خبرگزاری کار ایران

تیم ملی بوکس در آستانه حیاتی دوباره

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۷۵

رحمتی امیدوار است با کادر جدید، بوکسورها بتوانند سهمیه المپیک پاریس را بگیرند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی بوکس بعد از مدت‌ها فرو رفتن در کما، حالا در آستانه حیاتی دوباره است.

با استعفای حسین نهرودی سرمربی 80 ساله تیم ملی بعد از ناکامی در رینگ بازی‌های آسیایی هانگژو، روح الله حسینی رئیس فدراسیون بالاخره به فکراستخدام مربی خارجی افتاد، کاری که باید از همان روز اولی که پایش به فدراسیون باز شد، انجام می‌داد.

ویرانی‌های به جا مانده از زلزله فدراسیون قبلی از یک طرف و طولانی شدن دوره سرپرستی حسینی و به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون بوکس از طرف دیگر، همه و همه باعث شد تا فدراسیون نتواند آنطور که باید روی تیم ملی تمرکز کند، نتیجه‌اش هم ناکامی بوکسورها در مسابقات اخیر مخصوصاً بازی‌های آسیایی بود.

نتایج اخیر و استعفای نهرودی هرچه بود تلنگر خوبی برای حسینی بود تا حالا با جذب مربی خارجی مأموریت خود را به صورت جدی شروع کند.

درحالی که قبل از این شنیده می‌شد گزینه بعدی هدایت تیم ملی خارجی خواهد بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون با یک مربی درجه یک کوبایی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان به توافق رسیده است، همچنین یک مربی خارجی دیگر هم برای هدایت تیم‌های پایه در راه است که تا روزهای آینده مشخص خواهد شد.

حسیــــن رحمتی مدیر فنی تیم ملی از توافق با این 2 مربی خارجی می‌گوید: «با یک مربی کوبایی برای تیم ملی به توافق رسیده‌ایم، فقط مانده مجوزش که هفته آینده در جلسه شورای برون‌مرزی باید صادر شود. بعد از صدور مجوز پیگیر روادیدش از طریق وزارت امور خارجه خواهیم بود، 1 هفته الی 10 روز بعد هم او به ایران خواهد آمد.

از طرفی برای رده‌های پایه هم در حال مذاکره هستیم و از بین 3 گزینه ازبک، روس و کوبایی یک نفر را انتخاب خواهیم کرد.»

او اسمی از مربی نمی‌آورد اما رزومه‌اش را رزومه خوبی دانست: «اجازه بدهید فعلاً اسمی از این مربی نبرم تا مجوز شورای برون‌مرزی صادر شود. او مربی خوبی است و مدال المپیک در رزومه مربیگری خود دارد.»

در حالی که به نظر می‌رسید تأمین هزینه‌های دلاری جذب مربی خارجی برای فدراسیون سخت باشد، رحمتی معتقد است فدراسیون از منابع خارجی برای این موضوع کمک می‌گیرد: «برای هزینه‌های این 2 مربی به بودجه فدراسیون دست نخواهیم زد. شرایط و هزینه‌ها از منبعی خارج از فدراسیون، تأمین خواهد شد و در این باره مشکلی نخواهیم داشت.»

به گفته مدیرفنی تیم ملی، مربیان جوان داخلی در کنار این 2 مربی خارجی کار خواهند کرد: «در جلساتی که داشتیم قرار شد برای هر رده حتماً 3 تا 4 مربی ایرانی در کنار سرمربیان خارجی قرار بگیرند.

فدراسیـــــــــــــــون در این زمینه تصمیم‌گیرنده خواهد بود و مربی‌های جوان ایرانی با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر اینکه در کنار این مربیان کار خواهند کرد، آموزش‌های لازم را هم خواهند دید.»

رحمتی امیدوار است با کادر جدید، بوکسورها بتوانند سهمیه المپیک پاریس را بگیرند: «مشکلات فدراسیون ما بیشتر بخاطر تغییرات مدیریتی اخیر است، مدتی فدراسیون با سرپرست اداره شد و این موضوع تأثیر منفی بر روند کار گذاشت. در این مدت بیشتر درگیر معضلات و بدهکاری‌های بجامانده از فدراسیون قبل بودیم، همین هم باعث شد کمتر روی مسابقات و نتایج تمرکز شود.

اما حالا امیدواریم بتوانیم با کادر جدید سهمیه المپیک را در مسابقات پیش رو بگیریم.»

او برنامه بلندمدت فدراسیون بوکس را کسب مدال المپیک 2028 لس‌آنجلس می‌داند: «برنامه کوتاه‌مدت فدراسیون مسابقات قهرمانی آسیا و المپیک پاریس است؛ برنامه میان‌مدت ما بازی‌های آسیایی 2026 ژاپن و برنامه بلندمدت هم نتیجه‌ای خوب در المپیک 2028 لس‌آنجلس است.

امیدوارم برنامه‌های‌مان به خوبی پیاده شود، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در کنارمان باشد تا بتوانیم در المپیک 2028 لس‌آنجلس به هدف خود برسیم و اولین مدال تاریخ بوکس را بگیریم.

بنابراین اولین قرارداد مربیان خارجی 2 ساله است و اگر از عملکردشان راضی بودیم قراردادها 2 سال به 2 سال تمدید خواهد شد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز