خبرگزاری کار ایران

مخالفت افشاریان با قضاوت داوری خارجی برای دربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۸۴۷

رییس کمیته داوران در واکنش به بحث های چند وقت اخیر در خصوص قضاوت داوران خارجی در دربی، این موضوع را رد کرد.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان درمورد شرایط داوری کشور در هفته های پایانی لیگ برتر، اظهار داشت: ان‌شاءالله بتوانیم یک آرامش به هفته‌های پایانی لیگ بدهیم. قبل از صحبت کردن در این مورد باید ۲ نکته را بگویم. با توجه به حساسیت مهدی تاج روی تیم‌ها و فصل، همراه با سایر اعضا و ارکان فدراسیون، ۳_۲ جلسه را با او برگزار کردیم تا بتوانیم بهترین تیم داوری‌ را برای بازی‌ها بچینیم.

وی افزود: کمیته داوران و مجموعه فدراسیون که در راس آن مهدی تاج هستند، دوست دارند فصل پایان خوشی از لحاظ عدالت برای تیم‌ها داشته باشد اما اتفاقاتی در روند بازی‌ها می‌افتد که ممکن است تیمی ناراحت شود که برخلاف میل باطنی خود ما باشد یا داور اشتباهی کند. تا وقتی انسان قضاوت می‌کند، اشتباه دز مسابقات است. به هیچ عنوان طرفدار هیچی تیمی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و .‌‌‌‌‌.. نیستیم. آنچه برای ما مهم است قضاوت خوب داوران است تا حق به حقدار برسد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برخی مواقع در بازی‌ها صحنه هایی پیش می‌آید که ممکن است برخلاف نظر کارشناسان از نظر ما اشتباه نباشد. اتفاقاتی افتاده و شاید عده‌ای از حمایت کردن ما از داوران ناراحت باشند اما خط قرمز ما جز آبروی خودمان، داوران و فدراسیون فوتبال است. شاید یک روز همه هجمه ها به خاطر آن صحنه‌ای باشد که پیام حیدری پنالتی نگرفت. یک تا دو هفته قبل موعود بنیادی‌فر در بازی استقلال و گل‌گهر پنالتی‌ای گرفت که برخی گفتند پنالتی نیست. برخی کارشناسانی که در بازی با گل‌گهر گفتند پنالتی نیست همان‌ها گفتند در بازی با پرسپولیس پنالتی برای استقلال اعلام نشد. آن پنالتی کاملا درست بود.

افشاریان تاکید کرد: در بازی با گل‌گهر از تصمیم داور حمایت کردم و آن پنالتی کاملا درست بود. برای من استقلال و پرسپولیس فرقی ندارد بلکه وظیفه‌ام است از داور خود حمایت کرده و با حق و عدالت رفتار کنم. باز هم می‌گویم خط قرمز من آبرو و اعتبار خودم، کمیته داوران و داوران است. هیچگونه سنخیت، نسبت و تمایلی با هیچ تیمی در کشور نداریم. فردا باید در روز قیامت آرامش داشته باشیم و داوران‌مان نیز به آرامش برسند. وی درخصوص اینکه آیا داوران بازی‌های ۳_۲ هفته اخیر نمره قابل قبولی گرفته‌اند، گفت: لیگ یک ما خیلی حساس شده اما شاید این هفته حساسیتش کمتر از هفته قبل باشد. در لیگ برتر نمی‌دانیم جام را به چند شهر ببریم و مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد‌‌. تیم سقوط کننده هم معلوم نیست و می‌طلبد واقعا در انتخاب داوران ریسک نکنیم. سعی داریم پخته‌ترین و باتجربه‌ترین داوران خود را انتخاب کنیم.

رئیس کمیته داوران گفت: در هفته دربی هیچ اشتباهی نداشتیم‌. در این هفته نیز اشتباهاتی داشتیم که در روند نتیجه بازی تاثیرگذار نبود. با هیچ داوری مماشات نکنیم و هر ناظری از نمره داور راضی نباشد، با آن داور کنار نخواهیم آمد.

افشاریان درمورد اینکه شنیده می‌شود جلسات ناظران دیر به دیر یا اصلا برگزار نمی‌شود، گفت:  جلسات را باید زمانی برگزار کنید که مفید و موثر باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز