن، کوندی، رونالد آراخو

هافبک‌ها: پدری گونزالس، سرخیو بوسکتس، فرانکی دی یانگ و گاوی

مهاجمان: عثمان دمبله و روبرت لواندوفسکی.

سرخیو بوسکتس بازیکن با تجربه بارسلونا که تمایل دارد به عنوان کاپیتان تیمش، اولین جام را بالای سر ببرد، می‌گوید: « به دنبال پایان دوران بی‌جامی بارسا هستیم. این بازی با نیمه نهایی متفاوت خواهد بود. شناخت خوبی از تیم رئال مادرید داریم و می دانیم می خواهیم بازی را در کنترل خود داشته و اجازه ضد حمله به آنها ندهیم. »

جالب اینکه خوان لاپورتا، رئیس بارسا، نسبت به پیروزی در فینال مطمئن است: «فردا رئال را نابود می‌کنیم و ما بهترین مربی را داریم. او بهترین است و هرگز ذره‌ای به ژاوی تردید نداشته‌ایم.»

وضعیت رئال مادرید:‌

رئال در 5 بازی قبلی خود 3 پیروزی، یک شکست و یک تساوی کسب کرده است. آنها با 38 امتیاز و 2 اختلاف امتیاز نسبت به رقیب سنتی در جایگاه دوم لالیگا قرار دارند. کهکشانی‌ها هم مانند بارسا، در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا در وقت عادی متحمل تساوی شدند. شاگردان آنچلوتی با نتیجه 4 بر 3 در ضیافت پنالتی‌ها مقابل والنسیا برنده شدند تا شاهد الکلاسیکوی دیگری باشیم.

روزنامه آ اس  ترکیب احتمالی رئال مادرید را اینگونه پیش بینی کرد:

دروازه‌بان: تیبو کورتوا

مدافعان: فرلاند مندی، آنتونی رودیگر، ادر میلیتائو، دانی کارواخال

هافبک‌ها: لوکا مودریچ، تونی کروس و فدریکو والورده.

مهاجمان: کریم بنزما، وینیسیوس و رودریگو.

به این ترتیب رئال مادرید در بازی حساس برابر بارسلونا از سیستم ۳-۴-۳ استفاده خواهد کرد این درحالی است که بارسلونا طبق پیش بینی الموندو از سیستم ۴-۴-۲ که ژاوی علاقه زیادی به آن دارد استفاده می‌کند.

این در حالی است که کریم بنزما دارنده توپ طلای امسال به دلیل مصدومیت جام جهانی فوتبال را از دست داد و حالا بعد از تمرینات بسیار به دنبال نمایش توانایی‌هایش در زمینی دیگر است. ستاره فرانسوی رئال درباره این بازی گفت: «بارسلونا تیم بزرگی است و مثل همیشه، بازی برابر این تیم مهم و حساس خواهد بود؛ به‌خصوص که این یک فینال محسوب می‌شود. ما فقط باید بازی همیشگی‌مان را انجام دهیم و معتقدم کاملا آماده‌ایم. امیدوارم هم خوب بازی کنیم و هم قهرمان شویم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز