خبرگزاری کار ایران

یزدانی و تیلور در ششمین نبرد تن به تن

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۰۵

حسن یزدانی و دیوید تیلور بار دیگر به فینال جهان رسیدند.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، در پایان رقابت های مقدماتی 4 وزن اول کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی و دیوید تیلور بار دیگر به فینال رسیدند.

یزدانی و تیلور که پیش از این پنج بار به مصاف یکدیگر رفته اند، فردا شب برای ششمین بار دوئل خواهند کرد تا بار دیگر نبرد سنتی آن ها تکرار شود.

یزدانی و تیلور به ترتیب در جام جهانی 2017، مسابقات جهانی 2018، المپیک 2020، مسابقات جهانی 2021 و مسابقات جهانی 2022 به مصاف هم رفته اند که یزدانی در فینال جهانی 2021 پیروز شد و در 4 رقابت دیگر تیلور پیروز میدان بوده است.

در رقابت های امروز، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با پیروزی ۸ بر ۲ و با ضربه فنی مقابل لاورنس از استرالیا به یک هشتم نهایی رسید. یزدانی در این مرحله با پیروزی ۱۱ بر ۰ مقابل بیامباسورن از مغولستان راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله با پیروزی ۷ بر ۲ مقابل ناظم امینه از سن مارینو به نیمه نهایی رسید. یزدانی در این مرحله با ژبریل شاپیف از ازبکستان کشتی گرفت و با برتری 10 بر 0 راهی فینال شد.

در سوی مقابل هم دیوید تیلور بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با ضربه فنی مقابل رقیب مراکشی به پیروزی رسید. جادوگر آمریکایی در مرحله یک هشتم نهایی با پیروزی ده بر صفر مقابل کشتی گیر اتریش به یک چهارم نهایی رسید. تیلور در این مرحله موفق شد 12 بر 2 ماگومد شاریپوف را شکست دهد و با پیروزی 7 بر صفر در نیمه نهایی مقابل عظمت دولت بیکوف به فینال رسید.

حسن یزدانی ژنرال ۸ ستاره کشتی ایران (۸ مدال المپیک و جهان) و دیوید تیلور آمریکایی قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها در شرایطی پا به رقابت‌های قهرمانی جهان می‌گذارند که هر دو با وجود برتری تمام عیار در وزن خود با شکست تمامی حریفان خود در رقابت‌های انتخابی موفق به کسب دوبنده تیم‌های ملی کشور خود شده‌اند و همین نیز باعث شده است که هر دو این ۲ کشتی‌گیر بدون حرف و حدیثی خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده کنند.

تیلور و یزدانی تاکنون پنج بار در رقابت‌های جهانی و المپیک برابر هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن چهار برد برای تیلور آمریکایی و یک پیروزی برای یزدانی بوده است. یزدانی در فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۱ جهان توانست جادوگر آمریکایی را شکست دهد و مدال طلای آن سال را به نام خود کند.

تیلور نیز برنده چهار مبارزه مقابل یزدانی شده است. او در جام جهانی ۲۰۱۷، قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و المپیک توکیو و رقابت‌های سال گذشته قهرمانی جهان در بلگراد برابر یزدانی پیروز شده است. 

نکته جالب درباره پیروزی‌های نابغه آمریکای مقابل یزدانی آن است که تیلور هر بار مقابل رقیب ایرانی خود برنده شده، یزدانی در تایم اول برتری داشته ولی تیلور توانسته در تایم دوم برنده شود و اسطوره کشتی ایران را با شکست بدرقه کند و تقریبا در تمامی کشتی‌های این ۲ برنده با اختلاف بسیار کمی موفق به شکست حریف خود شده است.

با توجه به اینکه برخلاف سال‌های گذشته حسن یزدانی و دیوید تیلور در رنکینگ جایگاه خوبی ندارند، طی هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص زمان رویارویی این دو کشتی‌گیر مطرح جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شده است.

اما طبق فرمول جدیدی که اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته اعلام کرد و با توجه به حضور حسن یزدانی و دیوید تیلور در رنکینگ پنجم و هفتم جهان راه حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال از هم جدا شده و حریفان احتمالی ستاره کشتی ایران در یک‌چهارم و نیمه‌نهایی هم تا حدودی مشخص هستند.

این کشتی حدود ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه خواهد بود. البته با توجه به زمان مسابقات قبلی، ممکن است دقایقی زمان مبارزه یزدانی جلو یا عقب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز