خبرگزاری کار ایران

داستان مهاجم پیشین مارسی که قاچاقچی مواد مخدر شد!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۰۶۹

فوتبالیست اسپانیایی پس از پایان دوران حرفه‌ای خود، وارد دنیای جنایتکاران شد.

به گزارش ایلنا، پابلو اسکوبار، معرو‌ف‌ترین سلطان مواد مخدر جهان، عاشق فوتبال بود. این کلمبیایی در مناطق فقیرنشین مجموعه‌های ورزشی ساخت و حتی اتلتیکو ناسیونال در زادگاهش را خرید که بلافاصله سرمایه‌گذاری‌های مالی دریافت کرد. به لطف پول اسکوبار، این باشگاه حتی به نخستین تیم کلمبیایی تبدیل شد که در سال 1989 کوپا لیبرتادورس را برد. با این حال، کمتر از چهار سال بعد، ال پاترون هنگام تلاش برای فرار از خانه‌ای که توسط مأموران ویژه محاصره شده بود، سه گلوله خورد و این‌گونه بود که سرویس‌های امنیتی به دوران طلایی اتلتیکو پایان دادند. چند دهه بعد، یک فروشنده مواد مخدر کمتر موفق در اسپانیا ظاهر شد، که معلوم شد حتی بیشتر از اسکوبار در فوتبال نقش دارد. کوکه مهاجم پیشین تیم‌های مالاگا، اسپورتینگ و مارسی برای دومین بار به دلیل رهبری سازمانی درگیر در قاچاق مواد ممنوعه به زندان رفت.

سرجیو کنتراس پاردو یا به زبان ساده کوکه در مالاگا به دنیا آمد. فوتبال او از اینجا شروع شد. مهاجم تنومند در مالاگا B خوب به نظر می‌رسید. به یکی از بازیکنان هجومی تیم ذخیره در ترکیب تیم اصلی فرصت‌هایی داده شد؛ این پسر حتی گل زد اما در مجموع به سطح لالیگا نرسید. در فصل 2002/03، این مهاجم 19 ساله یک گل در مسابقات قهرمانی و جام اینترتوتو به ثمر رساند و در تمام تورنمنت‌ها 11 بازی انجام داد. به نظر می‌رسید که یک دوران حرفه‌ای با کیفیت بالا در مسابقات قهرمانی اروپا  پیش‌رویش است. مارسی در سال 2004 کوکه را به مدت 6 ماه قرضی در اختیار گرفت و سپس او را به قیمت 700 هزار یورو خرید. تیم فرانسوی بلافاصله به مهاجم جوان اسپانیایی اعتماد کرد. در فصل 2004/05، کوکه 21 ساله مهاجم اصلی یکی از مشهورترین باشگاه‌های فرانسه بود و حتی گل زد. او در 24 بازی لیگ یک فرانسه 5 گل زد و یک پاس گل داد.

از سرجیو بیشتر انتظار می‌رفت. مهاجم اسپانیایی در طول شش ماه از فصل بعد تنها یک گل به ثمر رساند و مارسی در رده‌های پایانی جدول جای گرفت. مارسی نیاز به شادابی داشت، بنابراین در نقل‌وانتقالات زمستانی باشگاه چندین بازیکن را کنار گذاشت که یکی از آنها پاردو بود.

کوکه تجارت در مواد مخدر را با برادرش و چند شریک دیگر آغاز کرد. این باند به سرعت نه تنها در اسپانیا، بلکه در سایر کشورهای اروپایی نیز به گردش مالی زیادی دست یافت. بعداً مشخص شد که این بازیکن سابق فوتبال بود که نقش کلیدی در تجارت مواد مخدر از جمله انجام عملیات مربوط به حمل و نقل و فروش مواد ممنوعه داشت. پاردو و همدستانش برای مدت طولانی آزاد نماندند. کوکه که فوتبال را در سال 2016 به پایان رساند در سال 2019 پشت میله‌های زندان به پایان خط رسید. شبکه این بازیکن سابق فوتبال در عملیات ویژه "مسکوکه" تحت پوشش گارد ملی قرار گرفت. حدود 150 مامور 11 بازرسی همزمان انجام دادند که در نتیجه آن 20 نفر بازداشت و یک تن حشیش و همچنین سلاح و وجه نقد کشف شد. دختر و برادر پاردو نیز با توجه به شنود مکالمات تلفنی‌شان در میان متهمان حضور داشتند.

کوکه یک سال و نیم به زندان رفت. او ابتدا با 16 سال زندان مواجه شد اما با قید  وثیقه آزاد شد. در سال 2023، مهاجم پیشین مارسی به زندان بازگشت و احتمالاٌ تا سال 2027 در آنجا خواهد ماند. در زندان مالاگا، همه می‌دانند که سرجیو پاردو کیست و علاوه بر این، فرانسوی‌ها و هواداران مارسی نیز در آنجا هستند.

فوتبالیست اسپانیایی و مهاجم پیشین مارسی زمانی گفته بود: اگر یک فوتبالیست باشید، پس خوش‌شانس هستید، زیرا می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. به عنوان یک فوتبالیست  سالی یک میلیون یورو دریافت می‌کردم. در تجارت مواد مخدر در عرض دو ماه این مقدار را درآوردم اما در خطر جانی بودم. اینجا در زندان ممکن است کشته شوید اما من نمی‌ترسم. در زندان به روی افراد احمق باز است. اتفاقا من اینجا خیلی تی‌شرت‌های مارسی دیدم. اگر می‌توانستم کاری را که بعد از پایان دوران حرفه‌ای مرتکب شدم، انجام نمی‌دادم اما این‌طور نشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز