خبرگزاری کار ایران

کار سخت تیم امید مقابل ازبکستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۶۳۹

شاگردان عنایتی کار بسیار سختی برای شکست دادن شیران تاشکند و صعود به جام ملت‌ها به عنوان تیم صدرنشین گروه E رقابت‌های مقدماتی دارند.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال امید ایران با هدایت رضا عنایتی در ماه سپتامبر دو تورنمنت مهم مقدماتی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا 2024 و بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو را در پیش دارد. اولین تورنمنت از یک هفته پیش در تاشکند ازبکستان آغاز شده و در جریان آن تکلیف تیم‌های حاضر در جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا که فروردین سال آینده به میزبانی قطر برگزار می‌شود و حکم رقابت‌های انتخابی المپیک برای تیم‌های آسیایی را دارد، مشخص می‌شوند. پسران عنایتی در 2 بازی اول‌شان در تاشکند عملکرد قابل قبولی داشتند و مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ و افغانستان به پیروزی رسیدند. بازی آخر تیم امید اما مقابل ازبکستان میزبان برگزار می‌شود. تیمی که در 2 بازی گذشته‌اش در مجموع به هنگ‌کنگ و افغانستان 18 گل زده و تنها یک بار دروازه‌اش باز شده. آماری که نشان می‌دهد شاگردان عنایتی کار بسیار سختی برای شکست دادن شیران تاشکند و صعود به جام ملت‌ها به عنوان تیم صدرنشین گروه E رقابت‌های مقدماتی دارند. بخصوص اینکه ازبکستان میزبان این گروه است و در بازی با ایران از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگرانش در استادیوم نهایت استفاده را خواهد برد. بررسی شرایط تیم امید ازبکستان تصویر روشن‌تری را از حریف دشوار پسران عنایتی پیش روی ما قرار می‌دهد.

 

سرمربی تیم

هدایت امیدهای ازبکستان در حال حاضر برعهده لیو بینکو درولوویچ سرمربی 54 ساله اهل صربستان است. این نام برای بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی ناشناخته است. تیم امید ازبکستان با او در سالیان گذشته نتایج فوق‌العاده‌ای در تورنمنت‌های مختلف کسب کرده. در حال حاضر هم تیمش صدرنشین گروه مقدماتی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا است. این مربی صربستانی پیش از هدایت امیدهای ازبکستان، سابقه هدایت تیم‌های فوتبال صربستان به صورت موقت و همچنین تیم ملی فوتبال مقدونیه شمالی را در کارنامه‌اش دارد. او همچنین پیش از عقد قرارداد با فدراسیون ازبکستان هدایت تیم فوتبال پارتیزان بلگراد که یکی از تیم‌های مطرح فوتبال باشگاهی صربستان است را بر عهده داشته است.

 

ستاره‌ها

مهمترین بازیکن ازبکستان آلانیا ولادیکاوکاز است. بازیکنی که 21 سال سن دارد و در پست مهاجم بازی می‌کند. او در 2 بازی گذشته برای تیم کشورش 6 گل به ثمر رسانده. آماری که نشان می‌دهد این بازیکن یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان میزبان است و اگر تیم عنایتی از این بازی امتیاز می‌خواهد، باید حتماً این مهاجم را مهار کند. تیم ایران از شرایط فنی بهتری نسبت به افغانستان و هنگ‌کنگ بهره‌مند است. پس از آلانیا، اولوگ بیک خوشیموف قرار دارد که در یک مسابقه‌ که برای شیران تاشکند به میدان رفته، موفق به زدن 3 گل شده است. بنابراین وظیفه مدافعان ایران تمرکز روی این 2 مهاجم ازبک‌ها است.

 

آخرین جدال با ایران

آخرین مصاف امیدهای ایران و ازبکستان تا پیش از بازی روز سه‌شنبه، به خرداد ماه سال 1401 باز‌می‌گردد. جایی که تیم کشورمان با هدایت مهدی مهدوی‌کیا در چهارچوب مرحله گروهی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا 2022 در مسابقه‌ای که به میزبانی شهر تاشکند برگزار شد، به تساوی یک بر یک رسید. نتیجه‌ای که باعث حذف پسران مهدوی‌کیا از گردونه رقابت‌ها شد. عملکردی که با توجه به عدم اعزام تیم امید به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آخرین حضور مهدوی‌کیا روی نیمکت امیدهای کشورمان بود.

حالا و پس از گذشت بیش از یک سال از آن روزها مسیر 2 تیم بار دیگر برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در سال 2024 به یکدیگر گره خورده. رقابتی که باید دید شاگردان عنایتی موفق می‌شوند در آن به پیروزی برسند تا ضمن صعود مستقیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا انتقام تساوی سال گذشته را در خانه از این تیم بگیرند یا اینکه میزبان با عبور از سد شاگردان عنایتی بلیت مستقیم پرواز به دوحه را برای خودش قطعی خواهد کرد.

نباید فراموش کرد ازبکستان به هیچ عنوان در رده سنی امید تیم ضعیفی نیست زیرا این تیم از 4 دوره بازی‌های المپیک گذشته در 3 دوره آن حضور داشته. نکته‌ای که ثابت می‌کند این کشور سرمایه‌گذاری خوبی روی رده‌های سنی پایه بخصوص امید داشته.

باید گفت این اولین مصاف تیم امید تحت هدایت رضا عنایتی مقابل یک تیم باتجربه و سطح بالا است. نکته‌ای که باعث می‌شود عیار این تیم مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز