خبرگزاری کار ایران

راهکار پرسپولیس برای فرار از بحران مالی؛ درفشی‌فر در مسیر مرغوبکار

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۱۳۷

باشگاه پرسپولیس همانند رقیب دیرینه‌ قصد دارد سند یکی از ورزشگاه‌های خود را نزد بانک به ضمانت بگذارد و مشکل مالی‌اش را برطرف کند.

به گزارش ایلنا، مشکلات مالی پرسپولیس و استقلال هر روز وضعیت پیچیده‌تری پیدا می‌کند و باشگاه‌ها را به سمت بحران‌های بزرگ سوق می‌دهد. اتفاقی که باعث شده مدیران دو باشگاه برای تأمین منابع مالی، از سال گذشته سراغ راحت‌ترین گزینه، یعنی دریافت وام بروند و مشکلات‌شان را به صورت مقطعی رفع کنند؛ اما سؤال مهم این است که این وام‌ها قرار است با کدام پول تسویه شود؟

در جدیدترین اتفاق یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس هفته گذشته به دلیل عدم دریافت آپشن‌های فصل گذشته خود دست به اعتصاب زدند و مدیران پرسپولیس را در وضعیت حاد قرار دادند. موضوعی که باعث شد رضا درویش و چند تن از مدیران پرسپولیس شدیداً به دنبال تأمین منابع مالی برای پرداخت مطالبات اعضای تیم باشند. در روزهای گذشته جلسه‌ای میان مدیران پرسپولیس و سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد تا سرخپوشان بتوانند مجوز استفاده از منابع مالی بلوکه شده در بانک یا دریافت وام جدید را بگیرند.

پرسپولیس برخلاف استقلال که تمام پول‌های حاصل از بورس را هزینه کرده، هنوز حدود 140 میلیارد تومان سپرده در بانک دارد که همین پول ضمانت وام‌های ریالی و دلاری این باشگاه از بانک مربوطه است. بنابراین باشگاه پرسپولیس برخلاف صحبت‌های مطرح شده به هیچ عنوان نمی‌تواند تا زمان تسویه وام‌های خود از منابع مالی بلوکه شده استفاده کند، مگر اینکه ضمانت جدیدی به بانک ارائه دهد.

سرخپوشان برای پرداخت آپشن‌های فصل گذشته بازیکنان و کادرفنی، حدود 60 میلیارد تومان پول نیاز دارند که شنیده می‌شود مدیران این باشگاه در مقطع فعلی قصد دارند تنها 50 درصد از آپشن‌های فصل قبل را به اعضای تیم پرداخت کنند و به همین دلیل در حال رایزنی برای تأمین مبلغ 30 میلیارد تومان هستند. علاوه بر این‌ میزان وام ارزی و ریالی دریافت شده توسط باشگاه پرسپولیس بیشتر از میزان سپرده این باشگاه در بانک مدنظر است و به همین دلیل سرخپوشان باید تضمینی جدید به بانک ارائه دهند تا هم پول مورد نیاز خود را از بانک برداشت کنند و هم ضمانت‌نامه معتبر برای وام‌های دریافتی خود ارائه داده باشند.

در همین زمینه شنیده می‌شود مدیران باشگاه پرسپولیس در حال رایزنی هستند تا بتوانند مجوز استفاده از سند ورزشگاه درفشی‌فر را از سازمان خصوصی‌سازی و نهادهای مربوط دریافت کنند و سند این ورزشگاه را به‌عنوان ضمانت‌نامه جدید به بانک ارائه دهند.اتفاقی که مشابه آن در استقلال نیز رخ داده و آبی‌پوشان سند ورزشگاه مرغوبکار را برای دریافت وام‌های خود نزد بانک «گرو» گذاشته‌اند.

پرسپولیسی‌ها در صورت دریافت تأییدیه‌های لازم،‌ با ضمانت گذاشتن سند ورزشگاه درفشی‌فر نزد بانک، احتمالاً حدود 30 میلیارد تومان از سپرده خود را خارج خواهند کرد و موقتاً مشکلات مالی رفع می‌شود اما سؤال مهم این است که سند ورزشگاه‌های اختصاصی استقلال و پرسپولیس که برای دریافت وام‌های کلان نزد بانک گرو گذاشته شده در آینده چطور آزاد خواهد شد؟ استقلال و پرسپولیس که برای تأمین مخارج روزانه خود با مشکلات شدید مواجه‌ هستند، چطور می‌توانند وام‌های حدود 300 میلیارد تومانی را تسویه و سند ورزشگاه‌های خود را از ضمانت بانک خارج کنند؟

پرسپولیسی‌ها امیدوارند بتوانند پاداش آسیایی حدود 3 میلیون دلاری خود نزد AFC را آزاد و با این پول بخشی از بدهی‌های خود به بانک را پرداخت کنند اما با توجه به تحریم‌های موجود آزادسازی این پول فعلاً شدنی نیست و به نظر می‌رسد باید راهکار دیگری برای بازپرداخت وام‌های استقلال و پرسپولیس اندیشیده شود. وام‌ها و بدهی‌هایی که هر روز بیشتر می‌شود و مدیران این دو باشگاه با بروز هر مشکل جدید، سراغ یک وام جدید می‌روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز