خبرگزاری کار ایران

چالش‌های گواردیولا از هالند تا خط دفاعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۹۸

وقتی منچسترسیتی شش بازی اولش در این فصل لیگ برتر را برد، خیلی‌ها احساس کردند تکلیف قهرمانی روشن است؛ تیم پپ گواردیولا زودتر از حد معمول از تله‌ها عبور می‌کند و به چهارمین قهرمانی پیاپی می‌رسد. اما با نگاهی به برنامه بازی‌ها معلوم بود کار سختی در پیش است و همین‌طور شد.

به گزارش ایلنا، سیتی از هشت بازی آخرش در لیگ تنها سه تا را برده و یکشنبه شب برابر تاتنهام دو بار برتری را از دست داد تا سومین بازی پشت سر هم را مساوی کند. سؤال‌های جدی درباره دفاع این تیم مطرح می‌شود که در چهار بازی آخرش در رقابت‌های مختلف 10 گل خورده است. بازی‌های سخت سیتی روی کاغذ چهارشنبه شب به پایان می‌رسد که باید روند پیروزی‌های خانگی استون ویلای اونای امری را قطع کنند در حالی که رودری و جک گریلیش را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و شرایط جسمانی ژرمی دوکو مبهم است.

نه مثل همیشه
آمار می‌گوید ارلینگ هالند در این بازی دو پاس گل داده اما واقعیت این است که او در این بازی مثل همیشه نبود. نتوانست ارتباط مؤثری با خولین آلوارس و دوکو برقرار کند و هنگامی که در موقعیت خوبی برای شوت زدن قرار می‌گرفت، نمی‌توانست کار را تمام کند. فرصتی که در دقیقه 13 و روی پاس عالی برناردو سیلوا از دست داد، شاید بدترین فرصت‌سوزی‌اش با پیراهن سیتی باشد. او از داور به خاطر اینکه در وقت‌های تلف‌شده آوانتاژ نداد، عصبانی بود اما خیلی قبل‌تر باید تکلیف بازی را روشن می‌کرد. اگر سیتی در نبرد قهرمانی ناکام شود، شاید یکی از دلایلش این بازی مهاجم نروژی باشد.

اصول تاتنهام
وقتی فیل فودن در نیمه اول سیتی را 2 بر یک پیش انداخت، آنژه پوستکوگلو وحشت کرد از اینکه تاتنهام نخستین تیم تاریخ لیگ برتر شود که چهار بازی متوالی را بعد از زدن گل اول می‌بازد. مصدومیت یکی از عوامل فرم ضعیف تیم بوده اما نبودن چند ستاره روح تیم را از بین نمی‌برد. مربی استرالیایی به اصول بازی تهاجمی خود در «اتحاد» پایبند بود و تاوانش را داد اما پرسینگ اسپرز و توانایی انتقال مؤثر از دفاع به حمله روی هر سه گل تاتنهام نقش داشت. وستهم و نیوکاسل در راهند و این یعنی بازی‌های سخت تاتنهام تمام نشده اما با این بازی و نتیجه، بازگشت به روزهای پیروزی بعید نیست.

شش امتیاز با گل‌های دیرهنگام
با وجود خط حمله ترسناک و میل بی‌پایان هالند برای گلزنی، یکی از دلایل مهم قهرمانی فصل قبل سیتی خط دفاع این تیم بود که حالا به شدت متزلزل شده، سیتی 10 گل در چهار بازی آخرش دریافت کرده ضمن اینکه گل‌های دیرهنگام می‌خورند؛ کول پالمر در دقیقه 94 برای چلسی، ترنت الکساندر آرنولد در دقیقه 80 و دژان کولوسفسکی دقیقه 90. این سه گل شش امتیاز از سیتی گرفته و شاید نتواند به رکورد بی‌سابقه چهار قهرمانی پیاپی لیگ برتر برسد. این ضعف دلایلی دارد، جان استونز که از خط میانی بر دفاع کنترل داشت و به مالکیت توپ سیتی تداوم می‌بخشید، عملاً همه فصل را از دست داده و یوشکو گواردیول که دومین مدافع گران‌قیمت جهان است، هنوز با لیگ برتر منطبق نشده. رودری مثل همیشه نبوده و دوکو در ضدحملات تیم را آسیب‌پذیرتر می‌کند. مربی صاحب سبک در حمله‌ای مانند گواردیولا هم می‌داند دفاع، تیم را به قهرمانی می‌رساند و اگر این مشکل را حل نکند، خبری از قهرمانی نخواهد بود.

بدترین تصمیم
داوری‌های ضعیفی در این فصل لیگ برتر دیده‌ایم اما سایمون هوپیر یکی از بدترین تصمیمات را در وقت‌های تلف شده این بازی گرفت. سیتی به‌دنبال گل پیروزی بود و وسط زمین روی هالند خطا کردند. او تعادلش را حفظ کرد و داور به نشانه آوانتاژ دستش را نشان داد. وقتی هالند توپ را به گریلیش داد که از دفاع اسپرز جدا شده و به دروازه میهمان نزدیک شده بود، داور سوت زد. بازیکنان سیتی بخصوص شماره 9‌شان به شدت اعتراض کردند. نمی‌دانیم گریلیش توپ را گل می‌کرد یا نه اما باید این فرصت را به او می‌داد، هوپر کاری کرد که داوری بحث مهمی در این بازی جذاب داشته باشد.

کورس قهرمانی
به نظر می‌رسد کورس قهرمانی این فصل لیگ برتر سه مدعی داشته باشد و بعد از این سه تساوی، سیتی به رده سوم سقوط کرده است. آرسنال ضرباهنگ فصل قبل را حفظ کرده و لیورپول بعد از فصل ضعیف 2023-2022 به بهترین روزها برگشته و اگر سیتی برای ششمین بار در هفت فصل به قهرمانی برسد، باید از جهاتی پیشرفت کند. تیم میکل آرتتا با پیروزی 2 بر یک شنبه مقابل ولورهمپتون سه امتیاز از سیتی بیشتر دارد و لیورپول با برد 4 بر 3 برابر فولام از سیتی سبقت گرفته است. شاید جذاب‌ترین کورس قهرمانی چند دهه را در سال 2024 شاهد باشیم. رودری باشد یا نباشد.

گواردیولا در شهریور و بعد از بازی با ستاره سرخ بلگراد رودری را بهترین هافبک دفاعی جهان معرفی کرد اما حالا او شایسته این توصیف نیست. در دیدار مقابل لایپزیگ پراشتباه بود. هافبک تیم ملی اسپانیا نمی‌تواند مثل همیشه سرعت بازی را کنترل کند و با پنجمین کارت زردش برای بازی فرداشب محروم است و می‌دانیم سیتی بدون او آسیب می‌بیند. از سال 2019 که رودری آمده سیتی بیش از یک سوم بازی‌هایش در لیگ بدون او را باخته و اوایل این فصل هر سه بازی بدون او را باخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز