خبرگزاری کار ایران

شیخ جاسم و شکست در تلاش برای خرید سهام یونایتد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۸۷

میلیاردر قطری، شنبه شب پس از رد شدن آخرین پیشنهادش برای خرید منچستریونایتد، اعلام کرد که از رقابت برای تصاحب باشگاه کنار کشیده است.

به گزارش ایلنا، شیخ جاسم، میلیاردر قطری، شنبه شب پس از رد شدن آخرین پیشنهادش برای خرید منچستریونایتد، اعلام کرد که از رقابت برای تصاحب باشگاه کنار کشیده است و دیگر با آمریکایی‌ها سرمیز مذاکره نخواهند نشست. به ادعای قطری‌ها درخواست گلیزرها غیرمنطقی است و رفتار آنها نشان‌دهنده زیاده‌خواهی بی‌پایه واساس نسبت به واقعیت‌هاست.

حال قطری‌ها پس از نزدیک به 9 ماه مذاکره پیشنهاد 5 میلیارد پوندی خود را پس گرفتند و به سران فعلی یونایتد اعلام کردند که دیگرعلاقه‌ای به معامله با آنها ندارند. این اتفاق باعث می‌شود که سرجیم‌ رتکلیف، به‌عنوان تنها گزینه باقی‌مانده سر میز مذاکره بماند و منتظر جواب گلیزرها برای پیشنهاد خرید 25 درصدی از سهام باشگاه اولدترافورد باشد.

شیخ جاسم علاقه‌مند بود که باشگاه را به صورت کامل از گلیزرها و بانکداری زیر مجموعه آنها یعنی گروه راین آمریکایی بخرد و در طول سال 2023 و زمانی که مالکان فعلی آمادگی خود را برای فروش باشگاه اعلام کرده بودند در این رقابت نسبت به میلیاردر بریتانیایی پیشتاز بودند. در طول این یک سال 5 پیشنهاد قطری‌ها توسط گلیزرها رد شد و وقتی ششمین پیشنهاد نیز که به تازگی ارائه شده به جایی نرسید صبر شیخ جاسم لبریز شد و به صورت کلی از این رقابت کنار کشید.

رد پیشنهاد ششم آخرین نیشی بود که به شیخ جاسم زده شد و او به گلیزرها اعلام کرد که درخواست 6 میلیارد پوندی آنها برای باشگاهی با سرمایه 7/2 میلیارد پوندی در بورس نیویورک خیالی و عجیب به نظر می‌رسد و آنها را افرادی رؤیاپرداز خطاب کرده است.

قطری بر این باور است که پیشنهاد نقدی او به اندازه کافی قانع کننده است و با این پول می‌تواند تمام بدهی‌های موجود باشگاه را تسویه کند. از طرفی این پول به آنها اجازه می‌دهد4/1 میلیارد پوند اضافی را برای خرید بازیکن در نقل وانتقالات هزینه و اولدترافورد و زمین تمرین باشگاه کارینگتون و پروژه‌های اجتماعی را نیز بازسازی کنند. اما پس از برخورد ناسازگارانه‌ از سوی گلیزرها، او به‌وضوح اعلام کرد که از هرگونه معامله با این افراد کنار می‌کشد و دیگر به میز مذاکره باز نخواهد گشت، ظاهراً باید این معامله را برای همیشه تمام شده بدانیم.

منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده شیخ جاسم در این مناقصه با استناد به محدودیت‌ها و محرمانه بودن این مذاکرات از هرگونه اظهارنظر رسمی خودداری کردند، اما تأیید کردند که از این پروژه انصراف داده‌اند و این باعث می‌شود که اکنون گلیزرها بین دو راه باقی‌مانده تصمیم بگیرند. یک پذیرفتن پیشنهاد سر جیم برای فروش بخشی از سهام باشگاه، دو خروج باشگاه از بازار و غیر قابل فروش اعلام کردن باشگاه است.

در حال حاضر و با شرایطی که به وجود آمده، گلیزرها هر تصمیمی که بگیرند با خشم هواداران آنها روبه‌رو خواهد شد و بدون شک طرفداران قرمزهای منچستر بیش از قبل به دنبال بیرون کردن آنها از باشگاه محبوب‌شان خواهند بود.

پیشنهاد فعلی سر جیم خرید یک چهارم سهام باشگاه است، این یعنی بریتانیایی تصمیم‌گیرنده شماره یک باشگاه نخواهد بود و این دقیقاً بزرگ‌ترین تفاوت پیشنهاد قطری‌ها نسبت به پیشنهاد اوست.

یعنی حتی اگر سرجیم که ثروتمندترین مرد بریتانیاست با موفقیت این سهام را خریداری کند تا زمانی که سهام خود را از 25 درصد به بالای 50 درصد نرساند باز این گلیزرها هستند که در رأس باشگاه خواهند بود و تصمیم نهایی با آنهاست، دقیقاً چیزی که هواداران شیاطین سرخ نمی‌خواهند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز