خبرگزاری کار ایران

در اولین نشست منطقه ایی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار

چکشیان: سندراهبردی حوزه فرهنگی اجتماعی ورزشی کارگران باید به روز رسانی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۷۰

اولین نشست منطقه ای معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ادارات کل منطقه یک با حضور مدیران کل اجرایی ادارات تهران، البرز، قم، سمنان، مازندران و گلستان در مجموعه فرهنگی شهید رجایی جهان آباد قزوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست دو روزه  که علاوه بر مدیران 7 استان منطقه یک کشور مدیران ، معاونین و کارشناسان معاونت فرهنگی اجتماعی (ادارات کل ورزشی – فرهنگی و اجتماعی) حضور داشتند استانهات در قالب 3 کارگروه برنامه های خود را ارائه دادند. 

براساس جدولی که تنظیم شده بود هر دو استان در قالب یک کارگروه و استان قزوین در یک کارگروه مستقل با حضور کارشناسان به بررسی راهکارهای بهبود مسایل فرهنگی – ورزشی و اجتماعی کارگران و خانواده های ایشان ، زیرساخت ها ، برنامه های سلامت محور و برپایی جشنواره ها و همایش های مرتبط با حوزه کار و تلاش پرداختند. 

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست اظهارداشت: فلسفه گفتگو و هم اندیشی این است که به هم افزایی و همدلی و هم اندیشی برسیم و بدانیم کجا می رویم و آینده را هدف گذاری کنیم. 

محمد چکشیان اضافه کرد: به نظر می رسد در ساختارها مشکلات جدی دیده می شود چون رویکرد یکسان و مشترکی نداریم و بدون اشتراک گذاری تجارب به نتیجه مناسب نمی رسیم. 

چکشیان بیان کرد: در شناسایی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ۴۰ مسئله احصا شده و با اولویت بندی توانستیم ۱۴ مسئله را تفکیک کنیم وبه عنوان محور اصلی در دستور کار قرار دهیم که در این راستا در سال گذشته سند راهبردی حوزه فرهنگی اجتماعی ورزشی تدوین و تکلیف ما مشخص شد اما این سند هر سال نیازمند بازنگری و اصلاح در کارگروههای تخصصی است تا جامع و تکمیل شود. 

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: حوزه آسیب های اجتماعی هم به دلیل اهمیت موضوع به این سند اضافه شد تا بتوانیم در این عرصه نیز به نتایج کاربردی برسیم و به کاهش آسیب ها کمک کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری نشست های منطقه ای اظهارداشت: در همایش های منطقه ای امکان گفتگو افزایش خواهد یافت تا به نتیجه کاربردی برسیم و اولویتها و محورها براحتی در نشست های تخصصی کوچک مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد و می توان با تشکیل کارگروه ها دنبال راهکار و تدبیر برای رسیدن به هدف بود. 

چکشیان اضافه کرد: محورهای اساسی این نشست هم افزایی، هم اندیشی و همدلی است و باید ارتباطات بیشتر شود تا با تبادل تجارب ارزشمند مدیران استانها به نتایج خوبی دست یافت. 

وی اظهارداشت: سند برنامه سه ساله با دقت بایستی بررسی شده تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و پیشنهادهای دقیق اصلاحی داده شود تا ضمن به روز رسانی به راهبرد مناسبی برسیم. 

معاون وزیر ، تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بخش دیگر این نشست بررسی برنامه های سال ۱۴۰۲  در عرصه های تحولی و توسعه ای است که بایدتبیین و تشریح و تحلیل شود. 

چکشیان بیان کرد: یکی از مهمترین روشها اشتراک تجارب است و اگر تبادل نظر صورت گیرد ضمن رفع خطا و اشتباهات احتمالی گذشته می توان به دستاوردهای کارآمد و موثر رسید. 

وی اظهارداشت: تجربه استانها یک سرمایه ارزشمند است که اگر مدون شده و بخوبی منتقل شود می تواند حتی تدریس شود و در اختیار دیگران هم قرار گیرد و مفید باشد. 

چکشیان افزود: یکی از رسالت ها تببین جایگاه و ارتقای تلقی مسئولان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است و اگر برای بازیگران جامعه اصلی کار و تولید بعنوان حلقه میانی موثر با زبان پویا نتوانیم جایگاه ورزشی و فرهنگی را تبیین کنیم بشدت آسیب خواهیم دید و فرصتها از دست خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز