خبرگزاری کار ایران

جزئیات همکاری «آنلاین» فدراسیون دوچرخه‌سواری با سرمربی خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۳۰۰

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری با تائید حضور یک مربی خارجی به نام پس از سالها در راس تیم ملی این رشته، گفت: این مربی بلژیکی مجازی به رکابزنان برنامه داده و آنها را تا المپیک رصد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، فدراسیون دوچرخه سواری در آخرین نشست کمیته فنی خود از تصمیم نهایی برای حضور یک مربی خارجی اهل بلژیک خبر داده است.

دوچرخه سواری کشورمان سالها قبل از حضور مربی خارجی بهره می برد که در آن زمان این رشته در بخش جاده در قاره آسیا آقایی کرده و سالها ایران با سه سهمیه کامل در بازیهای المپیک حاضر شده و تیم ها و باشگاه های کشورمان هم در رویدادهای مختلف می درخشیدند. کاشف دوچرخه سواران کوهستان همچون فراز شکری و فرانک پرتوآذر هم یک مربی خارجی در این رشته بود.

اما از بیش از ۱۰ سال قبل حضور مربیان خارجی در این رشته کمرنگ شد. معضل فاصله دوچرخه سواران کشورمان با دیگر رکابزنان جهان و حتی کشورهای قاره آسیا از نظر تجهیزات و عدم حضور در تورنمنت های بین المللی از یک سو و نیاز به حضور مربیانی با علم روز و دانش جدید تمرینات این رشته قدرتی سرعتی باعث شد تا باز هم فدراسیون به سمتی حرکت کند که از یک مربی خارجی بهره ببرد.

محمود وفایی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در گفت و گویی در مورد حضور این مربی گفت: فدراسیون دوچرخه سواری برای حضور موفق تنها نماینده کشورمان در بازیهای المپیک پاریس با «جاناتان ویگینس» مربی خارجی متولد انگلستان و مقیم بلژیک، وارد مذاکره شده و توافقات اولیه برای حضور این مربی صورت گرفته و منتظر تایید کمیته المپیک برای انعقاد قرارداد هستیم.

وی افزود: قرارداد این مربی شش ماهه و فعالیت اش به صورت مجازی است و قرار است به صورت آنلاین وضعیت رکابزنان را رصد کرده و به طور شخصی برای هر رکابزن معرفی شده از سویی ایران برنامه بدهد.

وی خاطرنشان کرد: این مربی شاگردان زیادی در مسابقات المپیک داشته و سالها به عنوان مربی در تیم ملی دوچرخه سواری و شنای بلژیک فعالیت داشته است و همراه رکابزنان این کشور در سه المپیک ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ حضور داشته است.

وفایی ادامه داد: «جاناتان ویگینس» بلژیکی برنامه خود را برای فعالیت شش ماهه تا بازیهای المپیک پاریس به ما ارائه کرده و ما منتظر تائید کمیته ملی المپیک برای انعقاد قرارداد هستیم. به محض تایید کمیته المپیک قرارداد امضا و با اولین پرداخت از سوی ما این مربی براساس شرایط هر ورزشکار معرفی شده از سوی ما برنامه شخصی ارائه می دهد.

وی در رابطه با وضعیت حضور این مربی هم گفت: در تمام دنیا این مسئله مرسوم است و خیلی از مربیان مطرح تنها به صورت مجازی و آنلاین و با ارائه وضعیت روزانه ورزشکاران به آنها برنامه شخصی می دهند. قرار است با توجه به داده های دستگاه پاور متر که دوچرخه ورزشکاران به آن مجهز شده است به طور آنلاین وضعیت آنها رصد و شرایط آنها برای مربی ارسال شود تا وی هم برنامه مختص آنها را ارائه دهد.

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری تصریح کرد: باید در ادامه مسیر شرایط را بسنجیم. این احتمال وجود دارد که این مربی برای بررسی وضعیت ورزشکاران به ایران هم بیاید.

وی در مورد برنامه حضور رکابزنان در تورها و مسابقات مختلف هم گفت: قرار است این مربی با توجه به وضعیت رکابزنان زمینه حضور ورزشکاران ما در تورهای مختلف بین المللی و مسابقات اروپایی را برای تدارکات بهتر قبل از بازیهای المپیک پاریس فراهم کند.

وفایی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از این مربی برنامه خواهند گرفت هم گفت: هنوز قطعی نیست اما فدراسیون رویکرد خود را برجوانگرایی گذاشته و قطعاً نفرات معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک از بین رکابزنان جوان خواهند بود. ولی برنامه ما این است که حداقل چهار نفر سه رکابزن مرد و یک رکابزن زن به صورت تخصصی با این مربی تمرین کنند.

«جاناتان ویگینس» بلژیکی سه دوره المپیک را همراه با تیم ملی دوچرخه سواری بلژیک تجربه کرده است. وی در علوم روانشناسی ورزشی، علوم تغذیه ورزشی و علوم فیزیولوژی ورزش تحصیلات دارد.

وی به غیر از بازیهای المپیک، در پارالمپیک نیز حضور داشته و آخرین شاگرد وی در پارالمپیک توکیو صاحب مدال برنز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز