خبرگزاری کار ایران

عکس دردسرساز قهرمان المپیک، پاریس را هم از سیداکوف می‎‌گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۴۳

ترمن والی‌اف که روز ۲۸ مرداد ماه مغلوب زائوربک سیداکوف شده بود، با توجه به محرومیت قهرمان المپیک، جای او را در تیم اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد گرفت.

به گزارش ایلنا، بعد از مسابقات انتخابی کشتی روسیه در خرداد ماه که در غیاب زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌اف در دو وزن 74 و 97 کیلوگرم برگزار شد، این دو کشتی‌گیر ابتدا در جام مشترک‌المنافع که در ولادی قفقاز برگزار شد، محک خوردند که سعدالله‌اف به زحمت قهرمان شد و سیداکوف در این رقابت‌ها به تیمور بیژیف باخت.

قهرمانان المپیک روس‌ها، روز بیست و هشتم مرداد ماه در قالب مسابقه‌ای که به صورت نمادین بین دو تیم سعدالله‌اف و سیداکوف برگزار شد، هر دو با نتیجه 3-2 از سد ترمن والی‌اف و علیخان جبرئیل‌اف عبور کرده و صاحب دوبنده تیم ملی کشورشان در این دو وزن شدند.

چندی پیش اتحادیه جهانی اعلام کرد که بعد از بررسی صلاحیت 235 کشتی‌گیر روسی، 26 تن از آنها با محرومیت مواجه شده‌اند. با توجه به اعلام قبلی UWW درباره چگونگی بازگشت کشتی‌گیران روس و بلاروسی به مسابقات، شرط اصلی این بود که کشتی‌گیران دو تیم دخالتی و حمایتی در جنگ روسیه علیه اوکراین نداشته و عضو نهادهای نظامی این کشور نباشند.

این در حالی بود که عکسی از زائوربک سیداکوف با لباس نظامی در فضای مجازی و رسانه‌ای قبلاً منتشر شده بود که راه را برای عبور از این شرط مهم اتحادیه جهانی سخت می‌کرد.

همان وقت این احتمال مطرح شد که سیداکوف و حتی سعدالله‌اف حضور در مسابقات جهانی را از دست بدهند چون تانک روسی هم به حمایت از جنگ در فضای مجازی متهم بود. اعلام لیست روس‌ها برای شرکت در مسابقات جهانی نشان داد که سیداکوف در مسابقات جهانی حضور ندارد اما عبدالرشید سعدالله‌اف به بلگراد خواهد آمد.

سایت‌های روسی نام زائوربک اوگویف در 57 کیلو، عباس گادژی ماگومدوف در 61 کیلو، شامیل ممدوف در 65 کیلو، ایوگنی ژربایف در 70 کیلو، ترمن والی‎‌اف در 74 کیلو، احمد عثمانوف در 79 کیلو، ارسلان باگیف در 86 کیلو، ماگومد کوربانوف در 92 کیلو، عبدالرشید سعدالله‌اف در 97 کیلو و عبدالله کوربانوف در 125 کیلوگرم را به عنوان ملی‌پوشان کشتی آزاد روسیه در مسابقات جهانی بلگراد اعلام کرده‌اند و اگر آنها طبق همین لیست به صربستان بیایند، باتوجه به پیروزی سیداکوف در مسابقه انتخابی با والی‌اف، به نظر مسئله محرومیت مسئله‌ساز شده که اگر اینطور باشد، باید دید محرومیت قهرمان المپیک 2020 توکیو، در المپیک 2024 پاریس هم دامن‌گیر او خواهد شد یا خیر.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان، 25 تا 28 شهریور در بلگراد برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز