خبرگزاری کار ایران

مهارنشدنی مثل جود: عبور از رکورد کریس رونالدو

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۵۰۸

جود فقط با انجام 15 بازی به رکورد 14 گل زده رسیده است.

به گزارش ایلنا، در بازی هفته چهاردهم لالیگا که با برد 3-صفر رئالی‌ها مقابل کادیز همراه بود، فقط یک شوت پای چپ برای مرد انگلیسی کافی بود تا تعداد گل‌هایش را در این مقطع از فصل به مجموع تعداد گل‌های فصل قبلش در بوروسیا دورتموند برساند که بهترین فصل دوران حرفه‌ای‌اش از نظر گلزنی به حساب می‌آمد.

پای راست، چپ، سر، از داخل محوطه، از بیرون، مهم نیست. قرار ملاقات بلینگام با گل‌ها در رئال مادرید به برنامه‌ای ثابت تبدیل شده است. او در اولین بازی که پس از مصدومیت کتف چپش به میادین برگشته بود با بانداژ و محافظ کتف به میدان رفت. هر چه از دقایق بازی می‌گذشت دفاع کادیز شکننده‌تر می‌شد تا اینکه در دقیقه 74 با نفوذ از چپ موفق شد دروازه لدسما را باز کند و رکورد جدیدی را در تیم به نام خودش بزند.

این 14مین گل این بازیکن از زمان پیوستنش به رئال مادرید بود. این تک گل کافی بود تا او به بهترین آمار دوران حرفه‌اش برسد. بلینگام در 42 بازی که فصل گذشته برای زنبورها انجام داد، 14 گل و 7 پاس گل به نام خودش ثبت کرد، اما حالا او فقط با انجام 15 بازی به رکورد 14 گل زده رسیده است.

جود فصل گذشته در 17 بازی پنج گل به ثمر رسانده بود؛ چهار گل در لیگ قهرمانان و یک گل در جام حذفی آلمان. علاوه بر این، جود در سه فصل شروع فوتبال حرفه‌ای‌اش در مجموع 14 گل زده بود؛ بیرمنگام سیتی (4 گل در 44 بازی در چمپیونشیپ) و دو گل در دورتموند (4 گل در 46 بازی و 6 گل در 44 بازی).

 

برای پی چی چی بجنگ

واقعیت این است که بلینگام پس از گذشت یک سوم از لیگ در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است و با 11 گل جایگاهش را در صدر لیست پی چی چی تثبیت کرده است.

پشت سر او گریزمان با 9 گل برای اتلتیکو، جرارد مورنو و بورخا مایورال با 8 گل و لواندوفسکی با 7 گل قرار گرفته‌اند. لهستانی در مراسم جوایز برترین‌های مارکا گفت: «هنوز راه زیادی باقی مانده است اما جود تسلیم نخواهد شد.»

 

26 را به خاطر بسپار

برای اینکه به یاد بیاوریم که آخرین هافبکی که در رئال مادرید شروع خیره‌کننده‌ای داشته است چه زمانی بوده، باید به فصل 2008-2007  سفر کنیم. وسلی اسنایدر زمانی که به رئال مادرید پیوست در چهار بازی ابتدایی خود چهار گل زد اما در ادامه هیچ شباهتی به بلینگام نداشت و برای زدن پنجمین گلش تا هفته هجدهم منتظر ماند. اسنایدر در نهایت فصل را با 9 گل در 38 بازی به پایان رساند.

بلینگام با آمار 14 گل زده‌ای که تا این مقطع از فصل ثبت کرده به‌دنبال بلندپروازی‌های بیشتر برای جاودانه کردن خودش است. در مقایسه با بازیکنانی که در فصل اول برای تیم درخشیدند، گوتی در فصل 01-2000 به 18 گل رسید، اگرچه در بسیاری از بازی‌ها دل بوسکه او را بیشتر به‌عنوان مهاجم بازی می‌داد تا هافبک. اما آمار بزرگتر در دستان فرناندو هیرو، رادومیر آنتیچ و سپس بین هاکر است که هر کدام در اولین فصل حضورشان 26 گل زده‌اند.

 

جود از رونالدو رد شد

بلینگام با رسیدن به 14 گل خود در مادرید، از رونالدو به خاطر بیشترین گل زده در 15 بازی ابتدایی خود در این باشگاه پیشی گرفت.

مهاجم فعلی النصر قبل از بلینگام با 13 گل در کنار دی استفانو رکورددار بیشترین گل زده در 15 بازی ابتدایی خود برای رئال مادرید بود. ثبت این رکورد آخرین دستاورد چشمگیر این بازیکن پس از کسب جایزه کوپا و گلدن بوی 2023 به حساب می‌آید.

 

موفقیت خارج از زمین

طبق گزارش میل اسپورت، برند مشهور لویی ویتون در نظر دارد بلینگام را به‌عنوان مدل لباس‌هایش به جمع ستاره‌های ورزشی‌اش اضافه کند.

خانه مد لوکس فرانسوی فقط با مدل‌های ورزشی کار می‌کند، آنها قبل از جام جهانی سال گذشته یک کمپین تبلیغاتی با لیونل مسی و رونالدو راه‌اندازی کردند و قبل از آن سابقه همکاری با حضور پله، دیگو مارادونا و زین‌الدین زیدان پیش از شروع جام جهانی 2010 را داشتند و اکنون تعداد مدل‌های آنها به عدد 20 رسیده است. بلینگام علاقه شدیدی به مد دارد و ماه گذشته برای جوایز توپ طلا در پاریس کت و شلوار لویی ویتون با شلوارهای گشاد پوشیده بود.

ستاره سابق بوروسیا دورتموند همچنین پس از شرکت در دور اول مسابقات مقدماتی یورو 2024 با تیم انگلیس مقابل مالت و مقدونیه، در شوی مد مردانه بهار و تابستان 2024 در پایتخت فرانسه در ماه ژوئن به همراه برادر کوچکترش جوب حضور یافته بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز