خبرگزاری کار ایران

افشاریان: فیفا هنوز نظر نهایی‌ را درمورد استفاده از VAR برای دربی نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۹۸۳

رئیس کمیته داوران درمورد احتمال استفاده از VAR در دربی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان درمورد احتمال برگزاری دربی ۱۰۲ با VAR، اظهار داشت: هنوز چیزی مشخص نیست. برای برگزاری بازی با VAR یا بدون آن آمادگی داریم. 

وی درپاسخ به صحت ادعای مطرح شده مبنی براینکه امروز تجهیزات لین سیستم وارد کشورمان می‌شود، گفت: برای هر ۲ پلن آمادگی داریم. فدراسیون فوتبال و روابط بین‌الملل همه رفتارهای اداری را با فیفا و کارگروه VAR  فدراسیون جهانی انجام داده و منتظر دستور نهایی هستیم که بعد از ظهر امروز مشخص می‌شود. 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: ما به این اتفاق خوشبین هستیم اما هنوز نظر نهایی فیفا اعلام نشده است. خودم دوست دارم از VAR استفاده کنیم. فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و خود ما آمادگی دارند اما هنوز دستور نهایی صادر نشده است.

افشاریان درخصوص آموزش داوران ایرانی در عربستان و اینکه آیا پروسه استفاده از VAR در کشورمان کامل طی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های زمان‌بر ما همین آموزش داوران در بخش‌های مختلف و همچنین رفتارهای اداری و حقوقی مربوط به این سیستم است. خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های مهدی تاج، عربستان خیلی خوب با ما همکاری می‌کند. روز گذشته کلاس بچه‌ها تمام شد و امیدواریم داوران بین‌المللی بتوانند مدرک VAR را دریافت کنند. جدا از کارهای تکنیکی، بخش آموزش عملی هم مهم است‌.  داوران باید تصمیم‌ها و تحلیل‌ها را پشت سر گذاشته و در خود زمین نیز قضاوت کنند.

وی درخصوص اینکه آیا باید برای دریافت مدرک داوران ما یک بازی دوستانه را قضاوت کنند، عنوان کرد: اطلاعی در مورد دوستانه بودن بازی ندارم اما باید دیداری باشد که بچه‌ها درگیر VAR شوند. به احتمال زیاد بچه‌ها را برای یک بازی به عربستان بفرستیم تا با حضور در آن مسابقه، مدرک‌شان را دریافت کنند. 

رئیس کمیته داوران درخصوص گزینه بودن موعود بنیادی‌فر، وحید کاظمی و بیژن حیدری برای قضاوت بازی، گفت: هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم. از آنجایی که نمی‌خواهم داوران زیر سوال بروند فقط می‌گویم در صورت استفاده از VAR، تیم داوری ما که این مدرک را دارد قضاوت می‌کنند. یعنی موعود بنیادی‌فر با کمک علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی.

افشاریان ادامه داد: مهدی تاج تلاش بسیار زیادی برای استفاده از VAR داشته است. ما هم امیدواریم اما واقعا نمی‌توانیم به ضرص قاطع بگوییم چه اتفاقی می‌افتد.

وی درمورد اینکه می‌گویند با استفاده از این سیستم فقط در دربی یکپارچگی لیگ به هم می‌ریزد، عنوان کرد: بدون مجوز فیفا کاری انجام نمی‌دهیم. در همین کشورهای همسایه ما دیده‌ایم که فقط در یک ورزشگاه از VAR استفاده شده است. ما هم می‌خواهیم به این سمت برویم که به زودی در تمام بازی‌ها از این سیستم استفاده شود اما اگر تابوی این موضوع در دربی شکسته شود، بسیار خوشحال و خرسند هستیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد احتمال استفاده از داور پشت دروازه در صورت تایید نشدن استفاده از VAR در دربی، توضیح داد: خیر. به احتمال قوی داور پشت دروازه نداریم و ان‌شاءالله با قضاوت درست داوران حق به حقدار برسد و همه مردم از دربی لذت ببرند.

افشاریان درمورد شکایت باشگاه هوادار از اشکان خورشیدی، گفت: از همه مربیان می‌خواهم قبل و در جریان بازی نسبت به کلمات خود واقف و آگاه باشند  تا جزئی‌ترین کلمه‌شان نیز داوران ما را تخریب نکند. خورشیدی داور باتجربه‌ای است و به دلیل قضاوت‌های خوبش، سومین هفته متوالی از او استفاده کردیم. محمود فکری هم مربی اخلاق‌مداری است اما صحبتش درمورد خورشیدی ما و خودش را اذیت کرد.

وی در ادامه گفت و گو با برنامه صبحانه ایرانی اضافه کرد: متاسفانه اشکان خورشیدی هم به این دلیل که خیلی تحت فشار بود بدون اجازه من پس از بازی صحبت کرد که اصلا قابل قبول نیست. نمی‌گوییم با او برخورد می‌کنیم اما سعی می‌کنیم همان رفتاری که مطابق آیین‌نامه با سایر داوران داریم با خورشیدی هم داشته باشیم. وی را محروم نمی‌کنیم اما شاید ۳_۲ هفته این داور را در لیگ نداشته باشیم‌. خورشیدی بسیاز باتجربه است و دوست داریم به این موضوع توجه کند که با وجود زیر فشار بودن و عصبانیت نباید حرف بزند. کارش قابل دفاع نبود اما از تیم هوادار هم می‌خواهیم برخی مسائل را شخم نزند تا آرامش به داوری بازگردد. 

افشاریان درپاسخ به این سوال که دستگاه VAR از کجا به ایران می‌آید، گفت: اجازه بدهید در این مورد صحبت نکنیم زیرا هنوز چیزی قطعی نیست. شرکت تحت قرارداد ما از قبل مشخص شده و روسی نیست. همان شرکتی است که در لیگ قهرمانان با آن کار کرده‌‌ایم که تحت قرارداد AFC است و آن را قبول داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز