خبرگزاری کار ایران

کربکندی: سپاهان یک مدعی جدی قهرمانی است/ به ذوب آهنِ ربیعی امیدوارم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۰۷

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد دو تیم اصفهانی لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط تیم های لیگ برتر در هفته‌های گذشته صحبت کرد:

از سپاهان شروع کنیم، تا اینجای لیگ به عنوان یک مدعی جدی مطرح است و به نظر می‌رسد می‌تواند دست نیافتنی شود.

از سپاهان انتظاری کمتر از این نبوده و نیست. این تیم کامل‌ترین تیم لیگ برتر است، همه امکانات برایش مهیا است و از بازیکنان بسیار خوبی استفاده می‌کند و طبیعی است که بتواند نتایج خوبی کسب کند. پارسال هم تیم بسیار خوبی داشت و می‌توانست قهرمان شود، اما در برخی بازی‌ها اشتباهاتی داشت که منجر به از دست رفتن قهرمانی شد. به نظر من هم می‌تواند در این دوره از رقابت‌ها دست نیافتنی شود و از دیگر مدعیان فاصله بگیرد. البته هنوز خیلی زود است و معمولاً در فوتبال اتفاقات زیاد و پیش‌بینی نشده‌ای داریم.

به سراغ ذوب‌آهن برویم، با وجود قرار گرفتن در جایگاه هشتم به نظر می‌رسد نتایج بهتری نسبت به چند سال اخیر کسب کرده است؟

عملکرد ذوب‌آهن در چند هفته اخیر به نظر بسیار خوب بوده است، فکر می‌کنم در راه درست قدم برمی‌دارد و هفته‌های آینده می‌تواند حرف‌های بیشتری داشته باشد.

اما 5 امتیاز از 4 بازی نباید خیلی خوب باشد؟

درست است، اما در ابتدای بازی‌ها هستیم و خیلی نباید به امتیازات توجه کرد، نحوه بازی تیم‌ها در این 4 هفته مهم است. ذوب‌آهن در دو بازی مقابل سپاهان و پرسپولیس به نتیجه واقعی نرسید و می‌توانست در این بازی‌ها حتی امتیاز هم بگیرد. ذوب‌آهن برعکس سال‌های اخیر در این چند هفته بسیار جنگنده ظاهر شده است و البته با برنامه هم بازی می‌کند.

انگار به این تیم بیشتر از گذشته امیدوار هستید؟

ذوب‌آهن بسیار خوب بازی می‌کند و اگر بتواند در بازی‌های بعدی، بیشتر روی بازی کنترل داشته باشند و البته بدشانسی گریبانگیرش نشود، می‌تواند، به نتایج بهتری برسد. این تیم خوب پرس می‌کند و بموقع به دروازه حریف می‌رسد. البته در دقایق پایانی بازی‌ها این تیم گرفتار برخی اشتباهات می‌شود که باید این ضعف‌ها را برطرف نماید. به طور مثال مقابل هوادار به راحتی می‌توانست به گل‌های بیشتری برسد و بازی را با نتیجه بهتری تمام کند.

دلیل این تغییری که شما می‌گویید در ذوب‌آهن چیست؟

به نظر آرامش خوبی بر ذوب‌آهن حاکم است و با این آرامش کار تیمی خوب انجام می‌شود، و امیدوارم این فصل ذوب‌آهن به نتایج مطلوبی برسد.

بازی‌ها به خاطر تیم ملی تعطیل شد، البته لیگ برتر امسال حسابی سنگ تمام گذاشت و در همین 4 هفته کلی تعویق بازی‌ها، بازی معوقه، تعطیلی و... داشت.

همه این مسائل کنار همدیگر باعث شده تا فوتبال‌مان از جایی‌که هست تکان نخورد که هیچ، با نتایجی که در آسیا و... کسب می‌شود، مطمئن هستیم که عقبگرد هم داریم. برنامه‌ریزی لیگ فوتبال سایر کشورها را نگاه کنید و برنامه‌ریزی ما را ببینید، با این وضعیت چه امیدی داریم. این حرف‌ها به معنای تعطیل نشدن لیگ و یا به تعویق افتادن بازی‌ها نیست، بلکه باید همه اینها با برنامه مشخص از قبل باشد.

لیست تیم ملی هم اعلام شده و خیلی به نظر چنگی به دل نمی‌زند.

متأسفانه هر فردی که به تیم ملی می‌آید مثل همه مربیان تیم‌های لیگ برتری، به فکر نتیجه گرفتن در کوتاه‌ترین زمان است و منافع خودش در اولویت قرار دارد. جوانگرایی که در فوتبال ما نیست و حتی برای دو سه سال آینده هم برنامه‌ریزی برای داشتن بازیکنان باتجربه و جوان نداریم. هم تیم‌های باشگاهی و هم تیم ملی از بازیکنان مسن استفاده می‌کنند. بازی‌های جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم، فکر می‌کنید برای این بازی‌ها و حتی برای بعد از آن برنامه‌ریزی داریم. چه بازیکنانی را برای معرفی در این رقابت‌ها داریم، مگر غیر از این است که باز هم از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که سال‌هاست در تیم ملی هستند.

در کل وضعیت لیگ برتر را در این چند هفته چطور دیدید؟

به نظرم مثل همیشه است، نتیجه‌گیری مقطعی حرف اول را می‌زند و بیشتر تیم‌ها امیدشان به بازیکنان مسن است و ستاره جوانی توسط تیم‌ها و باشگاه‌ها معرفی نمی‌شود. هر چند برخی تیم‌ها بازی‌های خوبی انجام می‌دهند و اگر تداوم داشته باشد می‌تواند برای لیگ برتر چراغ امیدی باشد. بازیکنان جوان خوبی در سپاهان، ذوب آهن و دیگر تیم‌های لیگ برتر حضور دارند و می‌توانند به غنای فوتبال کشورمان اضافه کنند.

البته مثل همیشه انگار تیم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس بازهم از ما جلوتر هستند

دو تا تیم عربی با هم بازی کردند، هر کسی را می‌بینی از بازی‌های آنها حرف می‌زنند، این نشان می‌دهد که چقدر توانستند توجه‌ها را جلب کنند و انگیزه ایجاد کنند، خوب برنامه‌ریزی می‌کنند و به فوتبال‌شان انگیزه تزریق می‌کنند و فوتبال‌شان رو به جلو است.

در باره قهرمانی حرف زدن زود است، اما با تجربه شما کدام تیم‌ها می‌توانند مدعیان واقعی باشند.

خب سپاهان که فعلاً مدعی است و به نظر می‌رسد می‌تواند همچنان یکی از اصلی‌ترین شانس‌های قهرمانی باشد، پرسپولیس هم تیم خوبی است و با روحیه‌ای که دارد، بازهم مدعی است. اما استقلال شرایط متفاوتی دارد، اگر همچنان مشکلات این تیم ادامه داشته باشد، نمی‌تواند در زمره مدعیان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز