خبرگزاری کار ایران

هاشمی: درخصوص انتصاب اسبقیان از اختیاراتم استفاده کردم/ باید انتخابات فدراسیون‌های با سرپرست هرچه زودتر برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۸۲

وزیر ورزش و جوانان گفت: غفور کارگری گلایه داشت که چرا نیروی خوب آنها را گرفتیم، اما اسبقیان به جای بهتری آمده است.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در حضورم در دولت داشتم، حمایت از ورزش زورخانه‌ای بود. این رشته درآمدزا نیست و جمعی که سال‌هاست خدمت می‌کنند، کار خیریه انجام می‌دهند. ما در دولت با محرابیان (وزیر نیرو) صحبت کردیم تا هزینه آب و برق حدود هزار زورخانه  کشور را رایگان کنیم که این اتفاق افتاد و ابلاغ شد.

وی با اشاره به توجه برای بخشیده شدن هزینه‌های گاز زورخانه‌های کل کشور بیان کرد: برای این مسئله با اوجی، وزیر نفت صحبت شده و قرار شد این مشکل را با مکاتبه با دولت حل کنیم. همچنین باید بودجه‌ای برای مرمت و به‌روز شدن زورخانه‌ها، به‌ویژه زورخانه‌های قدیمی مهیا شود. رشته ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی باید تقویت شود و این مسئله نیاز کشور محسوب می‌شود. مرام پهلوانی که در این رشته وجود دارد، باید به سایر رشته‌ها تعمیم داده شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به قدمت بالای ورزش کهن کشورمان خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه‌ای حدود 950 سال و کشتی پهلوانی حدود 2 هزار و 500 سال سابقه دارد. این ظرفیت خوبی محسوب می‌شود و باید از آن استفاده کنیم. من به‌عنوان متولی ورزش کشور، حمایت از ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را وظیفه خودم می‌دانم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان برای اخراج ورزشکاران رژیم صهیونستی از مسابقات بین‌المللی (همانند اتفاقی که برای ورزشکاران روسیه افتاد) برنامه‌ای دارد یا خیر، تصریح کرد: این برنامه را داریم. جامعه ورزش در جریان‌های مختلف انقلاب و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، همیشه در کنار مردم بوده است. 20 روز پیش با وزرای ورزش 54 کشور شورای همکاری کشورهای اسلامی مکاتبه کردم و از آنها خواستم به این مسئله ورود کنند.

وی با اشاره به حضور ابراهیم رئیسی در اجلاس کشورهای اسلامی و عربی گفت: بعد از اجلاسی که رئیس جمهور در عربستان داشت، همگرایی خوبی میان کشورهای مسلمان برای محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد شده است. حرکات امروزه این رژیم از اوج رذالت هم گذشته و انجام چنین کارهایی ضروری است. از امروز حرکات رسانه‌ای شروع شده و امیدوارم رسانه‌های کشورمان، نگاه ورزشکاران ما را به افکار عمومی جهان انعکاس بدهند. ورزشکاران ما حامی مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش در مورد ممنوعیت ورزشکاران اسرائیلی با IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) هم مکاتبه کرده است یا خیر، بیان کرد: IOC موضوعات خاص خودش را دارد که کمیته ملی المپیک هم آن را دنبال می‌کند. این کار باید در مسیر خودش انجام شود.

هاشمی در مورد اداره برخی فدراسیون‌های کشورمان، به‌خصوص فدراسیون والیبال با سرپرست اظهار داشت: به‌صورت مصداقی صحبت نمی‌کنم، اما برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، هرچه زودتر برگزار شود. ما هم شرایط را فراهم می‌کنیم تا همه علاقه‌مندان به ورزش، مطابق قانون در رشته‌های تخصصی خود و مجامع انتخاباتی حضور یابند تا این فدراسیون‌ها از وضعیت فعلی خارج شوند.

وی در واکنش به گلایه غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک نسبت به انتصاب شروین اسبقیان، رئیس پیشین فدراسیون جانبازان و معلولین به‌عنوان مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان گفت: من اختیاری دارم و از اختیار خودم استفاده کردم. اسبقیان از مدیران خوب بود و در حوزه وزارتی به او نیاز داشتم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله برادر عزیز دیگری شناسایی و در مجمع انتخاباتی حاضر شود. مشکلی وجود ندارد. کارگری گلایه داشت که چرا نیروی خوب آنها را گرفتیم، اما اسبقیان به جای بهتری آمده است.

هاشمی درباره انتشار خبر دستفروشی امیرحسین محمودپور، ملی‌پوش روئینگ کشورمان برای گذران زندگی تصریح کرد: شرایطی وجود داشت که این ورزشکار مشمول قانون استخدام نمی‌شد. ما با فدراسیون مربوط (فدراسیون قایقرانی) صحبت کردیم تا شرایطی فراهم کنند که اینگونه مسائل را کمتر داشته باشیم. قهرمانان و ورزشکاران باید حمایت شوند و ما و فدراسیون‌ها وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز