خبرگزاری کار ایران

پاشازاده: در دعوای خطیر و نکونام حق را به دو طرف می‌دهم/ بازی تدارکاتی ضعیف برای تیم ملی بهتر از بازی نکردن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۷۹۴

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت استقلال و تیم ملی صحبت های جالبی را مطرح کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، دعوای داخلی در استقلال و اختلاف میان خطیر و نکونام با واکنش اکثر پیشکسوتان این باشگاه روبرو شده است. در این میان مهدی پاشازاه، پیشکسوت استقلال معتقد است در این خصوص باید حق را به دو طرف داد و اینطور نیست که همه تقصیرها بر دوش مدیرعامل باشگاه باشد.

 

این روزها همه در خصوص حرف‌های آقای خطیر در برنامه فوتبال برتر حرف می‌زنند و تصمیم او در خصوص افشاگری را اشتباه می‌دانند. نظر شما در این خصوص چیست؟

اما من نمی‌توانم به این ماجرا اینطوری فکر کنم که آقای خطیر به اشتباه در برنامه میثاقی حاضر شد.

 

چرا؟

چون قبل از اینکه در این برنامه به نکاتی اشاره کند، همه به ایشان ایراد می‌گرفتند که چرا سکوت کرده است! حالا که حرف زد می‌گویند چرا حرف زد. وقتی خودمان را جای ایشان بگذاریم متوجه می‌شویم این انتقادها چقدر آزار‌دهنده است. در چنین شرایطی به من حق دهید که بی‌دلیل آقای خطیر را قضاوت نکنم. ایشان در شرایط سختی هستند ضمن اینکه آقای نکونام هم در شرایط سخت و ویژه‌ای است. باید متولیان ورزش به این دو نفر کمک کنند، مشکل استقلال یکی، دو تا نیست. اما به شخصه دوست دارم هر چه زودتر استقلال به آرامش برسد. نکته اینجا است با قانون‌هایی هم که گذاشته‌اند تیم‌ها بیشتر آسیب می‌بینند.

 

پس با قانون سقف قراردادها موافق نیستید؟

قطعاً قانونی که گذاشته‌اند ایراد دارد، وقتی تیمی درآمد ندارد برای چه سقف می‌گذارند؟ در این میان بعضی از تیم‌ها به راحتی قانون را دور می‌زنند. متأسفانه ضعف‌های زیادی قانون‌شان دارد.

 

در راستای بحثی که پیش از این مطرح کردیم، آقای نکونام قصد دارد  پاسخ آقای خطیر را بدهد، این تصمیم ایشان را درست می‌دانید؟

به نظرم اصلاً به نفع استقلال نیست که ایشان چنین کاری انجام دهد. آقای نکونام و آقای خطیر به اندازه کافی عاقل و بالغ هستند که به جمع‌بندی برسند و در نهایت در رسانه‌ها مجبور نباشند پاسخ همدیگر را بدهند.

 

اما خیلی‌ها معتقدند که تفکرات آقای خطیر و نکونام مانند دو خط موازی است که هیچ گاه به یک نتیجه واحد نمی‌رسد!

به هر حال باید یک جاهایی گذشت کرد. به صلاح استقلال نیست که مشکلات و اختلافات را اینطور کش دهند. همان‌طور که گفتم از دو فرد بالغ بعید است که بخواهند این رفتارها را انجام دهند. البته این را بگویم در این اختلافی که پیش آمده من حق را به دو طرف می‌دهم و به نوعی هم خطیر و هم نکونام حق دارند. اما شما در نظر بگیرید استقلال با بدهی 900 میلیاردی که دارد چه کار می‌تواند انجام دهد. تا دیر نشده متولیان ورزش باید به استقلال کمک کنند.

 

نکته‌ای که باعث شکاف بیشتر بین نیمکت و مدیریت استقلال شده، جذب بازیکن است. نمونه آن جذب محمد‌جواد کیا توسط آقای خطیر است که نکونام اجازه تمرین به او نداد!

این نوع تیمداری اصلاً حرفه‌ای نیست و هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد. اما باز هم می‌گویم من در مقامی نیستم که دو طرف را قضاوت کنم و فقط حق را به یکی از آنها بدهم.

 

اما طی این مدت پیشکسوتان استقلال از نکونام طرفداری کرده و آقای خطیر را مقصر تمام اتفاقات می‌دانند!

نه اصلاً نباید اینطور به ماجرا نگاه کرد. من اینطوری قضاوت نمی‌کنم و باز هم تکرار می‌کنم که حق را به دو طرف می‌دهم.

 

بعد از تعطیلات؛ استقلال باید در دربی حاضر شود. نظرتان در خصوص این بازی چیست؟

خیلی نگران دربی هستم.

 

یعنی از همین حالا استقلال را بازنده این بازی بزرگ می‌دانید؟

من این پیش‌بینی را نکردم، اما در کل خیلی نگران دربی هستم.

 

بعد از مصاحبه تلویزیونی آقای خطیر اسپانسری حاضر نمی‌شود حمایت مالی استقلال را به عهده بگیرد، نظر شما در این خصوص چیست؟

این خیلی بد است که ما حتی داشته‌های خودمان را نیز خراب کنیم. به همین دلیل می‌گویم باید با درایت برخورد کنند.

 

کمی هم از تیم ملی صحبت کنیم و بازی‌های تدارکاتی این تیم.

تیم ملی نفرات خوبی دارد و مقابل بلغارستان و آنگولا هم خوب بازی کرد. امیدوارم بازی‌های تدارکاتی مثل بلغارستان زیاد شود.

 

اما خیلی‌ها معتقد هستند که این بازی‌ها با تیم‌های ضعیف به درد تیم ملی نمی‌خورد.

تیم ملی مجبور است که با چنین تیم‌هایی بازی کند. اگر همین بازی‌های تدارکاتی هم نداشته باشیم که خیلی بد می‌شود.

 

خیلی‌ها نسل فعلی تیم ملی را نسل طلایی می‌دانند و معتقد هستند که این نسل باید قهرمان آسیا شود.

اصلاً این مسأله را قبول ندارم. نسل طلایی داریم، اما زیر ساخت‌های خوبی نداریم. شما نگاه کنید ژاپن با چه نتیجه‌ای آلمان را شکست داد؟ یا قطر، عربستان و استرالیا چه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ما در آسیا حریفان قدری داریم و با صرف داشتن نسل طلایی نمی‌شود در بین چنین تیم‌هایی توقع قهرمانی داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز