خبرگزاری کار ایران

ستاره سابق چلسی زیر نظر مربی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۹۵۴

یکی از مربیان جوان ایرانی که در لیگ‌های خارجی مربیگری می‌کند، جهانیار محبی است.

به گزارش ایلنا، او بعد از طی کردن دوران ابتدایی در لیگ‌های پایه اتریش، به کادرفنی افشین قطبی در شیجیاژوانگ چین و همچنین فولاد خوزستان پیوست و خیلی زود توانست توانایی‌های خود را به تصویر بکشد. اوج کار محبی و قطبی صعود با شیجیاژوانگ به سوپرلیگ چین بود. کاری سخت و دشوار که از عهده این زوج ایرانی بر آمد و باعث شد تا آنها برای اولین بار حضور در یکی از معتبرترین لیگ‌های قاره آسیا را تجربه کنند.

محبی بعدها به کادرفنی خاویر پریرا، سرمربی اسپانیایی هنان اضافه شد. او در هنان توانست روزهای موفقی را همراه با پریرا سپری کند و البته با این مربی اسپانیایی به لالیگا و باشگاه لوانته برود. چند ماه تجربه مربیگری در لالیگا، بازگشت به هنان و حالا هم انتقال به شانگهای پورت، معتبرترین باشگاه فوتبال چین، اتفاقات دیگری است که برای محبی و پریرا رخ داده است.

حالا جهانیار محبی در 31 سالگی تبدیل به دستیار اصلی پریرا شده و البته مربی بازیکنانی بزرگی چون اسکار برزیلی است. اسکار اوج دوران فوتبال خود را در چلسی انگلیس گذراند و حالا همکاری با او می‌تواند اتفاق بزرگی برای محبی باشد. همچنین رسانه‌های چینی طی روزهای اخیر از جهانیار محبی به عنوان کسی که توانسته پینک، مهاجم اتریشی را مجاب به حضور در شانگهای کند، یاد کرده‌اند. مهاجم 32 ساله‌ای که از رجینا، تیمی که فیلیپو اینزاگی مشهور را روی نیمکت خود دارد پیشنهاد همکاری داشت اما محبی او را متقاعد کرد تا به شانگهای برود.

ارزش انتقال پینک 200 هزار یورو بوده و البته او دستمزدی بالغ بر یک میلیون یورو دریافت خواهد کرد. همچنین خاویر پریرا پیراهن شماره 10 شانگهای پورت را در اختیار پینک قرار داد تا ارزش این انتقال بیش از پیش مشخص شود. حالا محبی به جز حضور مستمر در تمرینات و کارهای تاکتیکی و فنی، باعث حضور مهاجمی شده که شانگهای نیاز مبرمی به او داشت. با توجه به فصل نقل و انتقالات فوتبال چین، کمتر مهاجمی است که بتواند راهی سوپرلیگ چین شود اما شانگهای با تلاش محبی توانست این انتقال مهم را انجام بدهد و ابزارش برای قهرمانی تکمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز