خبرگزاری کار ایران

ورود کمیته ملی المپیک به ابطال انتخابات ژیمناستیک؛ باید تجدید شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۱۹

دبیرکل کمیته ملی المپیک تأکید کرد: انتخابات فدراسیون ژیمناستیک باید تجدید شود و بیشتر از این هم نباید ملاحظه کنیم، در غیر این صورت اتفاق ناگواری رخ می‌دهد که حسرت آن را می‌خوریم.

به گزارش ایلنا، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به ابطال انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گفت: انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در حال ابطال شدن است، مشکلاتی به وجود آمده و مسئولان این فدراسیون باید جوابگو باشند. جوانان ما می‌توانستند مدال‌های بهتری بگیرند اما به خاطر مشکلاتی که وجود داشته برخی فرصت‌ها را از دست دادند. الان یک سال است که کمیته ملی المپیک در حال رایزنی با فدراسیون است تا با کمک وزارت ورزش این مشکلات را حل کنیم اما کسی جلو نمی‌آید. بازرسی کل کشور انتخابات فدراسیون را بررسی کرده و نامه رسمی داده که انتخابات این فدراسیون زیر سوال است و باید سریعاً موضوع را حل کنید. اگر این مشکل حل نشود ورزشکاران این رشته نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

وی که با رادیو صحبت می کرد، گفت: کمیته ملی المپیک در موضع انتخابات فدراسیون ژیمناستیک دخیل است و عملکرد خوبی هم داشته است. براساس نامه بازرسی کل کشور چرا موضوع انتخابات فدراسیون حل و فصل نمی‌شود؟! ورزشکاران ژیمناستیک برای اولین بار در بازی‌های آسیایی تاریخ سازی کردند اما اگر مشکلات حل نشود آن‌ها فرصت حضور در مسابقات را از دست می‌دهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در مسابقات یونیورسیاد ورزشکاران ژیمناستیک نتوانستند شرکت کنند چون لایسنس آن‌ها اعتبار نداشت، الان که فرصت داریم باید مشکل را حل کنیم و توپ هم به زمین کسی نیندازیم. در موضوع انتخابات فدراسیون ژیمناستیک همه چیز روشن است، متأسفانه با کوتاهی خودمان همه فرصت‌ها را از ورزشکاران این رشته می‌گیریم. من به عنوان مدافع ورزش دلسوز این رشته هستم. ما در این رشته در بازی‌های آسیایی تاریخ‌سازی کردیم.

هاشمی در واکنش به صحبت‌های رئیس فدراسیون ژیناستیک در رابطه با ابطال انتخابات گفت: اگر حق با برگزاری صحیح انتخابات بوده باید این موضوع را هر چه سریع‌تر حل و فصل کنیم تا ورزشکاران بتوانند در جهانی شرکت کنند. فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همگی متولی هستند، با توجه به نامه‌ای که بازرسی کل کشور و فدراسیون جهانی ژیمناستیک داده رسیدگی به این موضوع برای فردا هم دیر است و باید همین امروز تصمیم بگیریم. به این خاطر که این فدراسیون هم خدای نکرده مثل فدراسیون دیگر تعلیق نشود و بعداً حسرت آن را بخوریم.

وی تأکید کرد: ما باید مشکلات داخلی خودمان را حل کنیم چون فدراسیون جهانی یک بار به ما نشان داد که لاینسنس ورزشکاران را صادر نخواهد کرد، همانطور که در مسابقات یونیورسیاد شاهد این اتفاق بودیم. برای بازی‌های آسیایی هانگژو هم با رایزنی‌هایی که با درگاهی در چند روز مانده به بازی‌ها داشتیم، لایسنس ورزشکاران صادر شد. ما باید حقیقت را در مورد این فدراسیون به مردم بگوییم. اگر ما مشکلات داخلی را حل نکنیم با توجه به گزارشی که بازرسی کل کشور در اختیار بنده و رئیس کمیته ملی المپیک قرار داده باید هر لحظه منتظر تعلیق این فدراسیون باشیم. و بعد از آن باید چهار سال انتظار بکشیم. در چند ماه گذشته با وجود همه رایزنی‌ها به نتیجه نرسیدیم و با خواهش لایسنس گرفتیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: الان ورزشکاران این رشته باید برای کسب سهمیه المپیک آماده شوند، این رشته مدال‌آور است و باید مشکل را حل کنیم. به صراحت می‌گویم کمیته ملی المپیک در رابطه با وضعیت فدراسیون ژیمناستیک به این نتیجه رسیده که باید انتخابات تجدید شود و بیشتر از این هم نباید ملاحظه کنیم، در غیر این صورت اتفاق ناگواری رخ می‌دهد که حسرت آن را می‌خوریم. فدراسیون جهانی تنها اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون قبول دارد، البته تأکید ندارد که او به عنوان رئیس فعالیت کند، اما بر تجدید انتخابات تأکید دارد. بازرسی کل کشور هم به این نتیجه رسیده، پس بهتر است این موضوع را تمام کنیم و انتخابات تجدید شود.

وی همچنین در مورد انتخابات فدراسیون کشتی گفت: در رابطه با انتخابات فدراسیون کشتی در حال بررسی هستیم، تمام فدراسیون‌هایی که دوره چهارساله آن‌ها تمام می‌شود، از چند ماه قبل طبق اساسنامه باید در فرایند انتخابات قرار بگیرند، یعنی رئیس کنار برود و سرپرست تعیین شود. ما اصلاً در کمیته ملی المپیک به شرایط سرپرستی اعتقاد نداریم به این خاطر که اساسنامه همه چیز را تعریف کرده است. ما در رابطه با سرپرستی اعتقاد داریم ورزش آسیب می‌بیند. به همین خاطر ما اعتقاد داریم مجامع انتخاباتی طبق قانون و چارچوب فدراسیون جهانی و آئین‌نامه‌ها باید برگزار شود که البته این موضوع نیاز به هماهنگی با وزارت ورزش دارد. ما فقط یک حق رأی داریم بنابراین تعامل می‌کنیم. امیدواریم از این به بعد انتخابات فدراسیون‌ها کوچک‌ترین ایرادی نداشته باشد چون ما به عنوان نماینده IOC و شورای المپیک آسیا باید پاسخگو باشیم.

در رابطه با همین موضوع عابد حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در واکنش به اظهارات مناف هاشمی مبنی بر ارسال نامه بازرسی کل کشور گفت: هیچ نامه‌ای از سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش ارسال نشده است. ما هم آمادگی هر گونه همکاری با وزارت ورزش خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز