خبرگزاری کار ایران

پاشازاده: استقلال برای موفقیت به ستاره نیاز دارد / تغییرات در باشگاه طبیعی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۸۲۴

مهدی پاشازاده، پیشکسوت استقلال تهران می‌گوید آبی‌ها برای فصل جدید باید حمایت بیشتری از سوی هواداران داشته باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی پاشازاده، پیشکسوت استقلال، می گوید با توجه به شرایطی که آبی‌ها برای مسابقات فصل جدید آماده شده‌اند، هواداران باید از جواد نکونام و شاگردانش حمایت بیشتری داشته باشند. مشروح صحبت‌های پاشازاده پیش از اولین بازی استقلال در لیگ برتر را می‌خوانید:

  به نظر وضعیت استقلال برای شروع فصل خوب نیست و نکونام در حالی که به خواسته‌های خود از نظر خرید بازیکن نرسیده است، باید به مصاف حریفان لیگ برتر برود!

شرایط برای باشگاه استقلال عادی نیست و مشکلات همچنان وجود دارند. با این وضعیت ناآشنا نیستیم و به غیر از یکی، دو فصل همیشه به لحاظ بدنی عقب بوده‌ایم و به لحاظ یارگیری و مسائل مالی مشکلات زیادی داشته‌ایم. چند دیدگاه وجود دارد؛ نخست کار سخت کادر فنی که چطور بخواهد مسائل را پیش ببرد و دوم به مرور زمان مشکلات کمتر شود و تیم بتواند در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. تا اینجای کار مشکلات مالی و بدهی‌ها فشار زیادی به باشگاه وارد کرده و شرایط تا الان ایده‌آل نبوده است. مسأله بعدی، انتظارات هواداران است. اتفاقات فقط برای یک سال، دو سال یا سه سال نبوده و به غیر از یکی دو فصل، تقریباً 10 سال است هواداران با این شرایط روبه‌رو هستند. حق مسلم هوادار است که تیمش خوب بسته شود، ستاره بگیرد یا مربی و مدیرعامل خوبی داشته باشد. متأسفانه در 10 سال اخیر اتفاقات درست و حسابی برای استقلال نیفتاده است.

 بازهم حرف از آمدن آقای هاشمی‌نسب به میان آمده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

این مسأله به باشگاه و کادر فنی بازمی‌گردد که این اتفاق بیفتد یا نه. نمی‌دانم ماجرا چیست اما هر چه هست، جای سرمربی نیستیم که تصمیم بگیریم.

 بازیکنانی مثل عارف غلامی که از نظر مالی با استقلال به توافق نرسیدند، ادعا دارند که از باشگاه خارجی پیشنهاد دارند، نظر شما در خصوص این مسأله چیست؟

اینها مسائل‌ریزی هستند که باید داخل باشگاه حل شود و به بیرون درز پیدا نکند. باشگاه باید شفاف‌سازی کند و بگوید به این دلیل نتوانستیم با این بازیکن قرارداد امضا کنیم. حریفان ما در کشورهای آسیایی دنبال چه کارهایی هستند، ما دنبال چه موضوعاتی هستیم. اینجا باشگاه استقلال است و هیچ نامی را بالاتر از این باشگاه نمی‌بینم.

 در صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشتید که 10 سالی است استقلال در شرایط بدی قرار دارد و در فصل نقل و انتقالات نمی‌تواند خوب عمل کند، فکر می‌کنید این مسائل نشأت گرفته از چیست؟

نمی‌دانم اما اتفاقاتی که هرساله می‌افتد طبیعی نیست!

 پس شما هم به دست‌های پشت پرده اعتقاد دارید؟

شاید این جمله کلیشه‌ای شده است، اما شما ببینید در عرض یک سال، چهار مدیرعامل عوض شده. به نظرتان این مسأله طبیعی است؟ همین عدم ثبات در مدیریت خودش گویای همه چیز است. همین تغییرات نگرانی هواداران را در پی دارد و دائماً در حال حرص و جوش خوردن هستند.

 خیلی‌ها معتقد هستند که خطیر هم کاری برای استقلال انجام نداد و حضورش برای این تیم مفید نبود! نظر شما در این خصوص چیست؟

باید واقع‌بین بود. خطیر یا هرکس دیگر با دست خالی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ در شرایط فعلی از دست هیچ کس کاری بر نمی‌آید و استقلال را واقعاً یک معجزه نجات می‌دهد.

 گفته می‌شود که آقای خطیر وقتی مشکلات را دید چرا مسئولیت استقلال را به هر عهده گرفت.

شاید این بحث درست باشد، اما رزومه ایشان در استقلال بد نبود و هیچ کس غیر از او هم نمی‌تواند برای استقلال معجزه کند. باید همه ما به استقلال و نکونام کمک کنیم تا بتوانند از مشکلات راحت شوند. بدهی کلانی که برعهده باشگاه هست با برنامه‌ریزی و داشتن اسپانسر و همچنین کمک ما حل و استقلال بتواند به بهترین جایگاه برسد و دل هوادارانش با قهرمانی در این فصل شاد باشد.

 با توجه به مسائل پیش آمده گفته می‌شود بعضی‌ها قصد دارند که نکونام را از استقلال فراری دهند نظر شما در این زمینه چیست؟

همیشه اینطوری بوده که افرادی با مربیان استقلال مشکل داشتند و مختص نکونام نیست. به نظرم اگر طرفداران پشت نکونام باشند دشمنان نمی‌توانند به خواسته خود برسند.

 با توجه به نوع خرید استقلال و اینکه استقلال با امیدها بسته شده است، به نظرتان می‌تواند در لیگ موفق شود؟

با فرضیه‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد و باید لیگ شروع شود. اما من این را بگویم مگر استقلال با حسین‌زاده‌ها قهرمان نشد؟ پس اینکه بگوییم قطعاً با امیدها نتیجه نمی‌گیرد، فرضیه غلطی است، اما در کل من هم معتقدم استقلال برای رسیدن به موفقیت نیاز به ستاره دارد.

 استقلال در نخستین بازی لیگ برتر خود باید به مصاف نفت آبادان برود. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟

استقلال تیم بزرگی است. من خودم وقتی بازی می‌کردم در گرمای 55 درجه آبادان بازی کرده‌ام. بازیکنان استقلال باید بدانند پیراهن چه تیمی ر‌ا پوشیده‌اند و چقدر هوادار چشم امیدشان به موفقیت تیم است. پس با علم به اینکه پوشیدن تیم استقلال افتخار است باید برای قهرمانی این تیم تلاش کنند.

استقلال تیم بزرگی است. من خودم وقتی بازی می‌کردم در گرمای 55 درجه آبادان بازی کرده‌ام. بازیکنان استقلال باید بدانند پیراهن چه تیمی ر‌ا پوشیده‌اند و چقدر هوادار چشم امیدشان به موفقیت تیم است. پس با علم به اینکه پوشیدن تیم استقلال افتخار است باید برای قهرمانی این تیم تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز